Høyttalere + receiver og oppsettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere + receiver og oppsettet

Hei folkens

Jeg skal kjøpe et par Dynavoice F-6 EX høyttalere som skal drives av en liten og nett Pioneer S300 receiver.

Det jeg hovedsaklig lurer på er hvordan koblingene blir mellom TV, get-boksen, receiveren og mediaspilleren som er en Popcorn Hour? Skal bildet også kjøres gjennom receiveren? Både get og PCH har HDMI-koblinger.

Jeg er rimelig usikker på dette området, så om noen kunne fortalt meg hvilke kabler som skal kobles hvor så hadde jeg satt stor pris på det. Planen er å bruke høyttalerene som hovedkilde til lyd, samme om jeg ser på vanlig TV eller film.

Dynavoice F-6 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

VSX-S300 Slank 5.1 kanals HDMI 3D AV-mottaker med HD-lyd og MCACC - Pioneer AV receivere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjør bilde gjennom reciveren også. du trenger da i hdmi monitor ut til tv + x antall hdmi inn fra getbox popcorn osv. + selvfølgelig høytalerkabler

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg tenkte! takk for svar.

Blir bildet kjørt som bypass gjennom receiveren eller blir det enhanced på noen måte (som evt. kan slås av)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke din forsterker, men det finnes ofte muligheter for noe bildebehandling på endel recivere. Selv kjører jeg uendret signal gjennom min z7 synes det gir bedre resultat enn bildebehandlingsfunksjonene men dette er vel ofte en smaksak og hvor mye man vil fikkle med innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    kjenner ikke din forsterker, men det finnes ofte muligheter for noe bildebehandling på endel recivere. Selv kjører jeg uendret signal gjennom min z7 synes det gir bedre resultat enn bildebehandlingsfunksjonene men dette er vel ofte en smaksak og hvor mye man vil fikkle med innstillingene.
    Helt enig, vil bare forsikre meg om at bildet kan kjøres uendret via forsterkeren siden jeg har brukt mye tid på å få det bildet jeg har idag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •