Skrape\skurre lyd i basselement klipsch rf-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skrape\skurre lyd i basselement klipsch rf-7

Har fått en ulyd i Rf-7 basselement, men den forsvant etter at vi tok det ut, snudde det, og satte det inn igjen. Nå er den kommet tilbake og lurer derfor på om det er sprengt allikevel? Hvordan er det eventuelt å få tak i nytt?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som spolen ikke er riktig sentrert..? viss det kommer og går altså. ofte frekvensavhengig, en låt kan gi ren bass mens en annen bare skurrer. prøv å hold på en side av membranet under spilling og se om ulyden forsvinner..
    hadde et slikt problem med et element selv. klarte å fixe det med en hammer på magneten ved å slå på motsatt side av hvor jeg holdt membranen.. men det var et pappmembran da, de alu greierne til klipsch kan vær vanskelig å ha med å gjøre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var min tanke også da jeg tok det ut. Myknet litt rundt "spideren" (tror jeg det heter), så virket det som at alt var i orden. Har som sagt kommet tilbake på noen sanger.:evil:

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Dette var min tanke også da jeg tok det ut. Myknet litt rundt "spideren" (tror jeg det heter), så virket det som at alt var i orden. Har som sagt kommet tilbake på noen sanger.:evil:
    Ja,8) da var det bare og ta fram hammaren da.....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke hammer,men loddebolt. Var en av lederne fra elementet og ut hvor man setter på kabel-sko inn på elementet. Disse var vriene å legge lodd på, da de viste seg å være veldig myke. Skjønner at disse er det for å følge elementet, men var i en "naturlig" bøy, så vi ødela ikke for fleksibiliteten til elementet Spiller som en drøm igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •