Kjøp av høytaler og receiver. Dali/Denon/NAD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøp av høytaler og receiver. Dali/Denon/NAD?

Hei!

Etter ett par år med ett Pioneer hjemmekino anlegg, har jeg lyst å fornye hjemmekinoen.
    Først kommer jeg bare til å kjøpe front høyttalere + receiver, pga. økonomi, da jeg snart skal kjøpe bil.
    Jeg har sett litt rundt, og i siktet nå står jeg på disse:
    Dali Zensor 7 fronthøyttalere (DALI ZENSOR 7 Høyttalere | Hi-Fi Klubben)
    NAD T748 receiver (NAD T748 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben) eller
    Denon AVR-2312 (DENON AVR-2312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben)
    Har noen testet noe av dette? Og hvordan fungere disse ilag?
    Jeg bor ett godt stykke fra nærmeste hifi butikk, så det blir litt vanskelig for meg å komme for å teste de i butikken.
    Etterhvert tenkte jeg å utvide med Dali Zensor 1 til bakhøyttalere, en Dali Zensor Vokal senter og en Dali Sub E-12F.
    Og hvordan er eventuelt dette anlegget til musikk? Jeg hører en god del på musikk (alt fra Tracy Chapman til Skrillex).
    Hadde vært supert med noen tilbakemeldinger, da jeg er nokså ny på dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor serien er ganske effektive høyttalere så det holder nok sikkert med 2312, men NAD har større strømreserver, så best power der, mens Denon er bedre på å prossesere et surround signal, så i den finner du nok mest finnesse! Du kommer til å bli fornøyd med begge, hør gjerne hva de har å si på klubben. Hører dette oppsettet skal være helt konge på musikk! Til og med Zensor 1 fikk knallanmeldelse på musikkformidling! Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan Dali Zensor er, men jeg synes iverfall Nad er for kald for mine Concept 6. Anbefaler at du stikker til hifiklubben å prøverlytter grundig, gjerne ta med deg en cd med musikk du liker.

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Zensor serien er ganske effektive høyttalere så det holder nok sikkert med 2312...
    Ifølge tester så kan det se ut til at zensor serien trives med litt mere krefter for å låte optimalt. Eks les: Test: Dali Zensor Serie Så hvis du går på hifi-klubben så vil de nok anbefale deg en AVR-3312 eller NAD T757 til dette oppsettet vil jeg tro.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Ifølge tester så kan det se ut til at zensor serien trives med litt mere krefter for å låte optimalt. Eks les: Test: Dali Zensor Serie Så hvis du går på hifi-klubben så vil de nok anbefale deg en AVR-3312 eller NAD T757 til dette oppsettet vil jeg tro.
    Okei Tenkte å ta en telefon til hifi klubben iløpet av morgendagen for å høre hva de har å si/anbefale, så får vi se. Takker for behjelpelig svar!

EDIT:
    Har det noe å si om jeg kjøper f.eks AVR-3312, når jeg bare skal bruke fronthøyttalere i første omgang? Sikkert ett idiotisk spørsmål, men greit å vite.. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har selv Dali Zensor 5, Zensor 1 men valgte å gå for Ikon Vokal på grunn av at jeg syntes oppløsninge i lyden på Zensor Vokalen var litt smal. Jeg er kjempefornøyd med lyden disse gir fra seg. Oppsettet drives av Onkyo 707 og Emotiva XPA-3.

Lykke til!

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Hei!

Jeg har selv Dali Zensor 5, Zensor 1 men valgte å gå for Ikon Vokal på grunn av at jeg syntes oppløsninge i lyden på Zensor Vokalen var litt smal. Jeg er kjempefornøyd med lyden disse gir fra seg. Oppsettet drives av Onkyo 707 og Emotiva XPA-3.

Lykke til!
    Jeg får søke litt rundt før jeg kjøper senter/bakhøyttalere tror jeg ja, det blir ikke helt med det første så. Men hva mener du da? Følte du det var det lite trøkk i zensor vokalen eller?
    Du er fornøyd med disse både til film og musikk eller? Fungerer de bra til alt slags musikk?
    Må bare fyre spørsmåla jeg, da jeg ikke har noe mulighet for å komme meg til nærmeste hifi butikk selv for å teste de.. Takker for svar! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Zensor 7 på hjemlån her forleden... Er du glad i god bass og god mellomtone tror jeg du blir skuffet.
    Men nå har ikke jeg hørt så mye annet i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først og fremst skal bruke det til musikk, og har litt begrenset budsjett.
    Så hadde jeg heller letet etter en effektforsterker, og koblet den på pre out utgangene på den Pioneeren du har.
    Tror du vil få mer lyd per kr da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Hei!

Lykke til!
    hvordan føler du ikon vokal matcher resten av zensor serien? sitter litt med samme følelse angående min senter, men dette kan jo også ha noe med at den er langt ifra innspilt enda:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaksle
    Jeg får søke litt rundt før jeg kjøper senter/bakhøyttalere tror jeg ja, det blir ikke helt med det første så. Men hva mener du da? Følte du det var det lite trøkk i zensor vokalen eller?
    Du er fornøyd med disse både til film og musikk eller? Fungerer de bra til alt slags musikk?
    Må bare fyre spørsmåla jeg, da jeg ikke har noe mulighet for å komme meg til nærmeste hifi butikk selv for å teste de.. Takker for svar! :-D
    Det var ikke trøkken fra Zensor Vokalen jeg var skuffet over, men heller oppløsningen. Jeg brukte flere timer hos hifiklubben før jeg bestemte meg for å gå for Ikon vokalen. Ettersom Ikon har både bånddiskant og dome følte hvertfall jeg at stemmer og effekter som kommer fra center-kanalen kom tydeligere frem Ikon. Zensor Vokalen var god den og, men jeg satt med en mer "boks-lyd" følelse enn med Ikon.

Jeg er veldig fornøyd med disse høyttalerene til både film og musikk. De er vel kanskje hakket bedre på film enn på musikk, ettersom jeg ikke liker å bruke sub'en når jeg spiller musikk men heller Pure Direct med DAC. Zensor 5 synes jeg da spiller veldig bra, men selvsagt er det litt som mangler helt i bunn, men der vil nok Zensor 7 være hakket bedre! Og med en skikkelig sub som henger med (noe jeg foreløpig ikke har) tror jeg du kan få det til å dure ganske brutalt

Håper det hjalp litt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboks
    hvordan føler du ikon vokal matcher resten av zensor serien? sitter litt med samme følelse angående min senter, men dette kan jo også ha noe med at den er langt ifra innspilt enda:-?
    Jeg synes den matcher veldig bra! Ettersom hva jeg har forstått matcher de fleste Dali'er hverandre. Når jeg kjøpte høyttalerene hadde jeg Ikon 5 på hjemlån før jeg valgte å gå for Zensor 5. Dette fordi jeg i min stue ikke kunne helt høre den store fordelen med Ikon 5 fremfor Zensor 5. Men vokalen var klart ett bedre valg, men det er igjen min mening

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle for behjelpelige svar Var i kontakt med Hifi-klubben idag, og de anbefalte det samme som det Nick-Andre.
    Tror jeg satser på Dali Zensor 7 + Denon AVR-3312 nå i første omgang, så får det bli resten av pakken i andre omgang :-D
    Har veldig lyst å teste de først, da det for ble litt penger utav det.
    Jeg kommer helt sikkert tilbake med status etter innkjøpingen!

Setter selvsagt pris på flere meninger fra dere/andre, da det blir en liten stund til jeg kjøper de

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med den recieveren på Zensor 7!

Lykke til! :-)

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at klipsch gir mye mere dynamikk for pengene. Har selv testet Dali Zensor 7. Har ingenting negativt å si om de, rett å slett meget gode høyttalere! Men mine RF-82 mk2 er i en annen liga hva dynamikk gjelder ihvertfall. Men jeg tror nok du blir fornøyd uansett hva du ender opp med

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Jeg vil si at klipsch gir mye mere dynamikk for pengene. Har selv testet Dali Zensor 7. Har ingenting negativt å si om de, rett å slett meget gode høyttalere! Men mine RF-82 mk2 er i en annen liga hva dynamikk gjelder ihvertfall. Men jeg tror nok du blir fornøyd uansett hva du ender opp med
    Har vært innom tanken på klipsch også ja. Men hvordan er det med klipsch og elkjøp/lefdal. Ser de har noen som heter RF-82B.
    Er denne en annen modell eller er det den samme? Bare for nysjerrighetens skyld...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •