Hjelp til sammensetting av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til sammensetting av anlegg

Hei.
    Jeg skal nå ha nytt anlegg og har tenkt å bytte ut alt. Har fått noen gode tips litt rundt om kring etter hva som er bra i den prisklassen jeg ligger i. Jeg har da kommet frem til hva jeg skal ha av forsterkere og sub:

Effekt:
    Emotiva XPA-2

Forforsterker:
    Emotiva USP-1

DAC:
    Emotiva XDA-1

Sub:
    XTZ 99 W12.16

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilke høyttalere som passer bra til dette. De skal ligge rundt 10k i pris. Har en kamerat som har Klipsch RF-82 MKII, og jeg er veldig fornøyd med hvordan de høres ut. Men han vil at jeg heller skal kjøpe noen andre så vi kan byttelåne og masse styr. Så jeg har sett litt på XTZ 99.36 MKII og lurer da på om noen har noen erfaring med disse. Eller kan sammenlikne disse mot RF-82, og om de passer bra med resten av oppsettet, eller om dere har noen bedre forslag. Høyttalerne skal brukes mest til party party musikk, og må tåle å bli spilt litt.

Legger ved en spilleliste over musikk jeg spiller, sist lagt til er mest aktuelt.
    Iskremsjokolademuffins by Tallak Wiers on Spotify
    Og artister som J Sigsworth.

Takker for svar.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er alerede på god vei i dine valg, ser ut til at du kansje gjør litt research på det du skal kjøpe=)

Jeg vil tro at noe større klipsch vil være mest passende, tror kansje du kan se på merker som JBL, Polk og Klipsch. Nøkkelorder er membranareal(så mange og store element som mulig). Det kan hende at det blir litt tamt med XTZ sine to 6". Dette avhenger jo og av hvilken delefrekvens du blir å bruke mellom sub og høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nøyaktig samme oppsettet men kjører xtz 99,26.de er jo mindre en 99,36.i 99,26 er det ikke veldig mye trøkk men lit er det jo.med subb funker de til fest i en leilighet men hvis du er ute etter party party hadde jeg ikke gått foe xtz.har ikke hørt 99,36 men regner med de gir mer trøkk.jeg personlig synes det spiller veldig braa og pent.men party hadde jeg gått for klipsch...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jbl? kommer jo også ann på hva slaks musik du spiller meste parten av tien da... seff rf 82 spiller gromt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger RF 63 på torget nå til 10 000,- de er kanon bra

O

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ligger RF 63 på torget nå til 10 000,- de er kanon bra

O
    +1
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LinnJ
    Har en kamerat som har Klipsch RF-82 MKII, og jeg er veldig fornøyd med hvordan de høres ut. Men han vil at jeg heller skal kjøpe noen andre så vi kan byttelåne og masse styr.
    Da kan jo heller han selge deg 82'ene, så kan han kjøpe seg noe annet selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Men hadde vert fint om dere kunne være med spesifikke til en bestemt høyttaler av de forskjellige merkene. La til en spilleliste over musikken det går i, i første post. Har jo ikke party hver dag, så til vanlig går det rolig for seg og jeg trenge ikke PA-anlegg. Derfor jeg går for xtz'en foreløpig siden jeg trenger noe ettersom den andre brant opp på nyttårsaften... Jeg er ikke ute etter CV-liknende høyttalere, det må se bra ut og være minimalistisk ettersom det er det som passer inn her fra før av. Piano lakk faller i god smak.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg tipse deg om Swans Diva 6.2.

De er ikke til å kimse under en stol.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.kan du gi en tilbakemelding på hvordan det blei?vurderer og oppgradere fra 99,26 til 99,36 og vi har jo samme utstyret så dette er jeg spent på.

Sitat Opprinnelig postet av LinnJ
    Takk for svar. Men hadde vert fint om dere kunne være med spesifikke til en bestemt høyttaler av de forskjellige merkene. La til en spilleliste over musikken det går i, i første post. Har jo ikke party hver dag, så til vanlig går det rolig for seg og jeg trenge ikke PA-anlegg. Derfor jeg går for xtz'en foreløpig siden jeg trenger noe ettersom den andre brant opp på nyttårsaften... Jeg er ikke ute etter CV-liknende høyttalere, det må se bra ut og være minimalistisk ettersom det er det som passer inn her fra før av. Piano lakk faller i god smak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •