Nytt hifi-oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hifi-oppsett

Skal kjøpe nytt hifi-oppsett og er i tvil angående hvilket jeg skal velge. Har sett en del på System audio Mantra 60 sammen med Hegel 100, men har også hørt mye positivt om B&W cm8 (er usikker på hvilken forsterker jeg skal velge i dette tilfelle). Hører for det meste på rock,pop og hip hop. Er det noen andre høytalere + forskerker dere har å anbefale å skiktet 30 - 35000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempefan av Mantra serien, men dersom du er ute med noe med mye trøkk i til rock og hip-hop så vet jeg faktisk ikke helt om dette er høyttaleren for deg.. Da tror jeg heller jeg hadde vurdert jbl eller b&w..

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olejes
    Skal kjøpe nytt hifi-oppsett og er i tvil angående hvilket jeg skal velge. Har sett en del på System audio Mantra 60 sammen med Hegel 100, men har også hørt mye positivt om B&W cm8 (er usikker på hvilken forsterker jeg skal velge i dette tilfelle). Hører for det meste på rock,pop og hip hop. Er det noen andre høytalere + forskerker dere har å anbefale å skiktet 30 - 35000 ?
    Hei

Du burde også sjekke ut JBL LS-serie. Har selv både CM9 og CM8, og synes selv disse kan bli litt kjedelig på eksempel r&b, rap/hip-hop, rock og elektronika/dance. Har selv vært en runde rundt og hørt på både System Audio Mantra 60 og JBL LS80. Er du ute etter litt morrofaktor, har jeg store problemer med å se System Audio Mantra som aktuell, ihvertfall for min egen del.
    JBL LS-serie er uten tvil den høyttalerne som er mest engasjerende og riktig hvis du hører hovedsakelig på overnevnte sjangre, og musikk med litt trøkk og bass.
    CM-serien dog, synes jeg er en mye bedre allround høyttaler enn SA Mantra og JBL, passer bedre til flere typer sjangre, og detaljer kommer mye bedre fram.
    CM-serien er en høyttaler du nyter sammen med en cognac, SA Mantra et glass vin og JBL en 6 pack pils eller flere
    Jeg er ihverfall litt lei både cognac og vin, å sitte i ro og nyte musikk.
    Nå ønsker jeg litt mer morrofaktor, en litt mer engasjerende høyttaler.
    Forsterkeren du har sett på er dog en knallforsterker, som kommer til å passe ALLE disse tre alternativene meget godt, men vil anbefale deg å ta deg tid til en lytterunde og få hørt på alle disse alternativene.
    Må også legge til at lytterommet høyttalerne sto i da jeg var på demo, System Audio Mantra 60 og JBL LS80 langt fra var optimalt, men begge høyttalerne hadde like arbeidsforhold, og for min del engasjerte JBL LS80 meg klart mest.
    Kommer selv til å ta meg en demo eller to til før jeg bestemmer meg, men sålangt seilte nok JBL LS80 klart opp som en liten favoritt.
    Et annet alternativ som kan være verdt å sjekke ut er B&W 683 med Hegel H100, tror dette på mange måter kan være en killer-kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Et annet alternativ som kan være verdt å sjekke ut er B&W 683 med Hegel H100, tror dette på mange måter kan være en killer-kombo.
    Jeg har denne kombinasjonen, sammen med en H/K HD990 CD-spiller.
    Dette spiller meget bra sammen, dog har jeg et lite lytterom på ca. 15 kvm.
    Jeg spiller mest rock/metal/pop, og alt låter bra her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •