Min erfaring med SVS sub - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kimandrb
    Jeg har 2 PB-13 Ultra og de spiller helt latterlig både til film og musikk, har de sammen med en AS-EQ 1. (Pioneer SC-LX73 receiver)

Da tenker jeg at det har noe med kalibrering, plassering og rommet å gjøre. Ikke at subene er dårlige.

(Går ut i fra at du mente latterlig dårlig?)

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok han mener latterlig bra

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest utallige tester av Svs sine sub'er og mange tråder om hvor gode disse sub'ene er var jeg inntil nå fast bestemt på å kjøpe en pc 12 nsd dsp i slutten av måneden.

Nå ble jeg veeeeldig usikker igjen. Er det slik at svs sub'ene er veldig vanskelige å kalibrere for å få det ordentlig?
    Hadde også planer om å invistere i en RS, men programmer på pcen for å måle frekvenskurver og slikt har jeg null peiling på (tenkte å bruke Hellnoob sin bruksanvisning)

Såeh, er svs oppskrytt og burde jeg bruke disse 6500 på en annen sub istedet?

Edit: for bruk til film og musikk i en stue (mest film)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    tror nok han mener latterlig bra
    Det stemmer.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Etter å ha lest utallige tester av Svs sine sub'er og mange tråder om hvor gode disse sub'ene er var jeg inntil nå fast bestemt på å kjøpe en pc 12 nsd dsp i slutten av måneden.

Nå ble jeg veeeeldig usikker igjen. Er det slik at svs sub'ene er veldig vanskelige å kalibrere for å få det ordentlig?
    Hadde også planer om å invistere i en RS, men programmer på pcen for å måle frekvenskurver og slikt har jeg null peiling på (tenkte å bruke Hellnoob sin bruksanvisning)

Tror ikke du får bedre sub til den prisen:-D
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som regel er det rommet og ikke SUB'n som er vanskelig. Har du et problem med rom/plassering vil du ha det uansett fabrikat av sub - tror nå jeg da da jeg ikke har prøvd så mange....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Prioblemet" er vel det at svs kan produsere relativt mye spl under 30hz som mange andre subber ikke klarer. Når en ikke er vant med det og ikke kalibrerer blir det fort dominerende i lydbildet for mange som aldri har hørt sub-bass.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er dette jeg har begynt å lese rundt om på nettet at SVS er dårligere på 30hz+ frekvensene?
    Er det pga feil kalibrering og plassering eller er det slik at SVS passer best med høyttalere som er litt mer bassvillige?
    Har jo selv Canton Chrono 509DC og de er jo ikke akkurat basskonger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er dette jeg har begynt å lese rundt om på nettet at SVS er dårligere på 30hz+ frekvensene?
    Er det pga feil kalibrering og plassering eller er det slik at SVS passer best med høyttalere som er litt mer bassvillige?
    Har jo selv Canton Chrono 509DC og de er jo ikke akkurat basskonger
    SVS har styrken sin langt nede i hz frekvensene, de mangler vel kanskje litt fra 50-100hz kontra andre subber.. Andre subber leverer, som regel, derimot mindre helt der nede...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar :-)

Har ikke hatt sub før, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag.
    Men siden Lsound har 45 dagers bytterett så har jeg muligheter for å teste og eventuelt levere tilbake om jeg av en eller annen grunn ikke skal bli fornøyd.

Da skal jeg ikke kuppe tråden til trådstarter lenger :-)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler frontene mine så lavt som 40Hz og jeg synes det funker bra hos meg. Klipschene går såpass lavt uansett og da kan SVS´en ta seg av det aller dypeste, + LFE´en.

Jeg kan selvfølgelig dele den høyere og skru opp SVS-gain og få en sinnsyk bass, men jeg liker bassen i frontene mine bedre. Så mye bedre at jeg gjerne ofrer litt trykk, for det er mye deiligere "pønch" i Klipschene..... :P

Og dette kommer fra meg som elsker bass....tror jeg har slått meg de siste månedene :P

Det er liksom mindre bass, men det føles ut som like mye alikevel, pga den er "renere"....eller noe i den duren.....blæh....gir opp å forklare

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jeg deler frontene mine så lavt som 40Hz og jeg synes det funker bra hos meg. Klipschene går såpass lavt uansett og da kan SVS´en ta seg av det aller dypeste, + LFE´en.
    Samme innstillingene jeg kjører med Mythos'ene og SVS'ene mine. :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    kjempegreier hadde vært flott med både hjelp med kalibrering, og et kurs på hvordan man gjør det

Flotte mennesker det er her på avforum altså
    Sendte deg en PM ang. "kræsjkurs", ta gjerne kontakt så kan vi se om vi får til noe
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs

Hørt de fleste nå og er man kritisk til bruk av sub på musikk så er det bare en som funker.......Sb13-pluss

Den er helt presis og ren , nesten for ren

ingen problemer å få den ned til 20hz men da ruller den også av.....så dens positive egenskaper er musikk og renhet , for noen vil det være litt negatict at den ruller av på 20hz (litt avhengig av hva rommet ditt bidrar med)

http://www.lsound.no/userfiles/file/..._sb13-plus.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil Klipsch rf62 funke ilag med pb 12 plus/2 ? Skal stå i en stue, dama tror det er en liten sub, noe det tydligvis ikke er. skal hente til helga.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er litt skremmende sammen ;-)

Bør nok ha med noe og blidgjøre dama med samtidlig som plus/2 kommer inn døra

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en PC-12 NSD og sliter voldsomt med bassen. Jeg får bare romle/dypbass. Brystkassetrøkket er fullstendig fraværende. Har prøvd det meste. Flyttet den rundt omkring uten at det blir noe bedre. Kommer jeg særlig lenger unna enn 2 meter blir mesteparten av bassen borte uansett hvor i leiligheten den står.
    Prøvde faktisk en Antimode, men den gikk i retur da den ikke gjorde noe for bassen annet enn å kanskje rydde bittelitt opp i rumlingen. Hørte iallefall ikke noe særlig forskjell. Har ikke kalibrert noe annet enn med Yamaha'ens (RX-V1067) autooppsett nå.
    Jeg regner med at det er noen lydmessige katastrofale egenskaper til leiligheten som spiller inn (pluss delvis manglende kalibrering). Legger med bilde av stue/kjøkken sett ovenfra og bakfra mot tv'n. Som man kan se er det også skråtak inne.
    Jeg har Klipsch RF-62 høytalere i front. Ikke mye bass å spore der heller før jeg spiller øredøvende høyt. Da kommer litt av trykket i brystkassa jeg så sårt savner. Men kan ikke ha det så høyt ved bruk.
    Noen som helst tips til meg også =D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom

Har prøvd det meste. Flyttet den rundt omkring uten at det blir noe bedre. Kommer jeg særlig lenger unna enn 2 meter blir mesteparten av bassen borte
    Bassbølger velger alltid minste motstands vei - se grå piler
    Du sitter i en "dødsone" - og opplever tactile bølger - mer enn lydbølger
    Har du prøvd øvre venstre hjørne? Det ser ut som avstanden er for stor, og derfor er en ommøblering et bedre alternativ.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk prøvd å sette subben der oppe, pluss nedre venstre hjørne. Ble enda verre da, som du sier, avstanden ble for stor.
    Med tanke på ikke alt for lang sitteavstand til tv'n, så er denne møbleringen beste mulighet. Hadde tv'n mot venstre vegg før og da ble jeg sittende midt på golvet. Der var det iallefall null bass :P
    Men nå har jeg iallefall en forklaring på hva som skjer, noe som gjør meg til en klokere mann idag enn hva jeg var igår.
    Ser ut til at jeg bare må finne meg i crappy bass til jeg finner meg et annet sted å bo.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Har faktisk prøvd å sette subben der oppe, pluss nedre venstre hjørne. Ble enda verre da, som du sier, avstanden ble for stor.
    Med tanke på ikke alt for lang sitteavstand til tv'n, så er denne møbleringen beste mulighet. Hadde tv'n mot venstre vegg før og da ble jeg sittende midt på golvet. Der var det iallefall null bass :P
    Men nå har jeg iallefall en forklaring på hva som skjer, noe som gjør meg til en klokere mann idag enn hva jeg var igår.
    Ser ut til at jeg bare må finne meg i crappy bass til jeg finner meg et annet sted å bo.
    Du kan jo prøve med en slik boks AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033Cinema Subwoofer Autoequalizer
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •