"Skarp" diskant - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var akkurat innom butikken der nå og snakket med han jeg kjøpte av Han beroliget meg med at de ikke var skikkelig spilt inn. Han sa det dog det ikke spilte noen rolle om jeg spilte høyt eller lavt.
    Men jeg følger rådet ditt og lar de stå og spille høyt. Eneste problemet er naboer da, men de overlever vel. Han sa de vil få en mykere diskant etterhvert. Så da satser jeg på det Skal også gå til innkjøp av tjukke gardiner samt legge teppe foran HT. Da satser jeg på at det gjør susen.

Tusen takk for alle gode råd, folkens

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller selvfølgelig en rolle om du spiller høyt eller lavt. Spesiellt for basselementene. Elementene får jo mye større utsving/bevegelse når du spiller høyt og "løsner" dermed raskere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville, som allerede nevnt, fått prøvd en annen forsterker for å utelukke den som synder.

Deretter ville jeg prøvd meg frem med plassering og akustisk demping av førsterefleksjoner, så langt du er villig til å gå.

Til slutt, om overnevnte ikke er tilfredstillende for deg, ville jeg sett meg om etter andre høyttalere som passer bedre for deg og ditt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt Marantz SR 7005, storebroren til den jeg har nå. Er like greit egenlig, fikk en god pris Pluss at lydbilde til Marantz er uvurdelig. Den får jeg i hus på lørdag. Men jeg merker allerede etter jeg spilt litt at diskanten har mykna litt, selvom den fortsatt har en god del og gå på. Så kommer gardiner og tepper litt etterhvert også, så da satser jeg på at det blir knall Er jo i grunn en fantastisk kombo som jeg er fornøyd med, KEF og Marantz. Mangler bare litt mykning av diskanten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv en diskant som rett og slett var vond i ørene på mine PSB Image 6T, men tok på front-panelene (Vet ikke om det er rett ord, kommer ikke på noe bedre å kalle de. ) og virka som det var så lite som skulle til for å fikse det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem løst

Da var problemet med diskanten løst. Kobla de bare opp på normal måte istedenfor bi-amp og da stjeler bassen såpass effekt fra diskanten at den ikke blir agressiv Det var deilig!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •