Nybegynner - Trenger lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner - Trenger lyd

I dag består stuen min av en....TV.... dog en fin TV, men lyden derifra gir meg absolutt ingen ting. Å se en film er uaktuelt. Derfor var det bare å gjøre en ting, jeg måtte gå inn i krigen... veni, vidi, vici... Eller, det ble inngått et kompremiss, fruen fikk gardiner, puter og et teppe.

Da har jeg 7-8-9 lapper å bruke på HiFi. Fordelen er at jeg har en slik en stående: Pioneer VSX-LX51. Jeg håper jeg kan få brukt den og bruke resten på høyttalere og evt. stativ.

Jeg har sett på disse: B&W DM685.

Vil disse passe bra til forsterkeren min? Er det noe problem å evt. suplere med denne senere: B&W ASW608

Ser oppsettet mitt bra ut da? Det skal brukes til film, musikk og tv, altså ganske allround. Vil selvfølgelig ikke få den skikkelige kino følelsen uten 5.1, men jeg er nødt til å nøye meg med 2.1 foreløpig. Jeg er glad i alt fra klassisk til pop.

Hvordan vil det bli med musikk uten suben, med tanke på et studenvors? Da skal det jo dunke litt, og volumet skal være forholdsvis høyt. Hvordan blir det evt. om jeg bytter til disse: B&W DM683, og med tanke på reciveren?

Eller er jeg helt på jordet med tanke på mitt første HiFi oppsett?

På forhånd, takk for svar!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke noe erfaring med Pioneer receivere men jeg vil tro denne skal duge en god stund for deg. Og evt senere kan du kjøpe effektforsterker og koble på den.

B&W 685 er en velspillende høyttaler som jeg tror vil fungere bra på forsterkeren din. Disse spiller også overraskende høyt og med bra bass når de er riktig plassert 683 vil også spille fint på forsterkeren din, men for at disse høyttalerne virkelig skal blomstre så MÅ du ha en kraftig forsterker/effekfortsterker til de. Uten det er de ganske kjedelige i bassen og litt innestengte, jeg har prøvd med bare receiver og litt diverse effekt på mine de 2 siste årene så jeg har god erfaring med de.

Sub vil gjøre mye med lydopplevelsen din så det anbefaler jeg deg å kjøpe. Jeg ville kansje ha kjøpt noe annet enn B&W sub da jeg ikke syns disse spiller noe videre på film (men syns de spiller fint på musikk).

Kansje noe fra XTZ? : XTZ 99 W12.16 Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dette er iallefall en sub som spiller veldig bra og får gode kritikker overalt. Den er jo også billigere enn B&W suben

EDIT: ta og hold litt utikikk på bruktmarkedet, der kan du gjøre mange gode kjøp av høyttalere, B&W 683 har jeg sett flere av for nede i 6000,- og da har du faktisk nesten igjen nok penger til en effektforsterker. Effekt til 683 vil jeg anbefale deg Emotiva eller NAD. Billige forsterkere som leverer varene. Selv gikk jeg for Emotiva da jeg likte lyden i denne bedre enn i NAD`en jeg hadde.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •