Dali vs System Audio vs Harman/Kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs System Audio vs Harman/Kardon

Da min samboer skyr mine Dynavoice M65 som pesten velger jeg å gjøre noen drastiske endringer i mitt surround system. Alt i livet handler om kompromisser, -og ikke minst husfred samt minimalt med mas...

Forsterkeren som vil bli brukt til å drive oppsettet er en Yamaha RX-V861. Har også en XTZ 99 W10.16 sub. Senterhøytaleren min er en Dynavoice C-5, bytter ut denne i samme slengen.

Budsjettet mitt er noe stramt, håper å komme i mål for ca 6000. Summen vil da inkludere front, senter og bakhøytalere i et 5.1 system. Stikkord; Små, snertne høytalere...

Vurderer følgende, og trenger litt veiledning for hva jeg bør velge:

Alternativ 1. Dali Zensor 1 i front og bak, samt Dali Zensor Vokal i senter.

Alternativ 2. System Audio Saxo 1 i front og bak, samt System Audio Saxo 10 i senter.

Alternativ 3. Harman/Kardon HKTS 60, komplett høytalerpakke.

Alle høytalerne får strålende kritikker og awards i øst og vest, sliter med 3. grads besluttningsvegring!!! Hva bør jeg velge?????? Eventuelt noen andre alternativer å vurdere?

På forhånd, tusen hjertelig takk for hjelpen!

-Vidar

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Dali Zensor er bra, SA saxo er veldig pene, Harman kjenner jeg ikke til.
    Håper andre på forumet kan komme med tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Sitter med samme inntrykk av Dali og SA høytalerne jeg også, Harman har jeg med i vurderingen da de vant EISA awards 2010:

Årets hjemmekinohøyttalere: Harman Kardon HKTS 60BQ/230
    Dette 5.1 høyttalersystemet kombinerer god lyd med stilig design, hvor hver av komponentene som tilhører pakken har en luksuriøs, blank overflate. De fem satellitthøyttalerne overbeviser med en klar, realistisk og dynamisk lyd som sørger for at dialogen er lett å oppfatte, samtidig som detaljene i bakgrunnen skaper en fantastisk følelse av rom og atmosfære.

Som nevnt virker både Zensor 1 og Saxo 1 som bra høytalere i sin prisklasse tatt i betraktning diverse tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen erfaringer med overnevnte? Eventuelt innspill til hva jeg bør velge? Impulskjøp er ikke min greie, liker å gjøre en viss bakgrunnssjekk før jeg handler...

På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Ser ut som folk her inne er mest interessert i Cerwin Vega og Klipsch.

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali kjenner jeg ikke, men har selv valgt System Audio på grunn av ytelse/størrelseforhold som er meget fordelaktig og konevennlig. Har hatt saxo 1 i front, men disse blir nå flyttet til bak høytalere, og oppgraderer center til Aura og front med diy Zaph Audio ZRT.

Jeg hører mye mer på musikk, enn hva jeg ser film, -og da ble det litt spinkelt med Saxo 1, selv om det er en glimrende høyttaler. På film fungerer de veldig bra. Hadde jeg vært deg (og ikke ønsket å bygge selv), ville jeg utvilsomt gått for Aura frontrekke, og Saxo bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nå har jeg hatt Dali Zensor 1 som bak ht i ca en måned og er meget fornøyd!! I front har jeg Zensor 5. Jeg tror du vil bli veldig fornøyd dersom du går for Zensor. Har ikke hørt SA til sammenligning, så der har jeg lite å si. Har en kamerat som har H/K-systemet, og jeg synes selv det er litt "dødt" hva gjelder trøkk, men det kan og ha litt med rommet som min kamerat bruker.

Lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Skal en tur til soundgarden og høre på Saxo. Tror jeg ender opp med Zensor "all over", HK er ikke lenger med i vurderingen. Takker for hjelp!

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte selv å gå for Dali Ikon Vokal 2 som senter istede for Zensor Vokal. Enkelt og greit pga jeg synes oppløsningen i Zensor var litt "dårlig" i mine ører. Kan være verdt å sjekke når den tid kommer!

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •