JL Audio Fanthom f113. VS Velodyne DD12pluss VS Klipsch P-312W Subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Newcomer ekorpets sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JL Audio Fanthom f113. VS Velodyne DD12pluss VS Klipsch P-312W Subwoofer

Jeg er på utkikk etter ett skikkelig beist av en subwoofer som jeg skal ha i min dedikertE kino. Skal bare brukes til film. Har lagt ved 3 forskjellige subber i 30 tusen kr klassen. Hvilke meninger har dere til dette ? Har i dag 2x B&W ASV 610xp... Å nå er jeg ute etter noe skikkelig!!!!! Hjelp...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er lukket suber du vil ha til film...

4 stykker av disse ? SVS SB13-Plus Subwoofer - 13" og 1000W DSP - L-Sound AS Noen kr over budsjett... men 4 er bedre en 3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fathom 113 skal hvertfall være sinnsykt god. Skulle veldig gjerne ha prøvd denne selv. Denne får du ny for kr 22.500 inkl frakt. Som et tips. Billigere enn 30.000 hvertfall.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygge selv? Vet ikke hvor handy du er, men du kan bygge ganske heftig sub hvis du ikke er veldig kresen på selve designet Riktignok mister du servostyringen, men allikevel en rå sub.

Mvh Faller

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Fathom 113 skal hvertfall være sinnsykt god. Skulle veldig gjerne ha prøvd denne selv. Denne får du ny for kr 22.500 inkl frakt. Som et tips. Billigere enn 30.000 hvertfall.
    Har selv et par F113. Synes disse er meget gode. Leverer skikkelig tight og kjapp bass. Lekker å se på.
    Klarer nok ikke helt å følge svs på det dypeste siden disse runder pent av rundt fra ca 20 hz. Men synes selv at disse er mye tightere og råerer enn svs. Har selv prøvd begge deler.
    Og du skal ha veldig stort rom om ikke et par Jl skal klare å fylle det med krembass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter ikke forslaget om 3-4 subber selv om det kan jevne bassresponsen, det er et helv..e å kalibrere ordentlig.. .

Jeg ville kjørt på med JL audio. . Eller hva med DB1 fra b&w?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Har selv et par F113. Synes disse er meget gode. Leverer skikkelig tight og kjapp bass. Lekker å se på.
    Klarer nok ikke helt å følge svs på det dypeste siden disse runder pent av rundt fra ca 20 hz. Men synes selv at disse er mye tightere og råerer enn svs. Har selv prøvd begge deler.
    Og du skal ha veldig stort rom om ikke et par Jl skal klare å fylle det med krembass.
    Har gjort en henvendelse til en på forumet angående DIY prosjekt. Blir det ikke noe av dette prosjektet sikter jeg kraftig mot å kjøpe en F112 ganske snart og en til mot sommeren. Grisemisunnelig på dine subber, visste ikke at du hadde skaffet deg 2 av disse :-)
    Svart på hvitt så er samtlige testet i friluft utendørs, målt fra 2 meter.
    Her ser du hva F113 yter og denne ligger toppranket en plass. DD18 er referanse med 100 poeng, F113 fikk 103 poeng.
    F113 ligger utrolig nok på topp 10 lista sammen med SVS 13 Ultra på denne sida i output. Imponerende når de blir testet mot svære konstruksjoner.

CEA-2010 Standard Compilation - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt over budsjette ja =)

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Om det er lukket suber du vil ha til film...

4 stykker av disse ? SVS SB13-Plus Subwoofer - 13" og 1000W DSP - L-Sound AS Noen kr over budsjett... men 4 er bedre en 3

Jeg hadde tenkt å holde meg til 1 i førsteomgang da =) de 2 subbene som jeg allerede har skal jeg kvitte meg med.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei Kenneth. takk for svar. Så du har flere av denne du =) ikke mye mangel på bass da kan jeg tenke meg. du sier at den går like dypt som SVS, er det SVS PB13-Ultra DSP du har prøvd da eller ??

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sven. Hvor har de den til den prisen?? fra utlandet da eller?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ekorpets
    Hei Kenneth. takk for svar. Så du har flere av denne du =) ikke mye mangel på bass da kan jeg tenke meg. du sier at den går like dypt som SVS, er det SVS PB13-Ultra DSP du har prøvd da eller ??
    Han sier vel at den ikke går like dypt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får du fathom f113 til denprisen?? Det er jo nesten bruktpris det:-)

Men ja,fathom er skikkelig rå!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du mest vekt på? Over eller under 30hz.
    Bruker selv Epik Empire, som greit gruser f113 og ultra fra 30 og opp, men ultra er greit bedre enn Empire under 30. Sier ikke noe om kvalitet den ene eller den andre veien, kun lydtrykk. Hadde selv 2x ultra tidligere. Ultra virket noe roligere nedover i frekvens, men ga massive svingninger i gulvet. Empire er nok noe mer "tight" kan nesten virke som litt lite bass, men skrur du opp mer, så tipper det ut av balanse. Disse tar mer tak i sofa og kropp (mye mer i kropp). Savner noen ganger å ha ultra, men ville ikke byttet ut empire heller lenger. (etter mye flytting, bygging og kalibrering) Nederste link med måling er av empire i min kino.

Edit: Mitt utsagn om f113 er basert på målinger, ikke personlige tester
    Data-Bass
    CEA-2010 Standard Compilation - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    http://avforum.no/forum/attachments/...-nybakvegg.jpg

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

snickers is

Jeg er på utkikk etter ett skikkelig beist av en subwoofer som jeg skal ha i min dedikertE kino. Skal bare brukes til film. Har lagt ved 3 forskjellige subber i 30 tusen kr klassen. Hvilke meninger har dere til dette ? Har i dag 2x B&W ASV 610xp... Å nå er jeg ute etter noe skikkelig!!!!! Hjelp...
    jeg hadde kontaktet snickers is. 2x21" centurion koster borti 36k tror jeg det var, og siden det er dedikert kino, så skjemmer vel ikke størrelsen der. rizla7(tror det var det han het her) har de, kikk i tråden hans, kontakt han og spør om/hvor fornøyd han er

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående pris på F113 så har den gått ned fra 30.000 til 25.000 nå. Audiocom.no tar fremdeles 30.000 for denne.
    Melder du deg inn som VIP (som er 100 % uten forpliktelser) får du 15 % på de aller fleste varer hos X3MHC.no
    På JL Audio har de bare klart å gi 10 %. Men likevel er det mye spart siden disse nettopp kostet mye mer.
    På JL Audio er det så vidt jeg husker gratis frakt og 14 dagers returrett hvor kjøper må dekke returfrakten.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Hva legger du mest vekt på? Over eller under 30hz.
    Bruker selv Epik Empire, som greit gruser f113 og ultra fra 30 og opp, men ultra er greit bedre enn Empire under 30. Sier ikke noe om kvalitet den ene eller den andre veien, kun lydtrykk. Hadde selv 2x ultra tidligere. Ultra virket noe roligere nedover i frekvens, men ga massive svingninger i gulvet. Empire er nok noe mer "tight" kan nesten virke som litt lite bass, men skrur du opp mer, så tipper det ut av balanse. Disse tar mer tak i sofa og kropp (mye mer i kropp). Savner noen ganger å ha ultra, men ville ikke byttet ut empire heller lenger. (etter mye flytting, bygging og kalibrering) Nederste link med måling er av empire i min kino.

Edit: Mitt utsagn om f113 er basert på målinger, ikke personlige tester
    Data-Bass
    http://avforum.no/forum/attachments/...-nybakvegg.jpg
    Har selv hatt 2 SVs 13 ultra og også 2 empire.

Fathom f113 som jeg har nå er en mye bedre sub, bedre detaljert bass, går dypere enn empire, og spiller like tight oppover som empire. Lettere å kalibrere, og jeg savner ikke empire, selv med "kun" 1 fathom.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående pris på F113 så har den gått ned fra 30.000 til 25.000 nå. Audiocom.no tar fremdeles 30.000 for denne.
    Melder du deg inn som VIP (som er 100 % uten forpliktelser) får du 15 % på de aller fleste varer hos X3MHC.no
    På JL Audio har de bare klart å gi 10 %. Men likevel er det mye spart siden disse nettopp kostet mye mer.
    På JL Audio er det så vidt jeg husker gratis frakt og 14 dagers returrett hvor kjøper må dekke returfrakten.
    Det stemmer, prisene har ikke gått ned, men en forhandler gir VIP rabatt.

Kjøpe selv der og det er SUPER service!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det stemmer, prisene har ikke gått ned, men en forhandler gir VIP rabatt.

Kjøpe selv der og det er SUPER service!
    Bassbrothers.no tar også 25.000 for denne, så den har vel i utgangspunktet gått ned i pris.
    Har fått super service på begge plassene. Prima pris hos Bassbrothers siden jeg kjenner eieren Frode. At Alan hos X3MHC gadd å bruke så mye tid og så mange mailer pga kjøp av 3 stk signalkabler, hvor 1 av de måtte
    spesialbestilles og 1 meter kabel til senter er utrolig imponerende.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skriver at han vil ha et beist av en subwoofer..

c-v : Fathom f113 som jeg har nå er en mye bedre sub, bedre detaljert bass, går dypere enn empire, og spiller like tight oppover som empire. Lettere å kalibrere, og jeg savner ikke empire, selv med "kun" 1 fathom.

Ser at den skal gå noe dypere ja, sikker knall god sub.

Ut fra denne testen må han bruke mange f113, for å være en konkurrent til svs i kino?
    Subwoofer Tests - Fall 2007 - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Hva med en A7-900.
    Elemental Designs: Car Stereo, Home Speakers, Electronics

En liten liste til: Subwoofer review summary page ... From the AVS forum - Chase Home Theater

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å holde meg til 1 i førsteomgang da =) de 2 subbene som jeg allerede har skal jeg kvitte meg med.

Da er nok JL Audio og Nye Velodyne DD Plus små og effektive som også klarer og komme seg litt under 20hz

Fathom 212 Twin Gotham Subs - YouTube ca 42.000 kr

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •