Høyttaler valg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler valg...

Hei. Lurte på om jeg kunne få noen synspunkter på dette valget.

Har i dag Audio Pro black diamond v.1 fronthøytalere, har fått tilbud om å kjøpe en tilsvarende senterhøytaler i samme serie. (Black vector v.1) Bakhøytalere kommer på sikt, kjører noe gammelt proson fortiden.

Så har jeg fått ett bra tilbud på ett par patos lyric 501 mK2. Får også tak i centerhøytaler (201 C) til denne.

Ville dere beholt Black Diamond eller kjøpt Patos?
    Vet at dette er to forskjellige prisklasser men tror dere det er STOR forskjell på lyden?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken pris får du på patos høyttalerne da?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke noe "bombe-svar" men here goes:

Dersom du har muligheten til å teste dem mot hverandre, med samme elektronikk og samme lydspor finner du fort ut om det er verdt det. Min erfaring er at det er ikke alltid det lønner seg å bytte bare for å få noe nyere. Har hørt Black Diamond, både v1 og v2, bra lyd etter min smak i dem, men aldri hørt Patosene

Det er tross alt dine egne ører som skal leve med lyden, og det er viktigst.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får patosene for 4500,- synes dette virker billig siden de nye kostet 12000kr Men de er jo noen år da. Usikker på hvor mange. Men det blir litt vanskelig å prøve dem mot Black Diamond før jeg har kjøpt dem.

Utsene messig synes jeg Black Diamond er en del bedre. Men lyden har desidert mest å si. Ender vel med kjøp og en A-B test.

En ting som iriterer meg litt med Black Diamond høytalerene er at de forvrenger veldig lett på ett normalt høyt lydnivå. Spesielt i bass fylte sanger. Dette hørtes veldig godt på Titanic CDen. Kan dette forårsakes at elementene er sprengte? De kjøres på en yamaha 750 receiver med phillips 720 DVD/CD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formeninger om jeg burde skiftet til patos for denne prisen? Var forresten innom fona i stavanger igår. De hadde patos 502 som jeg likte lyden på. Tror dere det er stor forskjell mellom disse og 501mk2?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •