Ødelagt delefilter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt delefilter?

Jeg har et lite problem med høytalerene mine (Kit 2800 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning Ja jeg vet det ikke er spesielt gode høytalere :roll: ) Jeg kjøpte en cerwin vega 0.8 kw2 for litt siden. Problemet er at hvis jeg skrur opp volumet spiller det ganske greit... helt til bassen forsvinner. Da er det som om all "lyden" går rett inn i diskanten. Det blir det samme som om jeg skulle iherdig justert på volumknappen. Jeg lurer på om det kan være delefilteret som er gåent.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo skje, men isfåfall bør et eller annet lukte brent - og det skal litt til.
    Kondensatorer som er gamle og av elektrolytt typen kan evt gå føyken, hvis for høy spenning og slikt, men da burdte ikke lyden være OK på lavere nivå heller.

Kanskje mer sannsynlig at forsterkeren har en beskyttelses-krets som slår inn hvis den merker at høyttalerne ikke takler watt styrken (f.eks. hvis bass-elementet/spolen i denne er skadet eller den er på vei til å bli skadet ved å trekke for mye strøm.)

Pass også på at du ikke har byttet om rød og svart på høyttalerkablene (eller internt i høyttalerne til/fra dele-filterne hvis det er selvbygg) slik at bass-elementene pumper i motfase og lyden oppheves i visse deler av rommet (men å prøve med bare en høyttaler av gangen vil kjapt fortelle deg om det er et problem).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk. Jeg tviler på at jeg har svidd a noe i høytaleren. Tror det bare er at komponentene er for svake til mitt bruk Lurer på å kjøpe et par fence audio 212 eller et par cw xls-15. Kommer ann på økonomien da. Hvordan er fence høytalerene?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som to verdens delere mot cerwin vega... du kan se eteret sett med cls/s12 eller 15 brukt vis det er tynt med kr...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •