Best lyd for pengene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best lyd for pengene

Hvis man skal kjøpe helt grei 5.1 sett høytallere til film og musikk. Som skal låte veldig bra i et lite rom og være så små høytaller som mulig uten det går ut over kvaliteten.

Eltax hjemmekino - Elkjøp

Jamo S606 HCS3 Surroundpakke

Hva ville dere som er litt erfarne komme med argument på hvorfor man skulle gå opp i pris?

F.eks man velger en Pioneer VSX-921-K forsterker.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns disse jamo høyttalerene låter bra Tror ikke du går feil med de, meget rimelig priset også

Sleng på en yamaha eller en rimelig denon eller noe, blir det suksess

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha forsterker/høytaller?

Kan du begrunner ordet bra?
    Siden det kan være egne meninger også, men er høytallerne i tynne kasser og dårlig delefilter er vel neppe disse å spille høyt med.

Fint om du kan nevne om lyden vil bli litt tynn uten f.eks 12" subbwoolfer, det er noe å tenke på også.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Begge pakker er 5.0-oppsett og bør brukes med en aktiv sub i tillegg.

Pioneer VSX-921-K,eller Onkyo 609 burde begge kunne drive disse settene helt kurant.

Begge frontpar ruller av på hhv 45 Hz (Eltax) og 42 Hz (Jamo). Følsomheten er oppgitt til hhv 88 (Eltax) og 89 (Jamo). Jo høyere, jo lettere drevet generellt sett.

Har ikke hørt på dette Universe-settet fra Eltax, men Monitor- og Liberty-serien var/er veldig gode sett. Disse er dog i høyere prisklasser.

Vil gå utifra at Jamosettet er best av disse to, og prisen hos komplett er veldig god. Det vil også klare seg best om du skal bruke det uten sub, men som nevnt bør begge sett suppleres med sub.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig enig med MR.Chill. Du må jo begynne et sted! Selvfølgelig finnes det bedre høytalere, men på budsjett er jeg fan av jamo fordi det låter bra. Du kan nok ikke forvente dypbass og veldig høye volum, men et meget tilfredsstillende anlegg med prisen tatt i betraktning. En ordentlig sub er jo også med på å avlaste høytalerene, og gi deg bedre lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Jamo settet.
    Hvorfor?
    1. Jamo har vært lenge i Gamet, kontruert og produsert Ht i lang tid, har sikkert også sine egne innovative patenterte løsninger.
    2. Konstruksjonen er nok mes t sannsynlig bedre enn Eltax som er planker satt sammen.
    3. Jamo har side montert bass element, dette, har jeg lest engang tidligere er en fordel lydmessig. (beklager husker ikke begrunnelsen..)
    4. Stjerne scorringen du linket til er like på begge merker, men med jamo er det basert på endel flere meninger, mens Eltax scoring er basert på 2 stk.
    5. Mye lekrere å se på og bedre design., sort piano. høyere WAF.

Eltax leverer nok sikkert varene, men mest sannsynlig ville JAMO levert bedre og dermed mer for pengene.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med jamo kan du vente litt med sub da de har store elementer på siden, men er absolutt anbefalt, blir et mye bedre lydbilde med en sub, samt morrofaktor til tusen. Kan jo tenke deg sitte i colloseum kino uten subber, hadde blitt en heller kjedelig opplevelse :P Litt banalt eksempel men dog.

Yamaha anbefaler jeg rett og slett fordi det spiller utrolig underholdende, stort og flott.

Var å prøvelyttet jamo før jeg kjøpte klipsch, men endte opp med klipsch da de spiller med enda mer attack en jamoene. Lillebroren min har et jamo oppsett og er veldig fornøyd med det

PS! Yamaha reciever altså ikke høyttalerene

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare legge ved att jeg har hørt dette Jamo opsettet, til prisen å være så spiller dette faktisk imponerende. Med en Onkyo så vil du nokk bli fornøyd, da den har noe mere krefter å levere enn Pioneer generelt har.

Hvor stort er rommet disse skal stå i? rommet jeg hørte dette opsettet i var ca 20kvm. Bare husk att dette er meget budsjettert, å det ble tatt med i betrakning når jeg også var å hørte på di. uans, så er det helt klart ett røverkjøp om man tenker på bang for the buck

Om du sender PM til Vetteman her på forumet, så får du sikkert en mening om det Eltax opsettet. Mener han hadde det en liten stund som en meget midlertidig løsning sammen med Harman/kardon Avr 255.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er relativt. Er du vant til Logitech høyttalere etc. Så vil begge oppsettene være en stor oppgradering. Men kommer har du hørt dyrere oppsett så vil du sikkert bli missfornøyd med noe.

Hvilke sjangre hører du på? Hører du på basstunge sjangre så vil en subwoofler etterhvert bli et must.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da mener dere en subb lik Jamo SUB 800 være mitt i blinken? Altså den kan lett utkonkurere et 12" MGR subwoolfer?

Og kjøpe noe som b&W oppsett her eller tilsvarene er kun for å sløse penger?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, for den summen så hadde jeg heller satset for 12" XTZ sub. Har ikke hørt jamo subben. Men kan garantere at XTZ ville slå den ned i støvlene!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er B&W ASW610? den råeste?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Så da mener dere en subb lik Jamo SUB 800 være mitt i blinken? Altså den kan lett utkonkurere et 12" MGR subwoolfer?

Og kjøpe noe som b&W oppsett her eller tilsvarene er kun for å sløse penger?
    En dyrere stereo vil jo spille mye bedre i selve lydbildet. Og det vil du merke fort om du sammenligner disse med F.eks en høyttaler til 7-10 000kr Så jeg vil overhode ikke kalle det for bortkasta penger.

Istedenfor å bruke 4k på en Jamo sub, så får du mere for pengene i disse.

2 stk. XTZ 99W10.16 Sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

2 STK XTZ 99 W12.16 Matt 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

XTZ 99 W12.18 ICE Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Eller er B&W ASW610? den råeste?

I 5000-kroners klassen er nok Velodyne CHT-12Q av det beste du kan få. Den matcher også Jamo-høyttalerne i stil, litt blank forran og tre på siden.

Den rimelige 10-tommeren XTZ 99 W10.16 vil også gi mye trykk for pengene, samme gjelder 8-tommeren i samme serie. 12-tommeren blir såppas nær Velodynen i pris, at jeg heller ville valgt den.

Den jamosubben ruller av så tidlig at det er nesten ikke til å tro ihht prisen.

Hvor lite er forresten dette 'lille rommet'? 12-tommerne til både XTZ og Velodyne tar litt plass.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du tekt til å kjøper ett av høyttalersettene LMH-1? Eller er det bare en spørretråd som drar seg ut i det uendelige uten noen konklusjon? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte akkurat i samme baner..
    Snart prater vi om Mcintosh utsyr til å drive disse...

Tar jo helt av her.. Siden du valgte disse to pakkene så antok jeg du hadde et begrenset budsjett. Men nå prater vi om B&W 610 sub. Noe som koster mer enn HT pakkene. Da syns jeg du fordeler pengene feil.

Appropo B&W 610 så mener jeg en 12" XTZ sub slår denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Far min har Jamo 606 saman med Onkyo 707. Til prisen syns eg jamoane spelar knallbra. Bra med bass, sjølv om dei lavaste frekvensane manglar. Dei er og meget pene. Så av dei to setta, ville det vert mitt soleklare valg.

Når det gjeld sub ville eg prøvd å fått tak i ein så billig som mogleg 10" eller 12" (som er brukande så klart). Gjerne brukt.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

søk

Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Tenkte akkurat i samme baner..
    Snart prater vi om Mcintosh utsyr til å drive disse...

Tar jo helt av her.. Siden du valgte disse to pakkene så antok jeg du hadde et begrenset budsjett. Men nå prater vi om B&W 610 sub. Noe som koster mer enn HT pakkene. Da syns jeg du fordeler pengene feil.

Appropo B&W 610 så mener jeg en 12" XTZ sub slår denne.
    før folk svarer noe som helst i denne tråden oppfordrer jeg folk til å søke på forumet å finne andre tråder LMH1 har startet, ender bare opp med tull. dette forumet er et godt, seriøst forum, jeg ser ikke på LMH1 som en seriøs deltaker her. alle andre som har lest trådene hans her er nok enig. avforum trenger ikke sånt.

mulig jeg har vært litt krass, men jeg står for det, så moderatorer får bare eventuelt slette dette.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    før folk svarer noe som helst i denne tråden oppfordrer jeg folk til å søke på forumet å finne andre tråder LMH1 har startet, ender bare opp med tull. dette forumet er et godt, seriøst forum, jeg ser ikke på LMH1 som en seriøs deltaker her. alle andre som har lest trådene hans her er nok enig. avforum trenger ikke sånt.

mulig jeg har vært litt krass, men jeg står for det, så moderatorer får bare eventuelt slette dette.
    Helt enig. Steng tråden!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det skulle være slik att Trådstarter har startet mange tråder som bare har endt i bambuss og forspørringer. Så syntest jeg heller du skal melde i fra til Moderator istedenfor å skrive slikt innpå her. Så kan heller Moderator ta seg av resten!

Om dette skal være ett seriøst forum så oppfører man seg heller ikke slik.

Mvh
    Svein S

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •