JL Audio Fanthom f113. VS Velodyne DD12pluss VS Klipsch P-312W Subwoofer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med å prøve DIY?

For ca. 30000 kr kan du jo kjøpe en TC sound 18" lms5400 ultra, + en QSC RMX 5050 forsterker som gir 5000 watt i 4 ohm, + du kan få en møbelsnekker til å lage et 140 L kabinett til deg.

I følge hva jeg har lest om denne på diverse Amerikanske forum, så tror jeg de fleste av de tidligere nevnte alternativene vil få problemer med å henge med, både på trykk og kvalitet.

Bare et lite tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganilsen...hvilket subber er det du mener som har 12" med bassrefleks til ca 13.000 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk at enkelte må "slenge drit" om andres oppsett i en tråd som handler om et subwoofer valg!

Til trådstarter: Har du noen bekjente på klubben som du evt kan låne med deg en db1? Ser du ikke mener den er stort, men jeg ville likevel vurdert den enda og prøvd i eget rom og oppsett!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ganilsen...hvilket subber er det du mener som har 12" med bassrefleks til ca 13.000 ?
    I dette tilfelle gjelder det ADAM Audio GTC Sub.

Geir Arne

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Fantastisk at enkelte må "slenge drit" om andres oppsett i en tråd som handler om et subwoofer valg!

Til trådstarter: Har du noen bekjente på klubben som du evt kan låne med deg en db1? Ser du ikke mener den er stort, men jeg ville likevel vurdert den enda og prøvd i eget rom og oppsett!
    Hvis du sikter till mitt innlegg som var rettet mot c-v så beklager jeg at du oppfattet det slik. jeg har ingen ting annet en respekt for oppsettet han har da jeg selv jobber mot et lignende oppsett. Men når "Ola Norman" spør om råd så er det ikke lurt å anbefale noe som er særegent.

Som ganilsen skriver, hvil du ha massiv bass så gå for bassrefleks, hvis ikke må du betale stort. Jeg kan si at jeg selv har en lukket konstruksjon, har to stykk Elemental Designs A7s-650, De har to 13" hvær, de er ganske like JL F113. Selv om de er massive subber av lukket type så leverer de ikke nokk til ordentlig hjemmekinobruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hvis du sikter till mitt innlegg som var rettet mot c-v så beklager jeg at du oppfattet det slik. jeg har ingen ting annet en respekt for oppsettet han har da jeg selv jobber mot et lignende oppsett. Men når "Ola Norman" spør om råd så er det ikke lurt å anbefale noe som er særegent.

Som ganilsen skriver, hvil du ha massiv bass så gå for bassrefleks, hvis ikke må du betale stort. Jeg kan si at jeg selv har en lukket konstruksjon, har to stykk Elemental Designs A7s-650, De har to 13" hvær, de er ganske like JL F113. Selv om de er massive subber av lukket type så leverer de ikke nokk til ordentlig hjemmekinobruk.
    Mulig jeg misforstod meningen i det du skrev, da er det jeg som beklager, ikke alltid like lett å forstå på nettet

Nå er vel trådstarter ikke " Ola Nordmann" med det oppsettet han nå innehar heller da så imo er f.eks JL, som han har i headingen sin, absolutt relevant.

Jeg er ingen SVS hater på noen måte, men jeg må ærlig innrømme at jeg foretrekker en lukket konstruksjon, selv til hjemmekino og selv om det koster mer.. At en portet spiller høyere og dypere er i mine øyne ikke alltid nok!

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg hatt så mye penger til å kjøpe subwoofer for hadde jeg personlig godt for to SVS PC13-Ultra DSP. noe over budsjettet ditt men tror du vil få en meget grom kino opplevelse av to av disse.
    har hørt en PC13-Ultra DSP i en hjemmekino,stue på 35 kvadrat.helt vilt! har en svs pc12nsd selv. svs leverer varene når det gjelder hjemmekino. min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvor får du fathom f113 til denprisen?? Det er jo nesten bruktpris det:-)

Men ja,fathom er skikkelig rå!

Det MÅ være bruktpris ja Jeg betalte jo 20000 for min brukt,for 2-3 år siden. Men så er den fantastisk flott. Spiller dypt,presist,høøøøyt..Og alle naboer priser seg lykkelig over lyden de også hehe
    Men finner jeg en til 22000 ny i dag så vurderer jeg nesten å kjøpe en til,ny. Ikke at jeg trenger det da,men..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY helt uaktuelt?

Her er en PD2450 simmet mot dobbel SVS 12-PC-pluss mot TC Sounds Epic 12. Pd2450 har samme output som "dypbassmonstrene".

PD2450 = Lilla
    SVS plus 12PC = Blå
    TC Sounds Epic 12 = Gul

JL Audio Fanthom f113. VS Velodyne DD12pluss VS  Klipsch P-312W Subwoofer-effektivitet-ruler-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2STK Definitive Technology Supercube Reference til utrolige 10 lapper pr stk! koster før det dobbelte!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen: Hva er beregnet kassestørrelse på de respektive elementene? Ser for meg at PD2450 trenger relativt stor kasse?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs, leste feil.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PD2450: 110*80*60
    SVS = Tube samme str. som svs 12 PC +
    Epic: 50*50*50

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite innspill fra siden , men hva med Paradigm Sub 15 ?

Test finnes her på både Paradigm og B&W
    Im Test: Subwoofer Paradigm Studio Sub 15 - stereoplay - Magnus.de

Newcomer ekorpets sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

for alle gode forslag og erfaringer under denne tråden. Ble klokere men samtidig litt mer frustrert og =) Men sånn er det jo da mangen har forskjellige meninger om hva de liker/foretrekker best. Ut i fra hva jeg tenker å det jeg har fått inn av informasjon så har jeg nå bestilt meg en JL Audio fanthom f113 hos Alan på X3MHC - HiFi & Hjemmekino fått en kjempe pris der. Så får vi håpe på at jeg blir fornøyd med den..

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ekorpets
    for alle gode forslag og erfaringer under denne tråden. Ble klokere men samtidig litt mer frustrert og =) Men sånn er det jo da mangen har forskjellige meninger om hva de liker/foretrekker best. Ut i fra hva jeg tenker å det jeg har fått inn av informasjon så har jeg nå bestilt meg en JL Audio fanthom f113 hos Alan på X3MHC - HiFi & Hjemmekino fått en kjempe pris der. Så får vi håpe på at jeg blir fornøyd med den..
    Har du fått Jl fanthom i hus?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    DIY helt uaktuelt?

Her er en PD2450 simmet mot dobbel SVS 12-PC-pluss mot TC Sounds Epic 12. Pd2450 har samme output som "dypbassmonstrene".
    Nå tror jeg du surrer litt. PD2450 har jo mye mer output oppover. For å kunne sammneligne kurvene må du normalisere dem så alle har likt nivå oppover. Da vil PD2450 ha en del mindre output i bånn.

Newcomer ekorpets sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det

Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Har du fått Jl fanthom i hus?

har jeg Bulk =) akkurat fått koblet den opp å tatt en liten test =).. Men finjustering å skikkelig kallibrering står for tur da jeg kommer hjem fra sjøen igjen, reiser imorgen tidlig =( typisk.. Men da har jeg ivertfall noe å glede mg til =) bare ved å plugge den i "trykk på play" så spiller den jo sinnsykt rått. Dypt med masse trykk.. over all forventning..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Nå tror jeg du surrer litt. PD2450 har jo mye mer output oppover. For å kunne sammneligne kurvene må du normalisere dem så alle har likt nivå oppover. Da vil PD2450 ha en del mindre output i bånn.
    Joda, sånn sett har du riktig. Det er jeg enig i. Men poenget mitt var at PDen har en følsomhet som er ca 10-15db høyere enn de som er sammenliknet med. Derfor vil den ha samme db ved 15hz som de jeg sammenliknet med.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Joda, sånn sett har du riktig. Det er jeg enig i. Men poenget mitt var at PDen har en følsomhet som er ca 10-15db høyere enn de som er sammenliknet med. Derfor vil den ha samme db ved 15hz som de jeg sammenliknet med.
    Ja, men det vil ikke oppleves slik så lenge resten av systemet spiller 10-15dB høyere. For å få ett riktig bilde, er du nødt til å ha samme nivå i passbåndet.

Dersom du bare ville vise at elementet tåler like mye juling i de lave frekvenser så er det greit.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •