Min erfaring med SVS sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, jeg gir meg. Glem alt jeg har sagt.

Skal prøve å kalibrere skikkelig da sjø..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fasteddiefelson

er jo ikke snakk om å gi seg da

Men å kalibrere ordentlig, vil du iallefall få maks utav subben..- Og når den er ordentlig kalibrert kan du si din helt ærlige mening om den8)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid noen SVS'er. Og solgte droget mitt for ca 1 år siden, en SVS plus/2. Kjøpte i høst inn et par PC12-NSD, og de spiller helt hinsides med tanke på pris og størrelse. MEN, jeg har fått blod på tann, og vil over på "pluss" serien igjen . Satser på at det lar seg gjennomføre neste høst .

Velodyne, JL og mange andre lager gør gode subwoofere. Men jeg får meg ikke til å bruke så masse penger på "kun" bass .

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB12-NSD, eller PC12-NSD'ene gir enormt for pengene, men de er ikke i samme liga som Ultra'en til SVS. Vil faktisk påstå at 1 x Ultra gir mer futt en 2xNSD, pluss man får en SUB som går dypere, og er mye mer musikalsk. Men igjen, de mindre seriene til SVS gir helt enormt mye for prisen. I mine øyne er bare Ultra'en ett helt annet monster enn resten av serien. ( har enda til gode å høre de nye Plus'ene )

I mine øyne er derimot PB-10 den klare vinneren i pris vs ytelse. Disse plukker man opp på brukten for drøye 2 lapper, og til den lave prisen får man helt rå ytelse. Riktig kalibrert PB-10 er det ikke mye som følger, før man ihvertfall dobler prisen i andre merker.........

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seaholt
    To ord:JL Fathom

Fra spøk til revolver... har ikkje hørt annet en PC13-Ultra DSP men vart også ganske skuffet egentlig. Da skal det også nevnes at denne vart satt opp i kino uten eg fikk mulighet til å justere noke. Men testet den på film og musikk....

Som andre nevner er "korrekt" innstillinger og rom av vesentlig betydning.

Men må nevne at Fathom tilfredstiller dei krav du nevner der, så skal du bytte sub kan det være et godt alternativ.
    Jeg har fathom f113 og er selvsagt storfornøyd.
    Den har et tilfredstillende autosetup i selve subbe somgjør den "enklere"å få til noenlunde greit.
    Når det er sagt harjeghatt 3 pcultra, og de gjør seg ikke bort - men uten kalibrering låter alle subber som søppel, og da mener jeg ikke auto setup i receiver. Ta en rask hellnoob kalibrering så blir det noe helt annet, det er enkelt, raskt - og resultatet er merkbart!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer receivere gjør såpass lite med kalibrering av sub,at du burde kjøpe deg en Antimode sub-EQ til 2k - det er en genial sak,som gjør underverk med suben din
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor holder du til i landet? Mulig noen kan ta seg en tur innom og hjelpe deg.

"Da sjø". Trøndelag?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å flytte den !

For eksempel inn i hjørnet i front eller høyre hjørne bak. Jeg var og litt misfornøyd inntil jeg fyttet den 1,2 m inn i hjørnet på samme vegg. Det gjorde kjempeutslag på lyden. Dog er jeg enig med de som synes den passer best til film. Musikk er bedre i ren stereo på dertil anlegg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten Trønderlag, Kristiansund.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert noen derfra som stikker innom å kan hjelpe deg med dette8)
    Masse hyggelige mennesker her som velvillig hjelper hverandre. . :*)

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg hatt utstyr og erfaring til det skulle jeg ha hjulpet deg
    men nå som min egen svs er på vei hjem til meg, så trenger jeg sikkert hjelp selv bor også i kristiansund

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge varte tilgang til side 2.

Hva med og snu anlegget 90 grader så det spiller i lengderetningen av romet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten Trønderlag, Kristiansund.
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    hadde jeg hatt utstyr og erfaring til det skulle jeg ha hjulpet deg
    men nå som min egen svs er på vei hjem til meg, så trenger jeg sikkert hjelp selv bor også i kristiansund
    Opptil flere "bailliser" som strever ser jeg
    Om dere tar til takke med en gammel lærer fra Frei kunne jeg prøvd å overtale junior til å bli med og ta en tur. Har radioshack og REW som har blitt brukt med litt hell her i huset, selv om det er en stund siden og jeg er litt rusten ...
    Førstkommende uke er junior på trafikalt grunnkurs, så da er det litt travelt, men utenom det kan det kanskje gå an å få til noe.

Om det blir noe av kan jeg ta et aldri så lite "kurs" også, har noen suber tilgjengelig på jobb, XTZ 10" og 12" samt en JBL 12". og et par tre forskjellige små receivere en kan prøve seg med også
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Om dere tar til takke med en gammel lærer fra Frei kunne jeg prøvd å overtale junior til å bli med og ta en tur. Har radioshack og REW som har blitt brukt med litt hell her i huset, selv om det er en stund siden og jeg er litt rusten ...
    Førstkommende uke er junior på trafikalt grunnkurs, så da er det litt travelt, men utenom det kan det kanskje gå an å få til noe.

Om det blir noe av kan jeg ta et aldri så lite "kurs" også, har noen suber tilgjengelig på jobb, XTZ 10" og 12" samt en JBL 12". og et par tre forskjellige små receivere en kan prøve seg med også
    Se det!
    Fantastisk hyggelig tilbud mann! Kudos!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte i høst min første sub, og valgte denne en SVS PC12-NSD, etter mye lesing på nett. Forsterkeren er en Pioneer SC-LX75.

Jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg er litt skuffet over hvordan subben spiller. Til musikk er den for treig, det blir bare masete rumling, selv etter å ha kalibrert etter beste evne, samt skrudd subben mye ned. Til film er det litt det samme, den oppleves som lite presis, og treig.

Sånn, da var det sagt.

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Selv om jeg ikke var helt fornøyd med en gang jeg fikk min SVS i hus. Men etter kalibrering og litt flytting på suben ble resultatet meget bra. RIKTIG kalibrering og RIKTIG plassering av sub i forhold til rommet generelt er viktig for å få suben til å yte bra.

Jeg har prøvd SVS med både Pioneer og Yamaha med godt resultat. Til film OG musikk.

Det finnes flere tråder her på forumet om SVS og kalibrering. Jeg anbefaler å lese deg opp på andre sine erfaringer. Har du tilgang til venner som virkelig kan sub og kalibrering bør du spørre de om hjelp.

Jeg er ganske sikker på at du kun er noen få justeringer unna knall bass både til film og musikk :-D

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt romkalibrering og fått hjelp av entusiaster. Tror jeg har fått det så bra som det kan bli, men jeg er ikke fornøyd med SVSen. Litt dumt, siden den kostet litt penger, samt er sinnsykt stor i stua. Hadde sikkert blitt like bra med en mindre kasse-sub, som i tillegg koster mindre. Kanskje jeg burde prøvd en sånn XTZ, eller hva de heter, til ca 4000 kr..

Alternativt kunne jeg sett etter en bedre sub til musikk, så kunne jeg hatt to?
    Om du vil ha en sub som spiller tight og fint så kan jeg anbefale deg Focal Chorus 700 SW. Den tåler sammenlikning med subber til 3 ganger prisen.

Den koster ca 6000 og knuser XTZ 10 og 12"re, Den går riktignok ikke dypest. Men den sparker som et esel i filmer med dynamikk. Open Range er helt pervers. Har hatt suben selv i 4 år nå. og kvier meg for å bytte den ut. (lyst på noe som jobber litt dypere) Men det blir forferdelig dyrt.

Punch er denne subens styrke og det er tight og fin. Liten og nett. Lett å sette opp. Tåler enormt med juling. Har spilt uanstendig høyt med den uten at den har protestert på dette.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en sånn en! :

Skal sette opp min første nå, gleder meg til å teste 8)

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

kjempegreier hadde vært flott med både hjelp med kalibrering, og et kurs på hvordan man gjør det

Flotte mennesker det er her på avforum altså

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Om du vil ha en sub som spiller tight og fint så kan jeg anbefale deg Focal Chorus 700 SW. Den tåler sammenlikning med subber til 3 ganger prisen.

Den koster ca 6000 og knuser XTZ 10 og 12"re, Den går riktignok ikke dypest. Men den sparker som et esel i filmer med dynamikk. Open Range er helt pervers. Har hatt suben selv i 4 år nå. og kvier meg for å bytte den ut. (lyst på noe som jobber litt dypere) Men det blir forferdelig dyrt.

Punch er denne subens styrke og det er tight og fin. Liten og nett. Lett å sette opp. Tåler enormt med juling. Har spilt uanstendig høyt med den uten at den har protestert på dette.
    Ikke for å kritisere, men det er jo ikke vanskelig å spille høyt når suben kanskje ikke greier bunndrag under 20hz. Nå vet ikke jeg hvor dypt din sub går, men det er jo gjerne under 20hz og nedover at de fleste suber sliter når det kreves fra filmer som Transformers og andre tilsvarende. Og det er jo da det er gøy med sub :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg har 2 PB-13 Ultra og de spiller helt latterlig både til film og musikk, har de sammen med en AS-EQ 1. (Pioneer SC-LX73 receiver)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •