Hjelp til anlegg, 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til anlegg, 10k

*slett meg*

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se etter brukt er alt jeg vil si.

Har selv brukt ca 8k på mitt stereo oppsett, nypris på alt ville fått prisen opp til noe rundt 21k.

Ellers har jeg nok for lite erfaring selv til å si hva du bør gå får, jeg så selv etter gode tilbud i mitt nærområde og tok det som utgangspunkt.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter noe som virkelig smeller så vil jeg nok anbefale deg å gå for brukt, ja. Når det kommer til CV (som du nevnte) så stemmer det nok at det ikke er lydkvaliteten de er kjent for. Er mer forholdet bass/pris/størrelse. Har selv CV og trives med det, men det er ikke for alle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Hvis du er ute etter noe som virkelig smeller så vil jeg nok anbefale deg å gå for brukt, ja. Når det kommer til CV (som du nevnte) så stemmer det nok at det ikke er lydkvaliteten de er kjent for. Er mer forholdet bass/pris/størrelse. Har selv CV og trives med det, men det er ikke for alle.
    Ok, men siden du anbefaler brukt har du noen tips til hva jeg burde se etter i f.eks en forsterker? Har ikke peiling...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doffen761
    Ok, men siden du anbefaler brukt har du noen tips til hva jeg burde se etter i f.eks en forsterker? Har ikke peiling...
    Se etter gode tilbud, så kan du heller linke et par her. Blir fort vanskelig hvis du skal se etter godt tilbud på kun en forsterker.

Er selv godt fornøy med min Xindak 6950, men hva du vil ha kommer ann på hva du skal bruke den til og hvilke høyttalere du har.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har frafør. Vet ikke om noe av dette er brukbart.
    -Kenwood KRF-V8070D denne http://www.kenwood.de/WebFiles/File/...e/krfv8070.pdf http://manual.kenwood.com/files/B60-5348-10.pdf
    -To treveis høytalere med nytt 8" basselement, Jamo 120e (er ca 15-20 år gamle)

Rommet mitt er ca 3,5 * 3,5 meter stort. (dette er ca mål)

Jeg vil gjerne ha noen høytalere med god bass og samtidig fin/klar lyd siden jeg ikke kun hører på dubstep og slik musikk.

Har sett litt på dette oppsettet, men jeg har lite peiling på ohm og hvor mye watt som må til.

Reciever: DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Høytalere:
    DALI ZENSOR 1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Sub:
    2 stk. XTZ 99W10.16 Piano 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Hvis det går ann å koble 2 subber til recievern

+ At jeg kan bruke mine Jamo høytalere.

Har heller ikke noe imot å kjøpe brukt.

Har tenkt på cerwin-vega men har hørt lyden er ikke så fin/klar i disse.
    Denon 1912 har ikke mulighet for 2 subber, men hvis du er ute etter et 5.1 anlegg med masse bass (og siden du vil ha to subber regner jeg med at det er ønskelig?), kan du gå for de minste XLS høytalerne til Cerwin Vega, de går for 1.7k nye (tror jeg) og 12" subben til 4k + senteren til 1.7k og sette Jamo'ene bak (det er ofte en fordel å ha front og senter fra samme produsent, men er godt mulig Jamo funker i front også). Det burde i hvert fall være nok til å fylle et rom på 10 kvm med mye og god lyd.

Skulle du gå for CV ville jeg dog gått for en reciever som kan gi litt mer effekt. Har selv 1912, og planlegger å kjøpe ny i løpet av neste uke. Den har mye bra software, og er en god reciever for pengene, men har for lite effekt for mitt anlegg...

PS. CV funkgerer godt til de "fleste" typer musikk, men spesielt Techno, "dubstep og slik musikk" :P, rock, pop og hiphop/RnB. Hører du mye på jazz eller klassisk vil du kanskje trives bedre med en annen løsning... De har CV på hifi-klubben, stikk innom og hør på litt forskjellige. Du finner ut hva du vil ha etter å testet ut litt forskjellig, og kanskje du går for noe du aldri hadde tenkt på. Det har lite å si hva vi andre liker, det er sine ører de skal passe.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Se etter gode tilbud, så kan du heller linke et par her. Blir fort vanskelig hvis du skal se etter godt tilbud på kun en forsterker.

Er selv godt fornøy med min Xindak 6950, men hva du vil ha kommer ann på hva du skal bruke den til og hvilke høyttalere du har.
    Viktig poeng at man må se på høytalere før forsterker. +1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Denon 1912 har ikke mulighet for 2 subber, men hvis du er ute etter et 5.1 anlegg med masse bass (og siden du vil ha to subber regner jeg med at det er ønskelig?), kan du gå for de minste XLS høytalerne til Cerwin Vega, de går for 1.7k nye (tror jeg) og 12" subben til 4k + senteren til 1.7k og sette Jamo'ene bak (det er ofte en fordel å ha front og senter fra samme produsent, men er godt mulig Jamo funker i front også). Det burde i hvert fall være nok til å fylle et rom på 10 kvm med mye og god lyd.

Skulle du gå for CV ville jeg dog gått for en reciever som kan gi litt mer effekt. Har selv 1912, og planlegger å kjøpe ny i løpet av neste uke. Den har mye bra software, og er en god reciever for pengene, men har for lite effekt for mitt anlegg...

PS. CV funkgerer godt til de "fleste" typer musikk, men spesielt Techno, "dubstep og slik musikk" :P, rock, pop og hiphop/RnB. Hører du mye på jazz eller klassisk vil du kanskje trives bedre med en annen løsning... De har CV på hifi-klubben, stikk innom og hør på litt forskjellige. Du finner ut hva du vil ha etter å testet ut litt forskjellig, og kanskje du går for noe du aldri hadde tenkt på. Det har lite å si hva vi andre liker, det er sine ører de skal passe.
    Takk for godt svar. Trenger egentlig ikke 5.1, vil bare ha et anlegg med bra trøkk, men samtidig fin lyd.

Hvor god forsterker må man ha for å drive. f.eks Ve-15?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar. Trenger egentlig ikke 5.1, vil bare ha et anlegg med bra trøkk, men samtidig fin lyd.

Hvor god forsterker må man ha for å drive. f.eks Ve-15?
    Der har du i hvertfall trøkk nok! Det er en HT som krever MYE effekt... en reciever med mulighet for preout og en kraftig effektforsterker bør nok til. Har ingen erfaring med VE, men ut i fra det jeg har hørt fra andre, ligner XLS i lydsignatur, men med litt skarpere diskant. 15" vil ihvertfall mengder med bass!

Newcomer kimhas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint kjøre 2 subber, bare og bruke 1 splitter og dra en kabel til vær av subbene det/kjøre signalet vidre fra sub vis den har line out

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har du i hvertfall trøkk nok! Det er en HT som krever MYE effekt... en reciever med mulighet for preout og en kraftig effektforsterker bør nok til. Har ingen erfaring med VE, men ut i fra det jeg har hørt fra andre, ligner XLS i lydsignatur, men med litt skarpere diskant. 15" vil ihvertfall mengder med bass!
    Ok, tror du at jeg hadde fått en god nok forsterker til VE-15 for 5000kr?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    '

Kommer litt ann på om du vil ha ny eller brukt... Brukt bør det i hvertfall være mulig, uten at jeg har så altfor mye erfaring med forsterkere. Kikk innom CV-tråden: http://avforum.no/forum/klubb-entusi...raden-128.html Alltid god hjelp å få der

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så lenge du kjøper brukt

Edit: Hvis du kun skal ha cerwin vega ve15, kan du egentlig bare kjøpe en stereo forsterker

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggis96
    Ja, så lenge du kjøper brukt

Edit: Hvis du kun skal ha cerwin vega ve15, kan du egentlig bare kjøpe en stereo forsterker
    Greit å ha muligheten til å bruke de høytalerne han allerede har i et surround anlegg tenker nå jeg da... Men hvis stereo fungerer for han, har han jo mange muligheter...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ofte ett bedre resultat ved å legge mer penger i amp fremfor høyttaler når det kommer til CV. Det kan faktisk lønne seg å gå for 12" og heller bruke en lapp eller to ekstra i effekt Det blir, bedre, høyere "og mer bass!!!!!!".

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Man får ofte ett bedre resultat ved å legge mer penger i amp fremfor høyttaler når det kommer til CV. Det kan faktisk lønne seg å gå for 12" og heller bruke en lapp eller to ekstra i effekt Det blir, bedre, høyere "og mer bass!!!!!!".
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at om du kjøper CV så betaler du for trykk og 'party-faktor', jeg hadde selv lyst på CV når jeg så på høyttalere men er glad jeg endte opp med noe mer musikalsk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Husk på at om du kjøper CV så betaler du for trykk og 'party-faktor', jeg hadde selv lyst på CV når jeg så på høyttalere men er glad jeg endte opp med noe mer musikalsk.
    Ja, har ennå ikke bestemt meg for hvilke høytalere jeg kommer til å gå for. CV er bare et alternativ. Å kjøre i stereo er null problem så lenge lyden er bra.

Hvilke høytalere/forsterker ente du opp med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har ennå ikke bestemt meg for hvilke høytalere jeg kommer til å gå for. CV er bare et alternativ. Å kjøre i stereo er null problem så lenge lyden er bra.

Hvilke høytalere/forsterker ente du opp med?
    PSB Imagine 6T + XTZ 99 W10.16 på en Xindak XA6950. Brukes på alle typer musikk, og film en sjelden gang. Mer en nok trykk for meg, men er ikke akkurat party-høyttalere.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha noe med sikkelig trøkk , gå får dette legger ved linker her Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver - Sort denne treger det meste 2x120 watt og 45 amper så skal du , klare og drive disse lett...CERWIN-VEGA XLS-12 Høyttalere | Hi-Fi Klubben og da er du være innen før budsjettet , og forhåpentvis uten naboerps du har også denne, Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort som er litt billigere , men like bra 2x80 watt og 80 amper + du kan koble til exstra effektforsterker

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •