Nytt surroundreciever - B&W - LX85/74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt surroundreciever - B&W - LX85/74

Hei

I dag er en gledens dag, jeg solgte leiligheten min til 210 000 over takst, dette er penger rett inn i lommeboka, og dette må jo feires?

Sant?

Jeg vil si at jeg er middels oppdatert på kunnskap og hva som finnes der ute.
    Jeg er ikke ute etter høyttalere som "bråker"/buldrer mest. Men de som spiller balansert, og har fin tone.

Jeg har fra før hørt B&W CM9, og jeg vurderer disse sammen med CM8.

Jeg har også sett på reciever. Og jeg har en følelse av at pioneer spiller veldig godt med B&W. Har enten sett på en lx85/lx75. Noen som vet om de holder med den recieveren i første omgang, eller om jeg trenger å gå for enda mer guffe. Ser jo at lx85 er nedi 15k nå, så det er jo ikke halvgærent.

Front: CM8/CM9
    Bakhøyt: CM1 evt CM5. Problemet er bare at samboer vil ha det hvit.
    Og da er det bare CM1 et alternativ. Overbevis meg.
    Senter: B&W CMC / B&W centre 2
    Reciever: lx75/lx85
    Sub: ? Her trenger jeg tips

Tips mottas gjerne!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Front: CM8 for film, CM9 for musikk! ;-)
    Bakhøyt: Trenger ikke noe mer enn CM1.
    Senter: CMC2.
    Reciever: Musikk = effektforsterker.
    Sub: SVS/Velodyne/XTZ. :-)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynabel.no har LX75 til 10k nuh.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm frister veldig med lx75 til 10, og heller bare kjøre på med mer effekt hvis jeg føler det trengs.

var å hørte b&w aws610 sub i dag på hifiklubben, men var vanskelig å ta noen beslutning uten å ha hørt de sammen med cm8. xtz er jo et alternativ, men aldri hørt de sammen med b&w

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    hm frister veldig med lx75 til 10, og heller bare kjøre på med mer effekt hvis jeg føler det trengs.

var å hørte b&w aws610 sub i dag på hifiklubben, men var vanskelig å ta noen beslutning uten å ha hørt de sammen med cm8. xtz er jo et alternativ, men aldri hørt de sammen med b&w
    Hei

Hei

Har du råd ville jeg flesket til og gått for SC-LX85, rett og slett pga. større strømforsyning. Til B&W er en så stor strømforsyning som mulig ikke å forakte. B&W CM-serie som du har sett på og vurderer, er forøvrig knallhøyttalere som er meget gode til allround bruk musikk, og til film, passer meget godt sammen med Pioneer SC-LX85. Nå er vel jeg ikke helt nøytral ift. til dette, se signaturen. Men et raskt søk her på forumet, vil du nok oppdage at det er flere som har falt for kombinasjonen B&W CM-serie og Pioneer SC-LX receiver.
    Er også fullt mulig å vurdere andre subwoofere enn B&W's egne også, den gjengse oppfatning er at man får mer for pengene og bedre subwoofere andre steder. Et alternativ kan være :SVS SB12-NSD Piano Gloss Black Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å kuppe tråden, men spørsmålet mitt funker egentlig litt innenfor trådens tema. :-)

Purelatino: Hvordan synes du CMC funker med CM9 ? Var det pga. pris, eller ga ikke CMC2 noe særlig ekstra ?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Ikke for å kuppe tråden, men spørsmålet mitt funker egentlig litt innenfor trådens tema. :-)

Purelatino: Hvordan synes du CMC funker med CM9 ? Var det pga. pris, eller ga ikke CMC2 noe særlig ekstra ?
    Hei

Synes CMC fungerer greit med CM9, synes dog CMC2 er i en helt annen klasse.
    Grunnen til at jeg gikk for CMC var rett og slett at CMC2 ble for stor her hjemme. For dem som har muligheten, ville jeg helt klart valgt CMC2, også sammen med CM8. Dog vil jeg tro at CMC kommer mer til sin rett sammen med CM8 enn med CM9. Har faktisk ikke testet CMC sammen med CM8, dette er jo noe jeg burde ta meg tid til å gjøre :-D .
    Per idag er uansett ikke surround/hjemmekino noe jeg prioterer veldig høyt, er mer stereo og musikk som står i høysetet her hjemme, valgte receiver pga. praktiske årsaker, og "muligheten" for surround hvis man kan si det slik.
    Er egentlig fornøyd med hvordan CMC og CM9 fungerer sammen, men CMC2 er nok noen steg oppover synes jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •