Dynavoice F-7 EX TEST - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter min mening er F-7 mye bedre enn yamaha ns-555

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen deres er at beste kjøpet jeg kan gjøre for 3490 kr er DF-6?
    Holder XTZ 10.16 følge med disse? Er det lurere å gå for lillebror DF-5 siden rommet bare er i underkant av 10 KVM? Leser jo denne tråden og kan ikke akkurat si at jeg er overbevist over kvaliteten: http://avforum.no/forum/1741048-post96.html
    Synes magnetene på bassene var litt små, og at det var merkelig at diskantene ikke satt i eget kabinett som på M-65 EX?
    Ser også at det var litt spesiell farge/tone på elementene er det bare bildet eller er de lilla i tonen?
    Svært takknemlig for svar!

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det lureste er absolutt å gå for lillebror DF-5 på den lille rommet. Egentlig er det stativ høyttaler som mest sannsynlig vil låte best på et sånt lite rom, lydmessig.

Ja, XTZen skal klare og holde følge med frontene etter litt innstillinger.

Kvaliteten i seg selv er kanskje ikke så alt for bra, det er jo egentlig budsjett høyttalere vi snakker om. Men skal ikke tro det gjør at det låter dårlig. Når mine billige F-5 spiller som en høyttaler til minst 5000,- så kan jeg ikke tenke meg DF-5 spiller noen dårligere.

Jeg kan ikke se noe lilla farge i elementene på bildene? Og etter litt søk på google bilder, kan jeg heller ikke legge merke til noe lilla.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Ja, det lureste er absolutt å gå for lillebror DF-5 på den lille rommet. Egentlig er det stativ høyttaler som mest sannsynlig vil låte best på et sånt lite rom, lydmessig.

Ja, XTZen skal klare og holde følge med frontene etter litt innstillinger.

Kvaliteten i seg selv er kanskje ikke så alt for bra, det er jo egentlig budsjett høyttalere vi snakker om. Men skal ikke tro det gjør at det låter dårlig. Når mine billige F-5 spiller som en høyttaler til minst 5000,- så kan jeg ikke tenke meg DF-5 spiller noen dårligere.

Jeg kan ikke se noe lilla farge i elementene på bildene? Og etter litt søk på google bilder, kan jeg heller ikke legge merke til noe lilla.
    Men tror du DF-6 spiller høyere?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de spiller høyere kommer an på forsterkeren også. Men de har nok muligheter til å spille litt høyere ja. Hvis volume er viktig, da hadde det vært lurere å kjøpe en mer party høyttaler.

Jeg anbefaler ihvertfall DF-5 på et så lite rom. Men om volume er veldig viktig, så gå for DF-6. Men du vil oppnå mer kontroll med DF-5 kontra DF-6.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de spiller høyere kommer an på forsterkeren også. Men de har nok muligheter til å spille litt høyere ja. Hvis volume er viktig, da hadde det vært lurere å kjøpe en mer party høyttaler.

Jeg anbefaler ihvertfall DF-5 på et så lite rom. Men om volume er veldig viktig, så gå for DF-6. Men du vil oppnå mer kontroll med DF-5 kontra DF-6.
    Men spiller DF-6 høyt? Eller er M-65 bedre da? Jeg vil spille høyt men likevel beholde god lyd

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig det nesten er likt. M-65 har kun et mellomtone element mer, så vet ikke om det vil skape høyere volume.

Men tror de er ganske lik på det området, så ville gått for DF-6 for den ekstra lydkvaliteten. En annen ting er at M-65 er sin sykt høy, så vil se ut som konserthøyttalere på det lille rommet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig det nesten er likt. M-65 har kun et mellomtone element mer, så vet ikke om det vil skape høyere volume.

Men tror de er ganske lik på det området, så ville gått for DF-6 for den ekstra lydkvaliteten. En annen ting er at M-65 er sin sykt høy, så vil se ut som konserthøyttalere på det lille rommet.
    Skjønner, M-65 er like høy som DF-6, så blir det samme. Men vet ikke om jeg blir litt skuffet over hvor høyt de spiller. Er vant til lydtrykket fra Cerwin-Vega, noe Dynavoicene kanskje ikke oppfyller?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er like høy ja, da er de store nok! :-D

Altså, men en 10" subwoofer med også, skal det ikke bli for lite trykk på det rommet.

Hvis du absolutt ser etter en høyttaler med mye trykk, se heller på noe CV igjen eller Dynavoice Dynamite.

Kjøper man DF-serien får du mye godlyd, men kan absolutt spilt høyt også. Kjøper du en party høyttaler blir det dårlig lydkvalitet, men mye lyd. Så valget er opp til deg. Siden du har en XTZ koblet til også, ser jeg ikke problemet med trykk. Ville absolutt ikke anbefalt noen store CV på en forsterkeren du har nå uansett. Som sagt tidligere, vil jeg anbefale DF-5/DF-6. Skal spiller mere høyt nok på det lille rommet.

Hva med noe klipsch da? De har ganske mye trykk og tåler masse, pluss du beholder musikalitet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja blir kanskje litt for store . Klipsch var et alternativ, men er litt for dyrt dessverre

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv Dynavoice Magic F6 før, det er noen av de Høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med ! De har en fin og den stram bass som bare Dynavoice har. Jeg byttet de med tungt hjærte, og jeg fikk 2.stk R**a dynaBel subber. Noe jeg angrer FRYKTELIG på !. De har en fin lyd, og kan tenke meg at F-7 er MYE bedre. Jeg har også høre F-5, og de var også bra ! Dette må du IKKE nøle med å kjøpe, de spiller minst like bra som lillebroren F6. Men du må ta deg noen timer/dager for å spille de inn. Prøv f.eks, Enya på någenlunde høyt volum, og derretter prøv, Eniga - Rivers Of Belief, du vil merke forskjellen dagen etter. Dynavoice spiller minst 5 ganger finere enn Proson. Proson kan bli litt for kvass... Derfor ønsker jeg deg lykke til, og håper å få se anlegget ditt på AVforum.

Video-klipp av mine gammle F6 :
    Dynavoice Magic F6 - YouTube
    Genexxa GX 1000
    NTD FSW 120 x3
    Harman/Kardon HK-980
    Harman/Kardon HK-3470 ( Moddet )
    Denon AVR 1404
    Denon av noe annet slag
    Fence Audio Stage-250P
    mm....

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott innspill ntd12tannoy! Ser du har AT-100, hvordan synes du Dynavoice spiller iforhold? Er det stor forskjell på volum og lydtrykk? Har nå VE-12, er redd for at Dynavoice blir litt tamt iforhold? Vil du også anbefale DF-6? Hører på alt fra dubstep til klassisså vil prøve å kombinere god lyd, høy lyd og er godt bunndrag (bass er digg)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg hadde selv Dynavoice Magic F6 før, det er noen av de Høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med ! De har en fin og den stram bass som bare Dynavoice har. Jeg byttet de med tungt hjærte, og jeg fikk 2.stk R**a dynaBel subber. Noe jeg angrer FRYKTELIG på !. De har en fin lyd, og kan tenke meg at F-7 er MYE bedre. Jeg har også høre F-5, og de var også bra ! Dette må du IKKE nøle med å kjøpe, de spiller minst like bra som lillebroren F6. Men du må ta deg noen timer/dager for å spille de inn. Prøv f.eks, Enya på någenlunde høyt volum, og derretter prøv, Eniga - Rivers Of Belief, du vil merke forskjellen dagen etter. Dynavoice spiller minst 5 ganger finere enn Proson. Proson kan bli litt for kvass... Derfor ønsker jeg deg lykke til, og håper å få se anlegget ditt på AVforum.

Video-klipp av mine gammle F6 :
    Dynavoice Magic F6 - YouTube
    Genexxa GX 1000
    NTD FSW 120 x3
    Harman/Kardon HK-980
    Harman/Kardon HK-3470 ( Moddet )
    Denon AVR 1404
    Denon av noe annet slag
    Fence Audio Stage-250P
    mm....
    Veldig enig i mye du skriver. Har som sagt Dynavoice F-5, og er kanon saker.

Men om han går for DF-5 får han ennå bedre lyd. Det som også er fint med de som jeg savner på Magic serien, er X-Change. Men ellers er de toppers! :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Takk for flott innspill ntd12tannoy! Ser du har AT-100, hvordan synes du Dynavoice spiller iforhold? Er det stor forskjell på volum og lydtrykk? Har nå VE-12, er redd for at Dynavoice blir litt tamt iforhold? Vil du også anbefale DF-6? Hører på alt fra dubstep til klassisså vil prøve å kombinere god lyd, høy lyd og er godt bunndrag (bass er digg)
    Bumper dette spørsmålet

Newcomer Db skien 91 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angående harman kardon 980 på dv d-7 ex

Hei. har nå gått til innkjøp av en Harman kardon 980, lurer på om noen har litt info eller har hørt om åssen dynavoice f-7 ex høres ut på denne.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •