Diskre bakhøytalere i vegg eller tak. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg ville gått for full 7.x hvis jeg hadde begrenset med plass rundt sittestilling. Og da helst med noen diskre høyttalere som lett kan flyttes.

Med 7.x kontra 5.x så vil du få et mer utfylt lydbilde når du har begrenset plass.

Jeg linker hært til noen surroundhøyttalere som passer dine kriteries så bra som jeg selv kunne finne uten at de ble innfelingshøyttalere.
    Hadde dette vært en ungkarskåk så hadde jeg valgt helt andre løsninger. Som du ser på rommet er har det mange dører, i praksis betyr det at det vil være en del gjennomgangstrafikk der. Derfor har jeg på ingen måte frie tøyler, min kone sier høytalere er stygt og mange høytalere ekstremt stygt 7.1 er desverre ikke aktuelt.

Når det gjelder Dynavoice tilbyr utvilsomt mye spesielt mtp pris, mtp designen vil jeg ha noe mer diskre, nå var ikke de du lenket til ille på denne måten, men jeg vil helst unngå å blande merker og serier. Men takk for tipset.

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Du har tegnet sub på ene yttersiden av fronthøytaler siden men det er helt vanlig å fullt mulig å plassere denne mellom ene front og tv om det lar seg gjøre (eller andre steder)

Det er den direkte (monopole) bakhøytalerene dine jeg setter tvil ved pga at du har tegnet sofa helt inntil bakvegg.

en litt anerledes modell enn den du har kjøpt
    http://www.definitivetech.com/Produc...id=DI%205.5BPS

Takmontering er også en liten anbefaling fra meg såfremt du går for feks en bipolar eller omnipolar variant

Å kline en sofa inntil bakvegg er et dårlig utgangspunkt for bra lyd med surround

Har man ikke sidevegger å sofa klint opp til bakvegg så er nødløsningen å bruke
    bipole ,dipole eller omnipole høytalere eller stativhøytalere/vegghegnte direkte høytalere/feste vinklet mot sweetspot
    (det er altid en bakdel å bruke refleksjonshøytalere da de aldri kan gjengi samme trykk og lydopplevelse som en direkte høytaler men på annen side kan de gjengi mere omkring lydopplevelse)

Det er endel in.wall brukere her på avforum så om du leter litt så kanskje du finner anbefalinger
    Jeg har sett på lenkene du gav meg og skjønner/ ser hvorfor direkte (monopole) høytalere i bakvegg ikke vil fungere mtp sofaplassering.

Slik jeg ser mulighetene i mitt rom for 5.1, så kan jeg gå for takplasserte bipolare f.eks. DI 5.5BPS som du lenket til.

Eller dra sofaen noen centimeter fram og sidevinkle Mythos Gem.

Når det gjelder sub-en og rommet ble det kladdet raskt sammen i løpet av 10 minutter på jobb. Bla hadde jeg byttet og bredde og lengde målene uten at det for andre mye, da jeg uansett har fått et par sider for å finne informasjonen jeg trenger for å klare å knote dette noenlunde i havn. Tusen takk for all hjelp.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Onkyo TX-NR579 Mulighet for effektforsterker? Gidder ikke å bruke masse masse på reciver, da effektforsterker skal ta seg av frontene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •