Dynavoice F-7 EX TEST

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Dynavoice F-7 EX TEST

Fikk mine F-7 igår å som første inntrykk var dette helt katastrofe..
    Skjønnte fort at høytallerne trengte litt innspillings tid før lytting av lyd.

Etter ca 15timer begynnte ting å skje,lyden åpnet seg og hele inntrykket
    ble snudd opp ned,men fortsatt manglet mye bass og litt mere mellomtone.

Etter 25timer sitter lyden bra nok til å høre hva disse kan:

De sier at disse har en easy listening lyd og det stemmer godt, ikke at de passer best til rolig musikk men at skrikende gitarer fra in flames/ vokalen til Michael Kiske låter varmt men samtidig er lyden meget klar og fin.
    (hadde Klipsch rf-82 før men solgte de nettopp pga for spiss lyd til hard rock)
    Lydbilde fra klipsch var enormt stort men syns dynavoice har bra spenn vidde også(men en merkar forskjell er det) men til prisen av 1999kr virker dette meget lovende..

Skal ta en dag til med innspilling for å se om de kan utvikle seg i å myke opp bass`n enda mer før jeg vil si mer om lydbilde.
    Så langt fornøyd men håper de løsner enda litt mer i bunn og mellomtone.

Dynavoice Magic F-7 EX High glossy black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere spennende nye høyttalere fra Dynavoice for tiden. Flott at du legger ut dine inntrykk.

Kan jeg få komme med et forslag..? Gjelder egentlig oss alle. Når man legger ut info/test om et produkt, så legg ut et produktbilde/link til forhandler/youtube-snutt* i første post. Det "krydrer" tråden og forumet.

*om det finnes
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset..link er lagt til:-)

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg Dynavoice F-5 for rundt 2 uker tilbake, og jeg er utrolig fornøyd med valget. Aldri hørt noen høyttalere til 990,- som spiller så stort og flott som dem..

Riktignok spiller jeg med en dårlig forsterker på dem midlertidig, så lurer på hvordan de blomstrer med bedre forsterker, og litt mer innspilling. Det er som du sier, de spiller dårlig i begynnelsen, men åpner seg utrolig mye etterhvert.

Dynavoice gir ihvertfall mye for pengene! :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Kjøpte meg Dynavoice F-5 for rundt 2 uker tilbake, og jeg er utrolig fornøyd med valget. Aldri hørt noen høyttalere til 990,- som spiller så stort og flott som dem..

Riktignok spiller jeg med en dårlig forsterker på dem midlertidig, så lurer på hvordan de blomstrer med bedre forsterker, og litt mer innspilling. Det er som du sier, de spiller dårlig i begynnelsen, men åpner seg utrolig mye etterhvert.

Dynavoice gir ihvertfall mye for pengene! :-D
    Skal hjelpe en kamerat med innkjøp av nytt HIFI-Anlegg.
    Høyttalerne må kunne drives bra med effekten fra en NAD C356 (2x80 rms Watt/8 ohm). Skal også ha en sub, høyst sannsynlig XTZ 10.16. Budsjettet er 8000 kr - 3000 kr for sub, så blir totalt 5000 til HT som skal være gulvstående.

Hittil er følgende aktuelt:
    Dynavoice M-65
    Yamaha NS-555 eller 777
    Dynavoice DF-6

men nå kom jeg over denne tråden, og da ble det plutselig litt interessant med F-7, hva tror dere? Hvor bra er egentlig lyden sammenlignet med andre alternativer man kan få for et budsjett på 5000 kr?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Skal hjelpe en kamerat med innkjøp av nytt HIFI-Anlegg.
    Høyttalerne må kunne drives bra med effekten fra en NAD C356 (2x80 rms Watt/8 ohm). Skal også ha en sub, høyst sannsynlig XTZ 10.16. Budsjettet er 8000 kr - 3000 kr for sub, så blir totalt 5000 til HT som skal være gulvstående.

Hittil er følgende aktuelt:
    Dynavoice M-65
    Yamaha NS-555 eller 777
    Dynavoice DF-6

men nå kom jeg over denne tråden, og da ble det plutselig litt interessant med F-7, hva tror dere? Hvor bra er egentlig lyden sammenlignet med andre alternativer man kan få for et budsjett på 5000 kr?
    Først må jeg si at subwoofer valget er helt konge! Hadde en sånn selv, og er fantastisk sak.

Angående høyttalere, så ville jeg satset på Dynavoice DF-6. Disse skal være veldig bra, og koster kun 3490,- i fargen Oak hos surround.no. Disse skal gi svært mye for pengene, og tror du skal lete lenge etter noe bedre til den prisen. De er rimelig lette og drive også, så kraft fra forsterker skal det være nok av!

Men alt i alt, ville jeg prøvd meg på Dynavoice DF-6. Dynavoice er kjent for å gi MYE for pengene. F-7 er selvsagt også et godt valg, men denne gir nok ikke like god lyd som DF-6. DF-6 er nok i en litt annen verden, og det til kun 1500,- mer.. Så hvis jeg kunne valgt en av de to, ville jeg gått for Definition serien.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må jeg si at subwoofer valget er helt konge! Hadde en sånn selv, og er fantastisk sak.

Angående høyttalere, så ville jeg satset på Dynavoice DF-6. Disse skal være veldig bra, og koster kun 3490,- i fargen Oak hos surround.no. Disse skal gi svært mye for pengene, og tror du skal lete lenge etter noe bedre til den prisen. De er rimelig lette og drive også, så kraft fra forsterker skal det være nok av!

Men alt i alt, ville jeg prøvd meg på Dynavoice DF-6. Dynavoice er kjent for å gi MYE for pengene. F-7 er selvsagt også et godt valg, men denne gir nok ikke like god lyd som DF-6. DF-6 er nok i en litt annen verden, og det til kun 1500,- mer.. Så hvis jeg kunne valgt en av de to, ville jeg gått for Definition serien.
    Takk for utfyllende svar! Da er jeg litt klokere. Har lest at XTZ 10 er bedre til musikk enn 12 tommeren? Skal stå på et 10kvm rom så da blir vel XTZ 12 litt mye? Du ville valgt DF-6 fremfor M-65?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar! Da er jeg litt klokere. Har lest at XTZ 10 er bedre til musikk enn 12 tommeren? Skal stå på et 10kvm rom så da blir vel XTZ 12 litt mye? Du ville valgt DF-6 fremfor M-65?
    Ja, 10" er nok litt bedre på musikk. På 10kvm rom, ville jeg ikke hatt større.

Ja, jeg ville absolutt valgt DF-6 framfor M-65. M-65 er veldig stor, på et så lite rom ville jeg egentlig ikke kjøpt noe større en DF-5. Men ja, DF-6 ville jeg valgt framfor M-65.

DF serien spiller nok hakket mer musikalsk og detaljert, pluss bånddiskantene er prikken over "i"en! :-D

M-65 er nok litt mer party, mens DF-6 kan brukes til party OG fin lytting til alle albumene i hyllen. M-65 spiller også pent, men ikke på samme nivå som DF-6. Jeg har Dynavoice F-5 som jeg er ganske fornøyd med, men har allerede litt planer om å oppgradere til DF-5, men vi får se.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett denne innlegget om ønskelig, da det er notat til det som er diskutert, men dog ikke topic.

Har selv hatt Dynavoice M65 på 9.5kvm (dvs rimelig relevant for rommet på 10kvm). Jeg fikk ikke helt det store utbytte av disse der inne. Med så liten plass er det lite rom for å plassere de optimalt, og jeg fikk aldri bass fra disse.. tilnærmet totalt fraværende... Jeg har idag mindre ht der nå(fortsatt gulvstående), som imo spiller milevis bedre. I tillegg har jeg 2 stk XTZ W12.16. Dette er et surr.oppsett (7.2), men det funker bra å spille 2kanals musikk der også. Har ikke testa W10.16, så om den er så overlegen på musikk som noen sier, kan jeg ikke utale meg om.

mvh

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm tror det må bli DF-6 og XTZ 10.16, tror dere det spiller høyere enn VE-12 fra Cerwin? Hva tror dere om YAMAHA NS-555? koster omtrent det samme

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm tror det må bli DF-6 og XTZ 10.16, tror dere det spiller høyere enn VE-12 fra Cerwin? Hva tror dere om YAMAHA NS-555? koster omtrent det samme
    Det spiller sikkert ikke høyere, Cerwin Vega er jo kjent for å spille konserthøyt, det er ikke Dynavoice. Men skal tro det holde for de aller fleste, spesielt på et 10kvm rom!

Jeg ville personlig valgt NADen, den tror jeg er den sterkeste også. De trenger litt futt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller sikkert ikke høyere, Cerwin Vega er jo kjent for å spille konserthøyt, det er ikke Dynavoice. Men skal tro det holde for de aller fleste, spesielt på et 10kvm rom!

Jeg ville personlig valgt NADen, den tror jeg er den sterkeste også. De trenger litt futt.
    Nei tror du misforsto. Har NAD C356 fra før. Men tenkte på høyttalere, YAMAHA NS-555 koster det samme som DF-6,bør jeg gå for de isteden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har et familie medlem med df6... vis du du skal ha vf12 cerwin vega må du ha mer pulver... df6 blir drivet av en nad 352c og spiller jekkla morsomt spec rock maiden volbeat in flames etc moro moro klarer seg utenn sub også dete er i en loft stue på ca 15 kvd med skrå veger :P nevnes at personen gikk fra vf8

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror du misforsto. Har NAD C356 fra før. Men tenkte på høyttalere, YAMAHA NS-555 koster det samme som DF-6,bør jeg gå for de isteden?
    Haaha, selvsagt. Trodde du mente YAMAHA forsterker. :-D

Jeg vil framdeles anbefale DF-6. De skal gi ekstremt mye godlyd for penga. Yamaha har 88 db i følsomhet kontra 94 db hos Dynavoice, så DF-6 er mye lettere og drive. Du skal ha nok kraft, så det er vel ikke noe problem med noen av dem igrunnen.

Det som også er flott med Dynavoice er X-Change. Man kan stille inn diskanten hvordan du foretrekker den bak på høyttaleren. :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haaha, selvsagt. Trodde du mente YAMAHA forsterker. :-D

Jeg vil framdeles anbefale DF-6. De skal gi ekstremt mye godlyd for penga. Yamaha har 88 db i følsomhet kontra 94 db hos Dynavoice, så DF-6 er mye lettere og drive. Du skal ha nok kraft, så det er vel ikke noe problem med noen av dem igrunnen.

Det som også er flott med Dynavoice er X-Change. Man kan stille inn diskanten hvordan du foretrekker den bak på høyttaleren. :-D
    Så du tror NAD'en driver NS-555 optimalt? Er jo pianolakk og en litt bedre finish og utseende enn DF-6 i mine øyne. Er kanskje litt mer passende til mitt rom?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tror NAD'en driver NS-555 optimalt? Er jo pianolakk og en litt bedre finish og utseende enn DF-6 i mine øyne. Er kanskje litt mer passende til mitt rom?
    Den driver de ikke optimalt nei, men driver de mer en greit nok.

Men, hvis du synes designet er finere, så kan du gå for de. Opp til deg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen..har lenge vurdert på hva jeg skal skrive om F-7 ex høytallerne..

Har funnet en del svakheter men mye bra også..Tar en liten sammenligning med andre høytallere jeg har hatt de siste åra( dette blir mitt syn på lyd å regner med mange vil være uenig men her er F-7 dommen)..

F-7 vs Klipsch rf 82 : F-7 har ca 70% av dynamikken klipsch.
    Bass`n oppfattes faktisk tydligere
    diskanten kan ikke sammenlignes siden klipsch har
    horn diskant.
    (Denne horn diskanten var grunnen til at jeg solgte klipsch rf-82)

F-7 : lyden er varm å fint detaljert, konge til rock/pop ..ingen spisse diskanter som dreper lytte gleden.

mot Yamaha 555 ligger F-7 langt over alt hva 555 har å by på..Totalt overlegen:-)

Mot Jamo 606 blir nok F-7 litt svak i bass men bedre stereo HIFI lyd..

Største svakheter i F-7 blir når man skal briffe på fest, da er det liten overgang fra høyt å bra til høyt å kaos..

Lyd er som sagt smak å behag, jeg har det verfall mere moro ved normalt lytte volum på dvd konserter med F-7 enn klipsch og yamaha..

Jeg bruker nå subb i tillegg for det trengs til stortromme trøkk til enkelte sjangere..

lykke til med valg folkens, for min del blir det nok disse bak i større surround oppsett etterhvert men til da duger disse bra..

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rockabollic
    Hei igjen..har lenge vurdert på hva jeg skal skrive om F-7 ex høytallerne..

Har funnet en del svakheter men mye bra også..Tar en liten sammenligning med andre høytallere jeg har hatt de siste åra( dette blir mitt syn på lyd å regner med mange vil være uenig men her er F-7 dommen)..

F-7 vs Klipsch rf 82 : F-7 har ca 70% av dynamikken klipsch.
    Bass`n oppfattes faktisk tydligere
    diskanten kan ikke sammenlignes siden klipsch har
    horn diskant.
    (Denne horn diskanten var grunnen til at jeg solgte klipsch rf-82)

F-7 : lyden er varm å fint detaljert, konge til rock/pop ..ingen spisse diskanter som dreper lytte gleden.

mot Yamaha 555 ligger F-7 langt over alt hva 555 har å by på..Totalt overlegen:-)

Mot Jamo 606 blir nok F-7 litt svak i bass men bedre stereo HIFI lyd..

Største svakheter i F-7 blir når man skal briffe på fest, da er det liten overgang fra høyt å bra til høyt å kaos..

Lyd er som sagt smak å behag, jeg har det verfall mere moro ved normalt lytte volum på dvd konserter med F-7 enn klipsch og yamaha..

Jeg bruker nå subb i tillegg for det trengs til stortromme trøkk til enkelte sjangere..

lykke til med valg folkens, for min del blir det nok disse bak i større surround oppsett etterhvert men til da duger disse bra..
    Hva gjør F-7 så mye bedre enn NS-555?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydbilde er større å varmere..Jeg har alltid likt TOTO (bandet) for sitt lydbilde på plater,jeg har brukt samme forsterker til 555 og F-7 med samme plassering i ca 26km stue..det var stor forskjell.

Mange skryter av 555 til film å det har jeg ikke prøvd så mye ut..Men i min blu-ray musikk dvd samling blir porcopine T,toto,msg osv ble mye bedre med f-7

som sagt det største minuset med F-7 er at jeg skulle ønske de spillte enda høyere...

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rockabollic
    Lydbilde er større å varmere..Jeg har alltid likt TOTO (bandet) for sitt lydbilde på plater,jeg har brukt samme forsterker til 555 og F-7 med samme plassering i ca 26km stue..det var stor forskjell.

Mange skryter av 555 til film å det har jeg ikke prøvd så mye ut..Men i min blu-ray musikk dvd samling blir porcopine T,toto,msg osv ble mye bedre med f-7

som sagt det største minuset med F-7 er at jeg skulle ønske de spillte enda høyere...
    Hmm så du vil anbefale F-7 EX isteden? Spiller NS-555?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •