Hjelp til anlegg, 10k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch ?

Du burde absolutt vurdere klipsch, spiller veldig bra mtp bang for the bucks!

RF-82 går vel på brukten for noe over 4lapper.(Hvis du er litt tålomdig)

Da har du igjen endel penger til og legge i forsterker, merker som Yamaha, Onkyo og Marantz er gjengangere her på forumet, og passer bra mtp lydsignatur.

Du får ikke den dypeste bassen av RF-82'ene men de er vel nærmest enestående mtp punch i sin prisklasse. Og det er høyt som tåler og bli spillt høyt og lenge! Disse kontra CW spiller pent også når man spiller lavt, eller hører på annen musikk enn dubstep osv.

Oppgraderingsspøkelset vil komme til deg, slik det gjorde med meg. Og da kan du begynne og spe på med f.x effektforsterker eller subber. Jeg har selv kjøpt effektforsterker og 2 STK XTZ 99 W12.16 og synes de absoulutt leverer til prisen.

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    skal du ha noe med sikkelig trøkk , gå får dette legger ved linker her Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver - Sort denne treger det meste 2x120 watt og 45 amper så skal du , klare og drive disse lett...CERWIN-VEGA XLS-12 Høyttalere | Hi-Fi Klubben og da er du være innen før budsjettet , og forhåpentvis uten naboerps du har også denne, Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort som er litt billigere , men like bra 2x80 watt og 80 amper + du kan koble til exstra effektforsterker
    Da ville jeg heller kanskje gått for 2 stk dc12 på brukten, disse skal være bedre og ikke minst mye rimeligere, da kan du f.eks legge mer i en effektforsterer! :
    Og heller legge mer i en effektforsterker

Newcomer HifiJonas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg hadde vært deg ville jeg ventet til mai så kjøpt deg en god forsterker, ser du sa 2xtz subber, en kenwood reciver og Dali Zenzor 1
    ville heller gått for Dali Zenzor 5 og en xtz sub og en god kraftig forsterker, se på brukten mye bra der.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nok en gangh :P

Anbefaler fortsatt at du drar å hører på litt forskjellige høytalere, har fint lite å si hva vi andre her liker. Musikksmak kan til en viss grad avgjøre hva du skal se etter, men til syvende og sist er det hvordan du selv syns ting låter som er viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Anbefaler fortsatt at du drar å hører på litt forskjellige høytalere, har fint lite å si hva vi andre her liker. Musikksmak kan til en viss grad avgjøre hva du skal se etter, men til syvende og sist er det hvordan du selv syns ting låter som er viktig.
    Har hørt på både Dali zenzor 1,VE-12 og xls-28 fordi jeg har venner som har disse høytalerne.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doffen761
    Har hørt på både Dali zenzor 1,VE-12 og xls-28 fordi jeg har venner som har disse høytalerne.
    Og favoritten så langt? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og favoritten så langt? :P
    Kankje, zenzor 1 høytalerne på grunn av den fine lyden og prisen. Men synes begge CV høytalerne er gode boomboom høytalere. Har kun hørt CV høytalerne med boom boom musikk da.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kankje, zenzor 1 høytalerne på grunn av den fine lyden og prisen. Men synes begge CV høytalerne er gode boomboom høytalere. Har kun hørt CV høytalerne med boom boom musikk da.
    Da bør du prøve noen av de gulvstående til Dali, fin og balansert lyd, men ikke det massive trykket om du får fra CV...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du prøve noen av de gulvstående til Dali, fin og balansert lyd, men ikke det massive trykket om du får fra CV...
    Ja, man kan jo få en sub for å få mere trykk.

edit: Hvordan tror dere, Dali zenzor 5 og Denon 1912 (eventuelt en brukt forsterker) som forsterker og en XTZ 99 W10.16 til sub hadde virket?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man kan jo få en sub for å få mere trykk.

edit: Hvordan tror dere, Dali zenzor 5 og Denon 1912 (eventuelt en brukt forsterker) som forsterker og en XTZ 99 W10.16 til sub hadde virket?
    Bør fungere bra, hifi-klubben anbefaler faktisk kombinasjonen av 1912 og zensor 5. (men igjen, hør før du kjøper )

Newcomer kimhas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukte dali?

Hei, jeg har hatt flere store CV før samt dali. Det er solgt masse dali Concept og beggynner og komme ut på bruktmarkede. Vis du finner f.eks concept 8 eller 10 til er grei pris får du bra trøkk og ganske fin lyd i tillegg. De er ikke så vanskelig og drive men som alt annet spiller det bedre jo bedre utstyr du mætsjer det med

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimhas
    Hei, jeg har hatt flere store CV før samt dali. Det er solgt masse dali Concept og beggynner og komme ut på bruktmarkede. Vis du finner f.eks concept 8 eller 10 til er grei pris får du bra trøkk og ganske fin lyd i tillegg. De er ikke så vanskelig og drive men som alt annet spiller det bedre jo bedre utstyr du mætsjer det med
    Hva tror du concept 10 vil gå for? 5.5-6?

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør fungere bra, hifi-klubben anbefaler faktisk kombinasjonen av 1912 og zensor 5. (men igjen, hør før du kjøper )
    Jeg eier selv ett par med Dali Zenzor 5 og har hørt de med en 1912 og jeg syntes det var alt for lite kraft, ville heller gått for HK980 som for øyeblikket er på tilbud til 3490kroner!

Hk980 3500
    Xtz 16.10 3000
    Dali zenzor 5 4600
    = 10100kroner går vell akkurat under ditt budsjett så kan du bare kjøpe noen billige kabler også senere oppgradere!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiJonas
    Jeg eier selv ett par med Dali Zenzor 5 og har hørt de med en 1912 og jeg syntes det var alt for lite kraft, ville heller gått for HK980 som for øyeblikket er på tilbud til 3490kroner!

Hk980 3500
    Xtz 16.10 3000
    Dali zenzor 5 4600
    = 10100kroner går vell akkurat under ditt budsjett så kan du bare kjøpe noen billige kabler også senere oppgradere!
    Og hvor mener du han skal koble til Suben? hvis jeg husker rett er det ingen SW preout på 980?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiJonas

Hk980 3500
    Xtz 16.10 3000
    Dali zenzor 5 4600
    Hvorfor oppgradere kabler? Jeg kan virkelige anbefale høyttaler kabler fra biltema, 2x2,5mm. :-D Ser ingen grunn til å bruke masse penger på kabler.

Edit:
    BendxITG:
    XTZ 99 w10.16 kan kobles fra høyttaler ut med høyttaler kabel.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Hvorfor oppgradere kabler? Jeg kan virkelige anbefale høyttaler kabler fra biltema, 2x2,5mm. :-D Ser ingen grunn til å bruke masse penger på kabler.

Edit:
    BendxITG:
    XTZ 99 w10.16 kan kobles fra høyttaler ut med høyttaler kabel.
    Tidenes jallaløsning... da er det bedre å kjøpe en reciever med svakere strømforsyning med sub pre-out. Høytalerkabler er søppel til aktive subber...

Biltema har gode kabler ja, men når du først kjøper, så gå for 4,0. De er ikke såå mye dyrere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidenes jallaløsning... da er det bedre å kjøpe en reciever med svakere strømforsyning med sub pre-out. Høytalerkabler er søppel til aktive subber...
    Ingen forskjel på å koble med høyttalerkabel eller pre-out, REL for eksempel anbefaler faktisk høyttalerkabel for å ha samme signal på subwoofer og høyttalere.

Eneste er vel om du har receiver og vil ha mulighet til å stille inn settings til subwoofer på receiveren, får vel ikke mulighet til det om du kobler den til høyttalerterminalene. Men det kan jeg lite om, min forsterker har ingen instillinger.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor mener du han skal koble til Suben? hvis jeg husker rett er det ingen SW preout på 980?
    Riktig men det er en PRE-OUT som funker til sub.

Newcomer kimhas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du concept 10 vil gå for? 5.5-6?
    Ville si at 6000 er maks pris for brukte, da må de være nesten nye med kvitering og alt som er, koster jo 8000 nye nå. så kanskje 4000 og opp?
    Til hifijonas: Er zensor 5 tungdrevne eller? i mitt hode budre den denon`en fint kunne drive ett par små gulvhøytalere? men har ikke hørt de selv.. har bare hørt på Zensor 7 og synes det var en god oppgradering kontra concept 6.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er helt feil. Det kan i mange tilfeller være en fordel å kjøre høynivå inn på suben. Da får sub og høyttalere samme "signatur" på signalet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •