Noen som har prøvd Hegel + B&W?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har prøvd Hegel + B&W?

Har kjøpt meg en Hegel 100SE, og har den foreløpig med B&W DM685 (bokhyllehøytaler).

Sikler litt på B&W CM8 og CM9. Noen som har en formening om hva som vil funke best? Krever CM9 enn H100èn kan levere? Er CM8 mer lettdreven enn CM9?

Har også lest om b&W PM1. Noen som har prøvd den mot Hegel? Ser at den har følsomhet på 84 dB. Får vel ikke spillt så høyt da... (Å spille svært høyt er ikke noe å trakte etter, bor i borettslag)

Musikk jeg skal høre på: Indie, progrock, pop, jazz, klassisk.

Takker for innspill

(Det går vel frem i innlegget at jeg er fan av B&W, og det er jeg både av lydmessige og designmessige årsaker...)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Har kjøpt meg en Hegel 100SE, og har den foreløpig med B&W DM685 (bokhyllehøytaler).

Sikler litt på B&W CM8 og CM9. Noen som har en formening om hva som vil funke best? Krever CM9 enn H100èn kan levere? Er CM8 mer lettdreven enn CM9?

Har også lest om b&W PM1. Noen som har prøvd den mot Hegel? Ser at den har følsomhet på 84 dB. Får vel ikke spillt så høyt da... (Å spille svært høyt er ikke noe å trakte etter, bor i borettslag)

Takker for innspill

(Det går vel frem i innlegget at jeg er fan av B&W, og det er jeg både av lydmessige og designmessige årsaker...)
    Per Christian på forumet her bruker selv hegel på CM9.
    Av det jeg har lest han har skrevet så er han fornøyd.
    Legger til en link til hans oppsett.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...er%20Christian

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk

Takker for innspill

Hei

Har selv hatt både H100 og H200 på hjemlån og testet på mine B&W CM9.
    En ting å si, KNALLKOMBO ! Beste jeg har hørt på mine B&W CM9 ihvertfall!
    H100 kommer ikke til å ha noen problemer med å drive B&W CM9, men H200 vil selvfølgelig ha endel mer å rutte med.
    Grunnen til at jeg ikke selv har Hegel, er at jeg av praktiske årsaker valgte receiver i stue-kino'en og dermed ikke hadde plass i racket til enda en forsterker. B&W CM8 er nok litt mer "lettdreven" enn CM9, men også den vil si ja takk til all den kraft den kan få, og dipper langt ned i impedanse den også.
    H100 vil nok drive både CM8 og CM9 uten problemer som sagt, men H200 vil gjøre det enda bedre, er egentlig bare lommeboken som setter begrensningene her slik jeg ser det. Vil si at CM8 + subwoofer ASW10CM til 24000,- er et bedre kjøp enn CM9 til 20000,- Går jo også an å vurdere andre subwoofere enn B&W's egne også. Eksempel 2.stk : SVS SB12-NSD Piano Gloss Black Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS
    Lykke til med valget !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •