Valgets kvaler..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler..

Etter over 5 år med billig 5.1 surround løsning fra samsung så er jeg klar for å oppgradere på lydsiden. Tenker receiver, fronthøytalere og senter i første omgang. Holder meg i budsjettklassen, men ønsker mest mulig for pengene og har disse 2 receiver kandidatene:

Onkyo TX-NR609B link: MPX.no - Onkyo TX-NR609B hjemmekinoreceiver

Yamaha RX-V671BL link: MPX.no - Yamaha RX-V671BL hjemmekinoreceiver

Hvilken er best i kombo med:

DALI ZENSOR 7 Høyttalere link: DALI ZENSOR 7 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Eventuelt Dali zensor 5, sparer 1500,- Spec på disse 2 ser ganske like ut for meg bortsett ifra størrelse og bass/mellomtone elementer, bør jeg legge de 1500,- ekstra i zensor 7?

DALI ZENSOR VOKAL Senterhøyttaler link: DALI ZENSOR VOKAL Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

På subelub siden tenker jeg å gå for:

XTZ 99 W10.16 Sort Matt, men det kommer på ett seinere tidspunt. Men er også usikker på om jeg skal ha gulvstående eller hylle høytalere bak, tenker da eventuelt på Dali zensor 1 eller 5.

Jeg er klar over at jeg ikke kan utvide med forstreker på de utvalgte receiverene, men det kommer uansett ikke til å bli aktuelt. Forstår at man for hva man betaler for når det kommer til hifi.. Ønsker innspill ifra dere før jeg bruker hardt opptjente penger

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ville gått for Yamaha`en på de. Og velg Zensor 7 som front. Bak kan du jo ha Zensor 1. Tror Zensor 5 blir litt i tyngste laget bak sammen med 7 skal jeg si mitt.
    Grunnen er at Zensor spiller litt lyst, og Yamaha`en spiller litt mørkt.
    XTZ er en knall sub til prisen, så der er jeg enig med deg
    Håper du ble litt klokere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189
    Hei.
    Ville gått for Yamaha`en på de. Og velg Zensor 7 som front. Bak kan du jo ha Zensor 1. Tror Zensor 5 blir litt i tyngste laget bak sammen med 7 skal jeg si mitt.
    Grunnen er at Zensor spiller litt lyst, og Yamaha`en spiller litt mørkt.
    XTZ er en knall sub til prisen, så der er jeg enig med deg
    Håper du ble litt klokere.
    Da tror jeg at jeg havner på Zensor 7 foran, men skal jeg ha zensor 1 bak må de helst opp på stativ, men enig der siden receiveren i denne prisklassen har sine begrensninger.

Anke punktet mitt med yamaha er at den ikke har trådløst nett slik jeg har lest det? og routeren er for langt unna til å dra kabler.. Finnes det noen form for trådløs adapter tro? Eller er jeg helt på jordet nå?

Suben er nok knall og skal også på plass innen kort tid

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med nett på reciveren da? Kan du ikke koble opp en pc til spotify og slikt?
    klarte ikke å se skikkelig på bildene, men har noen av reciverne pre-out til frontene? Tror ikke jeg hadde kjøpt reciver uten pre-out iallefall til frontene, så blir det enklere og billigere dersom man skal oppgradere litt seinere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brille83
    Hva skal man med nett på reciveren da? Kan du ikke koble opp en pc til spotify og slikt?
    klarte ikke å se skikkelig på bildene, men har noen av reciverne pre-out til frontene? Tror ikke jeg hadde kjøpt reciver uten pre-out iallefall til frontene, så blir det enklere og billigere dersom man skal oppgradere litt seinere.
    Jeg vurderer kanskje å gå opp en klasse på receiver siden, men sverger i grunnen litt til Onkyo.. Hva med denne til 6000,- :

Komplett.no - Onkyo TX-NR709B hjemmekinoreceiver

Men må muligens gå ned på front høytalerne til zensor 5 da, hva mener dere? Setter pris på tilbakemeldinger.. Trådløs nett er ett must..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller mot Yamaha nå, fordi har lest meg opp på Onkyo`s kvalitets problemer og holdbarhet.. Men kan jeg på noen måte komme meg trådløst på nett med denne receiveren:

Yamaha 9.2 receiver RXA-2010 (sort) - Elkjøp

Den er på tilbud ut søndagen, så innspill før kl 00 hadde vært knall, dette må jo være ett kupp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronder
    Jeg heller mot Yamaha nå, fordi har lest meg opp på Onkyo`s kvalitets problemer og holdbarhet.. Men kan jeg på noen måte komme meg trådløst på nett med denne receiveren:

Yamaha 9.2 receiver RXA-2010 (sort) - Elkjøp

Den er på tilbud ut søndagen, så innspill før kl 00 hadde vært knall, dette må jo være ett kupp?
    For en ny modell å være så må dette være knall.
    Har kikket litt på denne 2010 vs 3067(utgående) vs 3010 og kan ikke skjønne annet enn at 2010 er ett kupp til den prisen.
    3067 koster også svært lite om dagen på feks avshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    For en ny modell å være så må dette være knall.
    Har kikket litt på denne 2010 vs 3067(utgående) vs 3010 og kan ikke skjønne annet enn at 2010 er ett kupp til den prisen.
    3067 koster også svært lite om dagen på feks avshop.
    Frakten er også bare 115,- Kunne klart meg med modellen under 1010, men 500,- i prisforskjell er lite i denne sammenhengen.. Men som sagt så plager det meg at det ikke finnes noen måte å kjøre trådløst nett.. Har pc som jeg bruker, men ønsker å bruke blant annet nettradio uten å være avhengi av å koble til pc`en med hdmi.. Eneste ankepunktet jeg har, men tiden renner snart ut..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde slått til på RX-A2010 evt RX-V3067 om jeg skulle kjøpt ny receiver i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakten er også bare 115,- Kunne klart meg med modellen under 1010, men 500,- i prisforskjell er lite i denne sammenhengen.. Men som sagt så plager det meg at det ikke finnes noen måte å kjøre trådløst nett.. Har pc som jeg bruker, men ønsker å bruke blant annet nettradio uten å være avhengi av å koble til pc`en med hdmi.. Eneste ankepunktet jeg har, men tiden renner snart ut..
    Du kan selvsagt kjøre trådløst på den.
    Du må bruke noe ala dette:
    Komplett.no - D-Link DWL-2200AP AirPremier 2200AP
    Altså ett AP som kan kjøres i client mode så det egentlig kobler seg til det trådløse du har i dag og deler ut ip på kabel.

Jeg tok det første å beste jeg fant, men finnes sikkert maaange andre og billigere der ute altså

Har selv bestilt meg 3067 på avshop til en latterlig lav penge men lurer VELDIG på en 3010 hvis jeg finner litt mer penger strax

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvsagt kjøre trådløst på den.
    Du må bruke noe ala dette:
    Komplett.no - D-Link DWL-2200AP AirPremier 2200AP
    Altså ett AP som kan kjøres i client mode så det egentlig kobler seg til det trådløse du har i dag og deler ut ip på kabel.

Jeg tok det første å beste jeg fant, men finnes sikkert maaange andre og billigere der ute altså

Har selv bestilt meg 3067 på avshop til en latterlig lav penge men lurer VELDIG på en 3010 hvis jeg finner litt mer penger strax
    Tusen takk, da er den bestilt til den totale sum av 7614,- Langt over den opprinnelige planen :shock:

Men trenger noe som driver Dali høytalerne fullt ut, og har forstått at det er dumt å spare inn på receiver siden, og med pre-out så kan jeg bygge videre siden

3010 blir for dyr for meg, grunnen til at det ble 2010 er dette kuppet

Men da er det front høytalerne som står igjen, vil jeg angre hvis jeg kjøper zensor 5 istedenfor 7, er det stor forskjell? En plass må man spare inn

De skal kjøpes denne uken her, sammen med sub`en.. Bak høytalere og senter må jeg vente med..

Jeg tenker å gå ned ett hakk på sub også til:

XTZ 99 W8.16 Sort Matt 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Jeg har stue/kjøkken i ett, ca 22 kvm..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, da er den bestilt til den totale sum av 7614,- Langt over den opprinnelige planen :shock:

Men trenger noe som driver Dali høytalerne fullt ut, og har forstått at det er dumt å spare inn på receiver siden, og med pre-out så kan jeg bygge videre siden

3010 blir for dyr for meg, grunnen til at det ble 2010 er dette kuppet

Men da er det front høytalerne som står igjen, vil jeg angre hvis jeg kjøper zensor 5 istedenfor 7, er det stor forskjell? En plass må man spare inn

De skal kjøpes denne uken her, sammen med sub`en.. Bak høytalere og senter må jeg vente med..

Jeg tenker å gå ned ett hakk på sub også til:

XTZ 99 W8.16 Sort Matt 8" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Jeg har stue/kjøkken i ett, ca 22 kvm..
    Tror ikke du kommer til å angre på det valget og når man ser på prisen så klager man i vertfall ikke.

jeg fikk en GOD deal med avshop på en 3010 siden jeg så elkjøp hadde en grei pris i går.
    Så da blei det ikke 3067 på meg men tror jeg får noe bedre som dog kostet en del tusen mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å angre på det valget og når man ser på prisen så klager man i vertfall ikke.

jeg fikk en GOD deal med avshop på en 3010 siden jeg så elkjøp hadde en grei pris i går.
    Så da blei det ikke 3067 på meg men tror jeg får noe bedre som dog kostet en del tusen mer
    Gratulerer med ny receiver, den var faktisk nede på 11000,- den også, så ett meget godt kjøp hvis du fikk samme pris hos avshop :-D

Har tilbringt 3 timer på hifi klubben idag, og synes zensor 7 høytalerne ble for tamt, men ble meget overbevist av Lektor 8 høytalerne, så meget sannsynlig at jeg går for de som front :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg så det i går
    Hva dem ga meg i pris får være mellom meg og avshop da jeg ikke syntes det behøver å komme ut blant alle.
    Men jeg nølte ikke på prisen jeg fikk av dem i vertfall.

Har ikke hørt noen sv dem høyttalerene men har lest mye bra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er på vei, men jeg klarer ikke å bestemme meg for høytalere, men ønsker å handle på hifi klubben.. Helt utrolig service, 3 timer var jeg der igår..Var innstilt på å kjøpe lektor 8, men de blir rett og slett for store til stuen min.

Hørte på lektor 6 også, spilte pent og passer inn i stuen men manglet litt trykk liksom.. Men har tenkt å høre på de igjen..

Zensor 7 hadde litt mere trykk, også fin størrelse, men spilte ikke like rent som lektor 6 når volumet ble skrudd opp..

Jeg har også tenkt å høre på ikon 6, har dere noen formening om denne høytaleren?

Kan dette lydbilde forandre seg når jeg for koblet de opp hjemme på yamaha 2010, som har litt bedre specs og er hakket over den denon receiveren jeg hørte med på demoen? Trenger sårt noen gode råd nå, for tror jeg er bitt av basillen, men lurer på om jeg er tonedøv til tider :-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er opptatt av å handle på HFK og tydeligvis liker Dali, hva med disse?

DALI IKON 6 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Budsjetter er til for å sprenges...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Siden du er opptatt av å handle på HFK og tydeligvis liker Dali, hva med disse?

DALI IKON 6 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Budsjetter er til for å sprenges...
    Det er det, har du lyst har du lov :-D

Alt blir ikke kjøpt på engang i denne omgang, men synes det er ok med front høtalere til 10000,- Hvis de er så gode som så si alle tester sier.. Men hva bør jeg prioritere i tilegg sub eller bakhøytalere? Gleder meg mest til å spille musikk på mitt første anlegg :-D

Klarer jeg meg med den sub`en som jeg har linket til helt øverst eller bør sub`en være i samme serie?

Noen som har hørt disse live?:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •