Kef Kht 3005se / HK KHTS 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef Kht 3005se / HK KHTS 60

Hei,

Har bestemt meg for å bytte ut mitt BOSE 321 til ett fullverdig 5.1 anlegg. Pga plassmangel har jeg dessverre ikke mulighet til å oppgradere til noe store greier. Har undersøkt litt rundt og funnet 2 alternativer jeg synes virker lovende.

1. KEF Kht 3005SE
    2. Harman Kardon KHTS 60

Har mulighet til å få tak i Kef høyttalerne til 8000,- Er dette verdt de ekstra kronene opp fra Herman Kardon anlegget(ca 2000)? Anlegget brukes i hovedsak til musikk og film. Jeg er ingen ekspert og ønsker gjerne noen tilbakemeldinger og hva dere personlig ville gått for? Videre lurer jeg om det vil være tilstrekkelig med en Onkyo TX-NR609/VSX-921-K eller bør jeg legge inn noen kroner mer her?

Setter pris på deres tilbakemeldinger!

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk for 1 uke siden HKTS 60 og Denon AVR-1912 i hus (evt. leilighet). Har tidligere hatt diverse surround (gulvhøyttalere + gammel denon uten romkorrigering) og stereo-løsninger (B&W DM686 + Cambridge SR10).

Til nå er jeg veldig imponert over lyden i HKTS60. Spesielt på film Om dette skyldes høyttalerne, romkorrigering fra forsterker eller stort savn av surround etter noen år med stereo er jeg usikker på.

Jeg har ikke fått hørt så mye på musikk foreløpig, da film har blitt mye prioritert pga comeback på surround.

Kan godt komme med litt mer tilbakemeldinger når inntrykkene har fått satt seg litt mer.

KEF har jeg ikke fått hørt skikkelig på, da de ble litt for dyre for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så hadde jeg gått for kef'ene av de alternativene du nevner.

Kef 3005se settet har jo fått mye god kritikk, de flest i engelske publikasjoner riktignok men allikevel.

Fikk mine foreldre til å kjøpe lillebroren 2005.2 og de dras helt fint av en Onkyo 608, så jeg tror ikke det skal by på problemer å dra 3005'ene med en 609 heller.

My 2 cent

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger

For å oppsummere så falt valget på KEF 3005 + Onkyo 609. Er foreløpig veldig fornøyd med oppsettet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loozet
    Takk for tilbakemeldinger

For å oppsummere så falt valget på KEF 3005 + Onkyo 609. Er foreløpig veldig fornøyd med oppsettet
    Fremdeles fornøyd med oppsettet?
    Vurderer samme høyttalere og lurer på hvilken forsterker jeg bør gå for.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •