Trenger hjelp til å svi av "litt" komf. peng

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å svi av "litt" komf. peng

skal ha hjemmekino i mitt nye rom .rommet er c.a. 15-20 kvm. budsjettet er maks 20k . det står mellom mange forsjellige annlegg:

DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben berre at eg bytter ut zensor 5 med 7.

DALI LEKTOR 6 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben og senere kjøpe sub senere, f.eks: SVS PB12-NSD DSP Black Charcoal Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS vet at den er lovprist av nesten alle.

JBL ES80 Høyttalerpakke - Sort og kansje kjøpe med 250p siden at den e større?

Klipsch RF-62 II - Bass Brothers AS
    og senere senter, sub og surround.

anlegg kjøpt hos hifiklubben vil ha: DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

hos soundgarden vil ha Onkyo TX-NR809 Surroundreceiver - Sort

hos bassbrothers vet eg ikkje.

grunnen til at eg vil kjøpe fra samme plass er at det er lettere å få pakketilbud

beklager for rotete post

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konf

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og velkommen til avforum

du skriver ikke hva det skal brukes til, men jeg tenker meg at det er film, mtp at du vil ha surround.
    Hvis du ser på www.soundgraden.no så er det et sted de har ryddesalg fordi de skal flytte og da får du avslag på den jbl es pakken du ser på.

Har hørt den, men særlig inponert ble jeg ikke av den, sjekk ut studio 180 som jbl serverer, de er bedre etter min mening

Har selv klipsch's rf62, og er meget fornøyd med de. høyttalere som serverer mer dynamikk til prisen skal du lete lenge etter. men de er litt kresen på elektronikken sin, så vær litt forsiktig når du velger den ut.

har også den subwooferen du ser på, og du må legge merke til at den er ENORM, så pass på at du har plass til den. Personlig så syns jeg den er litt vanskelig å kalibrere, og har ikke fått det til noe særlig selv, og får hjelp av en på forumet neste mnd til å gjøre det. det skal være en av de beste til prisen, og er kongen på dypbass.

om du ikke er spesielt intrisert i den dype bassen den leverer så kan du ta en titt på xtz 12.18/12.16 som selges på Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Håper dette hjalp litt, og det er bare å spørre om det er noe mer du lurer på

mvh

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemoklev

grunnen til at eg vil kjøpe fra samme plass er at det er lettere å få pakketilbud
    Du får ikke "pakketilbud" på HFK.

Om du har mulighet så ta en runde og lytt til aktuelle kandidater.
    Allverdens anbefalinger på forum er ingen garanti for at du blir happy med valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du er sint på pengane, at du berre vil bli kvitt dei, så kan du få kontonummeret mitt...

Ellers kan eg og anbefala Klipsch, då saman med Onkyo. Har høyrt Dali Zensor settet med 5 frontane. Syns det spelte meget fint. Og vil tru det er endå betre med Zensor 7 front. Zensor har jo fått mykje skryt og.

Og som Samiboy nemner er XTZ subbane kjent for å vera mykje sub for pengane, dersom den djupaste bassen ikkje er så viktig for deg. SVS har eg ikkje høyrt, men skal visst vera konge på film.

Men som sagt, skulle eg sjølv svidd av 20 laken, så hadde det blitt komplett Klipsch sett, kanskje på brukten (viss det er aktuelt for deg). RF-62/82, RC-62 og RS-52/42, saman med ein 12" sub. Ville og sett etter brukt Yamaha eller Onkyo receiver av nyare type med pre out (så du kan kopla til effektforsterkar seinare). Kjøper du alt dette brukt, bør det gå an å få under 20 000. Då har du etter mi meining fått eit konge musikk og film anlegg

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy

har også den subwooferen du ser på, og du må legge merke til at den er ENORM, så pass på at du har plass til den. Personlig så syns jeg den er litt vanskelig å kalibrere, og har ikke fått det til noe særlig selv, og får hjelp av en på forumet neste mnd til å gjøre det. det skal være en av de beste til prisen, og er kongen på dypbass.

om du ikke er spesielt intrisert i den dype bassen den leverer så kan du ta en titt på xtz 12.18/12.16 som selges på Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Håper dette hjalp litt, og det er bare å spørre om det er noe mer du lurer på

mvh
    Enorm er den vel ikke?

Size: 43,2cm*wide x 53,3cm high x*55,9cm deep.
    Weight: 30kg

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Enorm er den vel ikke?

Size: 43,2cm*wide x 53,3cm high x*55,9cm deep.
    Weight: 30kg
    Vil nå si at den er ganske stor, selv om den ikke er så veldig tung. Men en pb-12 ultra er det da ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil bli brukt ca 50/50 film musikk. er veldig glad i dybbass:-D. eg høyrer på alt fra bassmusikk til rolig, men det blir for det meste pink floyd og noke i den duren, so ei vil ha detaljert men trøkk når det trengs. vil helst ikkje kjøpe brukt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går stort sett i Pink Floyd og denslags her og. Og til det vil eg sei Klipsch er perfekt.

Du kan jo høyra med Elkjop kva du må betala for RF-62,RC-62 og RS-42/52. Trur det skal komma på i underkant av 12 000. Du har 30 dagars returrett, om du ikkje vert nøgd. Då har du 8 000 igjen å bruka på receiver og sub. Yamaha RX-V767 går vel for 5 000 no. Og xtz 12"aren kostar vel 4 000.

Då har du vel anlegg for nett under 21 000. Greier du å pruta litt på alle tinga og, skal du vel kunna komma under 20 000 og

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eg vore 15år no so hadde eg gått for pc og noke slikt:
    NAD VISO 1 Wireless Digital Music System - Speaker System, Made for iPod - YouTube

Enkelt og greit og kansje bedre lyd for pengane en store anlegg i små rom

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er romet utformet med tanke på høytalerplassering ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har pc og e vil ikkje han noko ipod dock dings. Men angåande klipsch, er det ikkje mk1 på elkjøp?? Er det stor forsjell på mk1 og 2?? Vet at mk2 fekk en veldig bra test på lyd og bilde. Og er ikkje en receiver til 5k litt "smått"?? Vil ha sjikkeleg god lyd som kan vere detaljer og trøkke på samme tid
    Hvilken receiver passer bra til klipsch kan gjerne vere opp i 8k sann at eg kjøpe sub seinere.
    Men ingen andre meninger på jbl eller dali???

ENDRET: rommet kommer til å vere nytt påbygg som er c.a 20 kvm, rommet kommer til å vere firkanta c.a 4 gange 5 m. Veit ikkje heilt siden rommet ikkje er ferdig, vi pusser opp et gammalt hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp selger MK1. MKII er nesten doble prisen.

Når det gjeld reveiver, så er den nok litt liten ja. Men den har pre out, så du kan bruka effektforsterkar etterkvart. Men om du kan bruka 8 000 på receiver, så får du jo RX-V3067, som er knallgod og eit kupp til prisen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har pc og e vil ikkje han noko ipod dock dings. Men angåande klipsch, er det ikkje mk1 på elkjøp?? Er det stor forsjell på mk1 og 2?? Vet at mk2 fekk en veldig bra test på lyd og bilde. Og er ikkje en receiver til 5k litt "smått"?? Vil ha sjikkeleg god lyd som kan vere detaljer og trøkke på samme tid
    Hvilken receiver passer bra til klipsch kan gjerne vere opp i 8k sann at eg kjøpe sub seinere.
    Men ingen andre meninger på jbl eller dali???

ENDRET: rommet kommer til å vere nytt påbygg som er c.a 20 kvm, rommet kommer til å vere firkanta c.a 4 gange 5 m. Veit ikkje heilt siden rommet ikkje er ferdig, vi pusser opp et gammalt hus.
    Til Klipsch:
    Yamaha - Onkyo - Denon - og om du ikke skal ha effektforsterker så for nok effekt kan harman/kardon vurderes.
    Marantz går for og være beste match lydmessig. Men Marantz mangler kraft til og hente ut alt fra Klipsch.

Klipsch er ganske så "in your face" og etter min mening er sikkelig kick ass til film og live musikk.

Har tidligere hatt Klipsch mk1 FR-62, RC-62 og RS-52 oppsett til film.
    Og jeg savner Klipsch til filmbruk.

Ville vurdert RF-82 på 20m2

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Ville vurdert RF-82 på 20m2
    må eg ikkje ha rc64 da????

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må eg ikkje ha rc64 da????
    Ikke og forakte 64.
    RC-62 er ikke skjennert til størrelsen den eller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fristende med klipsch. men siden vi skal bygge rommet fra grunnen av noken tips angåande akustikk??? tapet, maling og hvor man kan kjøpe akustikkplater og andre tips??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette et dedikert hjemmekino rom, eller kombi film\sove rom?

Om der er det siste tror jeg hadde gått for noe i denne formfaktoren her?

Definitive , Canton eller Dali

Tror du vil bli overrasket over lyden som kan komme ut av sett på denne størrelsen, og spesielt om det er et kombi rom, er det greit å ha noe som er lett plasser bart.

Bare mine 2cent.

Men hva enn du gjør, hør før du kjøper.

Einar-A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kombirom, men siden eg er 15år så liker eg lydtrykk og eg bryr meg ikkje om høgtalerane er store.

Rå Klipsch 5.1 høyttalerpakke - Elkjøp
    er den noko tess?? og hvilken receiver?? skal ikkje kjøpe med en gang så utgangs receiver er vell ikkje mulig???
    vet at suben er liten men kan kjøpe større når budsjettet tilsier det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har selv Dali Zensor serien hjemme hos meg. Har Zensor 5 i front, Zensor 1 bak, men valgte å gå for Ikon Vokal ettersom jeg anser det som den viktigste høyttaleren i en hjemmekino. Etter å ha brukt dette i over en måned kan jeg varmt anbefale disse!Gikk i fra fronthøyttalere med dobble 8-ere, men må si jeg er imponert over hvor lite trøkk jeg mistet i "nedgraderingen", selv med Zensor 5 og ikke 7.

Så velger du Zensor 7 får du nok enda litt mer trøkk enn det jeg har!

Lykke til!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •