Susing og lys problemer med anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing og lys problemer med anlegg

Eier et Saag Maxi Boom 5500 anlegg, det er thai merke, bor i Thailand. Det er 8 tommer sub og 4 tommer mid og 1 tommer tweeter... kosta meg en svett 500 lapp
    Det spiller faktisk vanvittig høyt med rå bass i forhold til pris, og lyden er grei bare synd susingen og lys blinkinga ødelegger så mye.

Det suser VELDIG mye i høytalerene selv nå volum er på minimum. Skruk jeg opp lyden blir ikke susingen høyere men det suser så pass at jeg kan ikek høre på lav kose musikk uten og merke det.

Når jeg skruk opp lyden litt på sanger med en del bass begynner tak lampa og blinke i takt med bassen... hva skjer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke akkurat om dette har noe med dine problemer å gjøre, men hos meg så har jeg hatt en brummelyd i anlegget en stund som kommer og går litt.

Har prøvd mye rart for å ordne det, men fant etter hvert ut hva det var.
    Det viser seg at en panelovn jeg har i 2. etasje, på en annen kurs, har en jordingsfeil. Så når termostaten slår seg av på ovnen begynner det å dure i anlegget. Dette skal jeg love deg jeg brukte en stund på å finne ut.

Poenget er at du må prøve å isolere hva som skjer, når det skjer, skjer det uavhengig av hvor du plugger i anlegget, prøv å plugg ut diverse elektriske artikler du har stående, eller evt. kan det jo være dårlig skjerming på kablene dine. Prøv å bytt, eller ordne de slik at de ikke ligger i en salat.

Eller så kan det jo være noe feil med selve anlegget, aldri godt å si.. hehe.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bare prøve meg litt frem, dette er akkurat nå drømme anlegget mitt så håper jeg for fikset det da blir det perfekt. Passer så bra der jeg bor uten og måtte punge ut med penger for importerte varer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •