Swans eller Klipsch??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Swans eller Klipsch??

Dilemma..

Jeg sitter nå med en frontrekke med Rf83 og Rc64 av Klipsch.
    Så var det denne byttesyken..
    Er det mye å hente ved å bytte ut rekken til feks Swans? (liker designet og lyden)
    Henholdsvis da f1.1 eller f2.2 og 2.3 c i midten.

Håper noen kan svare da jeg har noe på hånden:-)

Mvh
    Kjetil

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bump

Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Dilemma..

Er det mye å hente ved å bytte ut rekken til feks Swans? (liker designet og lyden)

Mvh
    Kjetil

bumper og abonnerer på denne siden jeg lurer på dette selv

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du liker designet og lyden... Da burde du kunne gjøre deg opp en mening selv, eller..? Det er jo tross alt det som teller. Ikke hva andre forteller deg på et forum. Stol på egne ører.

Lang tråd, men Skrotnisse har vel hatt RF-7 og F1.1. Mulig du finner noe god info her.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...lp-4771-a.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra klipsch til swans. Dog et par hall mindre en de du har.

Eneste jeg savner er den råskapen klipsch er kapable til og levere på sikkelige heftige action filmer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Du sier du liker designet og lyden... Da burde du kunne gjøre deg opp en mening selv, eller..? Det er jo tross alt det som teller. Ikke hva andre forteller deg på et forum. Stol på egne ører.

Lang tråd, men Skrotnisse har vel hatt RF-7 og F1.1. Mulig du finner noe god info her.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...lp-4771-a.html

Joda, det går nok mot utskifting. Men alltid greit å få en puff i riktig retning:-) har hørt begge settene, men aldri opp mot hverandre.
    Når det er sagt, har jeg nok ikke hørt Swansene uten flere hundre watt koblet opp mot seg, så dette blir i så fall den første investeringen av mange..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dilemma..

Mvh
    Kjetil
    Jeg har hatt den frontrekken du har nå og har nå Swans F1.1F og 2.3C og i mine ører låter Swans mye bedre og i tillegg ser de også mye bedre ut.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har hatt den frontrekken du har nå og har nå Swans F1.1F og 2.3C og i mine ører låter Swans mye bedre og i tillegg ser de også mye bedre ut.
    Hei, og takk for svar!
    Hva driver du dine Swans med? Jeg kjører frontrekka på Parasound Halo A21 og to kanaler på A52 til center. Føler på meg at det kanskje må til en oppgradering her også i såfall..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar!
    Hva driver du dine Swans med? Jeg kjører frontrekka på Parasound Halo A21 og to kanaler på A52 til center. Føler på meg at det kanskje må til en oppgradering her også i såfall..
    F1.1F blir drevet av JC-1 og 2.3C blir drevet av Vincent SP 991 Plus.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje fælt å si det, men om man kjøper seg F1.1F så bør man beregne seg et effekttrinn i klasse med jc-1 og mc602 (som jeg kjører disse på).

Har hørt disse mastodontene med bl.a. Rotel rb1092, vincent sp991, hegel h4a se, parasound a21 og mc275 (sistnevnte bare for moro skyld).

Dessverre maktet ingen av disse å få ut en brøkdel av potensialet som bor i disse gigantene.

Når det kommer til f.eks. F1.1F vs Klipsch så stiller jeg meg bak det Andreas skrev ovenfor; Swans både ser og låter bedre ut. Riktignok har klipsch denne ville og klubb-aktige spillestilen som de skrytes opp i skyene for, men de fremstår som leketøys i forhold til F1.1F. F1.1F er en høytaler som spiser alt du slenger på dem både av musikk og forsterkere; når min mc602 peaker er det fortsatt mye igjen på f1.1f før de er mettet!

Det kanskje beste av alt? Selv om man ikke får det hensynsløse trøkket til F1.1 så byr F2.2F på veldig mye av det samme og spesielt på selve lydkvalitets-delen. Hadde disse på lån mens jeg ventet på F1.1F og jeg har sagt det samme fra dag 1; jeg trivdes bedre med de enn jbl array1400 som jeg hadde tidligere.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Med 4 stykk Midgard audio 6.1 må jeg si det blåser godt ut av 1.1 på hifi messen trondheim 2007 :-D

Forøvrig dette oppsettet som gjorde at lysene blinket i hele 6. etasje :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører nå F2 koblet til en emotiva xpa2 og en parasound nc2100. Dette er en kombo jeg er veldig fornøyd med. Spiller veldig pent og med trøkk i massevis. Leker med tanken på å oppgradere til to stk xpa1, uten at jeg egentlig tror det trengs. Eller et par Doxa, men lommeboka er ikke helt klar for det enda. Kan ihvertfall varmt anbefale Swans. Hadde Diva 6.2 før jeg bytta til F2, og de var også veldig gode.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister veldig med ett sett F1.1, men lurer på om de kan bli i overkant store i min kino på 20kvm.. F2.2 holder sikker i massevis. Ser også at det er en del nytt fra den kanten om dagen. Har investert i en 2.3c, så får følge nøye med hva som dukker opp for noe nytt utover.

Hvis noen vil ha veldig billig frontrekke fra Klipsch, er det bare å si ifra:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister veldig med ett sett F1.1, men lurer på om de kan bli i overkant store i min kino på 20kvm.. F2.2 holder sikker i massevis.
    20kvadrat holder; er slikt som kalles Headroom (les: overkill)

Pluss at det er bedre å ha høytalere som er litt for store nå, men som kanskje er mer passende den dagen du bytter bopel og får ett større lytterom, enn å kjøpe høytalere som passer dagens rom men som drukner i et nytt og større rom. Er nesten så man kan kalle et kjøp av F1.1F for et økonomisk smart trekk
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Med 4 stykk Midgard audio 6.1 må jeg si det blåser godt ut av 1.1 på hifi messen trondheim 2007 :-D
    Problemet med Oberon - og Rotel rb1092 for den saks skyld - er at de får F1.1F til å blåse godt, men det blir ingen følelsesmessig orkan som virkelig røsker tak i deg.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans er litt varmere og mykere i klangen. Har selv lyttet fram og tilbake mellom klipsch og swans, og vet egentlig ikke hvem jeg liker best. Swans låter jo alltid veldig flott på messer, men igjen med helt sinnsyk elektronikk. Fikk lyttet på palladium serien til klipsch og ble heller usikker igjen på hva jeg ville valgt.

Om det stod mellom RF serien og Swans F1.1 eller 2.2 ville jeg nok valgt Swans. Stod det mellom Palladium serien og Swans ville jeg nok valgt palladium.

Blir liksom bare smak og behag egentlig, fordi begge merker spiller veldig bra, de har hver sin stil, den ene dagen kan jeg ha lyst på klipsch og den andre dagen swans. Tror jeg hadde valgt utifra rommet det skulle stått i til slutt

Swans F2.2 ser jo sinnsykt pene ut

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg falt for med Klipsch,er den frempå spillestilen og livefølelsen. Men jeg savner spesielt oppløsningen i toppen. Med nok effekt tror jeg nok Swans er mer i min gate. Jeg tenkte å brokoble min A21 til senteren, og evnt anskaffe et sett monoblokker til frontene. Det ene drar det andre med seg..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du savner oppløsning i toppen ville jeg lytte på palladium også Mye mer oppløst enn reference serien

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt RF5 og RF83 av Klipsch og f2.2 og 5.2 fra Swans.

RF5 er for meg den høytalern jeg faktisk savner mest av alle høytalere jeg har hatt. Ikke det at den var mest korrekt på alle måter, men den var jo svært så underholdende med riktig elektronikk!

Swans f2.2 sluker all musikk! Fantastisk oppløsning i bassen, og en drøm å plasere til tross for størrelsen. Mellomtonen derimot fikk jeg aldri helt sansen for, den var litt for laidback for min del.

Klipsch med sin live måte å spille på med gnistrende gitarer og skikkelig "slæmm" i skarptromma savner jeg virkelig om dagen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo veldig fornøyd med RF'ene, men så var det den trangen etter å prøve noe nytt.. Palladium har jeg alltid hatt lyst til å prøve, men vet ikke om de kan toppe råskapen til RF'ene.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, skal love deg det er råskap i palladium. Lyttet på P17b, brystkassesmell og live følelse til de grader, i tillegg til kjempe gjengivelse av alle detaljer. Pink floyd ble en helt ny opplevelse. Og dette var fra minste stativ versjonen

Men om man er i tvil så er det ikke annet å gjøre enn å lytte seg rundt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •