Patos Lyric 401 MK II erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Lyric 401 MK II erfaringer?

Hei!

Sitter og vurderer noen slike hos en bekjent. Har ikke fått finlyttet noe særlig, så spørr derfor her.

Hva er dine erfaringer om disse høyttalerne? Musikken som vil bli spilt varierer fra pop til rock. Har disse mulighet til å dra på litt ved behov? Skal brukes med en Yamaha RX-V2065 i første omgang.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par stående som jeg flyttet fra stereoen - erstattet av B&W, til kino'n - erstattet av Klipsch RF-82. Nå står de i et hjørne og er til salgs for 1000 kr da nevøen min ikke ville ha de...

Bra høytalere men litt mørke/fete i lyden. Passer best med forsterkere som er litt lyse/spisse i lyden. Personlig synes jeg de låt bedre i kino'n på musikk enn Klipsch.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mørk sier du, vil det si at det kan bli litt for mørkt til min Yamaha?

Jeg skal bruke disse i stua, og da hovedsaklig til musikk.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Litt mørk sier du, vil det si at det kan bli litt for mørkt til min Yamaha?

Jeg skal bruke disse i stua, og da hovedsaklig til musikk.
    Smak og behag, plassering og musikk og mye annet bestemmer det. Siden det er en bekjent lar han deg vel prøve de hjemme først ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Smak og behag, plassering og musikk og mye annet bestemmer det. Siden det er en bekjent lar han deg vel prøve de hjemme først ?
    Joda,har hørt de hjemme hos han! men han har HK forsterker. Og bor en bit unna(17mil), så tenkte evnt slippe og kjøre hele biten for en lytt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte og hentet høyttalerne igår kveld, ser som ny ut!

Har fått koblet opp mot min RX-V2065 som er bi-ampet.

Jeg tror herved jeg har funnet "mitt" merke! Meget fin diskant, og ett saftig drag på bunnen!

Hvordan erfaringer har dere gjort mtp plasseringen? Toe inn, langt fra vegg osV?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det. Godt du ble fornøyd.

Synes synd på mine som sto i en krok, så nå står de bak i kino'n. Etter anskaffelse av nye forsterker (Yamaha RXA2010) som gir meg mye mer lyd bak enn Denon synes jeg det var på tide å lempe ut Dali til fordel for Patos. Litt overkill bak, så vi får se hva som skjer etterhvert.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de overasket meg veldig! Så ser ut som at jeg på sikt skal ha øynene å utkikk etter 402 serien

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •