Forstekervalg, CV! AT-100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Forstekervalg, CV! AT-100

Hei

Jeg har nylig gått i innkjøp av et par pent brukte CV! AT-100, å jeg skal være Dj på nyttårsballet 2 februar. Å da vil jeg ha litt mere å gå på, uten at både forsterker å spoler i høytalere går varm

Jeg har kikket endel på H\K 3490, å den er jo mye råere enn det min H\K 980 er, men vil jeg kunne spille høyt i ca 3-4 timer uten at spolene går varm da? blir vel -10dB tenker jeg, i strekk altså, jeg har også lyst på en effektforsterker, men da har jeg ikke råd til en forforsterker heller. Jeg har nå lagt ut 3 produkter for salgt ute på AVtorget, som jeg håper å få den reppe pris for. Jeg har som sagt lyst på en effektforsterker men da har jeg ikke råd til å ha en forforsterker. Noen råd til en som er like sterk, å har omtrent den samme prisen? jeg vil ha meg frabedt fra NAD, da jeg personlig ikke liker komboen NAD-CV!.

Takker på forhånd !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet? Om du kommer over en rimelig preamp så ligger det minst en EP4000 på torget... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Budsjett

Hei joda, har vel 4.000,- å bruke. Var nedom Soundgarden, da jeg jobber der igår, å spurte, om jeg kunne spille på -10 i 4timer i strekk med HK-980, det gir fint sa han men jeg har alikevell lyst på en Effektforsterker. har kikket på en midlertidig en, Fence Audio sin, har ingen anelse om hvordan den spiller men, vært morro å testet ut det også Jeg har egentlig lyst på NAD 275bee som effekttrinn, da Harman ikke produserer Effekttrinn noe mere... Jeg har også kikket på ALTO MAC, men finner ikke noen til den rette pris, ( enda ). Fikk kontakt med en på Youtube, han sa at Carver va noe å anbefale. Jeg trnger som sagt en Effektforsterker fort som mulig. Har ingenting å si hvordan den ser ut, bare den er som den skal .

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sier ep4000 uten tvil, de er meget kraftige og billig, så om det ligger på torget er det bare å slå til:-D

har selv 3stk ep2500 som er gammle model til 4000, og er meget fornøyd på hva de gir.

Cerwin trenger effekt og det får du ikke fra den hk som nok kvelder under testingen om du skal bruke den.

om du ikke har forforsterker, har jeg en billig nad 114 evt 162. bare send meg pm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Hei det høres intresant ut jeg skal kikke litt rundt, hvilket merke er det? CV! behøver en amsse effekt for å yte maksimalt, men det har også gått fint med min HK-980, den har jo endel muskler den også, men ikke sånn at jeg kan dra de helt ut den kvelden. Det er mest for denne kvelden 2 februar jeg behøver effekttrinn, ikke noe senere egentlig.

Har du ikke noe erfaring med Fence Audio sin? jeg vet jo at det ikke kryr av kvalitet, men hadde denne drevet mine AT-100 greit 2 februar?

takk for råd å tips !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x 80W.... Og oppgitt strøm 80A... Så enten 6400W i 1ohm, da 80V railspenning.... Neppe.

behringer EP4000 Er oppgitt og pålitelig målt til 650W i 8ohm. 9A og 72V railspenning høres straks mer fornuftig ut, for å si det slik.

AT-100 er oppgitt til 400W RMS og 4 ohm, så da skulle det passe perfekt med en forsterker som yter ca 800W. Headroom er nøkkelord her. Det er nesten umulig å knekke en høyttaler med FOR MYE effekt. Hvis du ikke har hørt CV på skikkelig effekttrinn har du ikke hørt hva de kan, for å si det slik.

2x80W er for lite til å sparke skikkelig liv i dem. 96dB/w, så dine 80W kan klare KANSKJE 116dB før det vrenger skikkelig, og da holder ikke forsterkeren ut særlig lenge. Vil tippe det er nokså slitsomt å spille høyt med disse på såpass liten forsterker. Det er i alle fall min erfaring med CV, de krever mye krutt, men når de får det er det SKIKKELIG morro!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •