KEF XQ40 vs. Yamaha Soavo 1PF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF XQ40 vs. Yamaha Soavo 1PF

Jeg vil gjerne høre noen meninger og erfaringer rundt disse to høyttalerene.

Har noen prøvd begge? Ser at begge gjorde det godt i test hos lyd og bilde:
    KEF XQ40 | Lyd & Bilde
    Yamaha Soavo-1 PN | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!8)

Har prøvd begge. KEFen er dypere og strammere i bassen og klarere i mellomtoneregisteret. Diskantgjengivelsen er veldig god på begge to. Smak og behag, og man må bare lytte seg frem. Tror man skal ha en dyp lommebok for å trenge noen oppgradering fra noen av disse:-D KEFen trenger en god del mer kraft enn Yamahaen dog.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan få begge frontrekkene (KEF XQ40 og XQ50 eller Yamaha Soavo 1PN og 900C) til 20 laken. Men KEF rekka må jeg bestemme meg for nå, Soavo prisen har jeg i noen år fremover. Jeg vil vel få solgt KEF frontrekka til samme pris?

Kan kjøpe Soavoene senere og prøve de mot KEF og evt. returnere de innenfor angreretten, men om jeg foretrekker Soavo må jeg få solgt KEF rekka.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse høyttalerne har jeg kun hørt Kef XQ40, og det er definitivt en god høyttaler. Den prisen som Soundgarden kjører på den akkurat nå er jo også lavere enn det denne høyttaleren går for brukt, så det burde ikke være veldig farlig å prøve den...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den brukte har en penere finish, er ikke så fan av hvitt. De er kjøpt i November, så da går jeg heller for en komplett frontrekke som også ser bra ut. Jeg drar og kjøper de nå, regner med at jeg blir fornøyd uansett.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er KEF XQ40 og XQ50c i nytt hjem! Veldig lekre, mye mindre enn jeg er vant med (Dynavoice M-65). At de er mindre er jo egentlig bare praktisk. Da er det bare å spare opp til en effektforsterker som yter de rettferdighet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg det der! Har en kompis som har disse høytalerene og han kan ikke tenke seg noe bedre (i forhold til pris og størrelse på rom og elektronikken ellers) og kan ikke annet enn si meg enig! Vi får se om en får tilatelse hjemme, ellers må det bli tilgivelse8)

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden ble veldig bra, selv om jeg bare bi-amper de med recieveren. Absolutt fornøyd så langt.

Usikker på om jeg skal kjøpe XQ20 til å ha bak, eller to par PSB Imagine mini, da jeg får 35% rabatt på sistnevnte gjennom familie. De er designmessig veldig like

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg så selv høytalerene på elkjøp her en dag til 19 900,-
    ble forelsket i lyden, spilte utrolig bra.
    ser på mangen diskusjoner om høytalerene at det er en stund siden de kom ut.. lurere derfor på om prisen er god? i god elkjøp stil stod det bare førpris 34 000,-.. jeg trodde først det var et utstillings eksemplar som skulle selges, men var ikke det. Har en H/K 355 receiver, som ble brukt på noen JBL høytalerere, noen peiling på hvordan de vil kjøre på den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •