Kjøp av høyttalersystem til film/musikk + høyttalere til badet. Hva bør jeg velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av høyttalersystem til film/musikk + høyttalere til badet. Hva bør jeg velge??

Hei.

Jeg er på utkikk etter høyttalersystem til TVen min primært for filmtitting. Jeg hører også en del på musikk, så ønsker veldig et system som passer bra både til film og musikk. Vet ikke helt hva jeg skal velge, men ønsker et system som gir kinolyd, da jeg titter veldig mye på film. Kjører film fra WD TV LIVE, så har ikke behov for hjemmekino-"pakke" med bluray osv. Men etter å ha tittet på prisene for hjemmekinoanlegg, så er det kanskje ikke en så dum idé?

Har tittet på Creative Inspire; herunder denne: Komplett.no - Creative Inspire T3130 og denne: Komplett.no - Creative Inspire T6160
    -Er disse noe jeg bør satse på, da de primært er tiltenkt PC?

I tillegg har jeg sett denne hos ClasOhlson; http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164741056 -Er den noe å satse på?

Videre trenger jeg noen enkle høyttalere til badet for streaming av musikk via Airplay. Helt greit om disse er til under 100-lappen. Finner likevel ikke noen så billige hos f.eks. ClasOhlson. Hvorfor?

Av hjemmekino har jeg funnet disse:
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Hjemmekino og musikkanlegg/Hjemmekino/PANASONIC SCBTT262EGK HJEMMEKINO

Ser også at Lefdal har en billig høyttalerpakke til salgs nå, men da trenger jeg vel også receiver?
    Sony 5.0 høyttalerpakke SS-FRC4000 - Lefdal
    Sony 7.1 3D receiver STR-DH520 - Lefdal
    -Er denne pakken et godt kjøp?

Takker så mye på forhånd.

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Logitech Z-906 5.1 THX, DTS + Flax lodd disse er et bra kjøp til under 2000kr, hvis du også vurderer brukt kan eventuelt se på logitech z5500

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Z-906, hadde forgjengeren, og det må jeg si er noe av det beste i sin prisklasse. hvis ikke det er aktuelt så ville jeg sett litt på brukten etter noe. mye der som selges skambillig fordi at de ikke har plass til de osv

mvh

Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggis96
    Komplett.no - Logitech Z-906 5.1 THX, DTS + Flax lodd disse er et bra kjøp til under 2000kr, hvis du også vurderer brukt kan eventuelt se på logitech z5500
    Dette var jo virkelig interessant! Takk skal du ha

Men må man føre kabler fra tven (foran deg) til de tre høytalerene bak deg? I så fall blir det mye kabler på stuegulvet... Det står at de kan monteres på veggen, så det er jo bra. Men er ikke 5.1 litt utgått nå? Velger ikke de fleste å benytte seg av et enkelt 2 punkt system? Dette hadde jo gjort jobben med kablene enklere i hvert fall.

En annen ting er at jeg gjerne kommer til å kjøre airplay med anlegget koblet til airport extreme i stua. Men hva gjør jeg med musikk på badet, da? Tanken var i utgangspunktet å ha airport extreme på badet koblet til et par billighøyttalere. Har dere forresten noen forslag til et par superbillige høytalere til å ha på badet, som gir grei lyd?

Igjen, tusen takk.

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Dette var jo virkelig interessant! Takk skal du ha

Men må man føre kabler fra tven (foran deg) til de tre høytalerene bak deg? I så fall blir det mye kabler på stuegulvet... Det står at de kan monteres på veggen, så det er jo bra. Men er ikke 5.1 litt utgått nå? Velger ikke de fleste å benytte seg av et enkelt 2 punkt system? Dette hadde jo gjort jobben med kablene enklere i hvert fall.

En annen ting er at jeg gjerne kommer til å kjøre airplay med anlegget koblet til airport extreme i stua. Men hva gjør jeg med musikk på badet, da? Tanken var i utgangspunktet å ha airport extreme på badet koblet til et par billighøyttalere. Har dere forresten noen forslag til et par superbillige høytalere til å ha på badet, som gir grei lyd?

Igjen, tusen takk.
    2.1 Er hvis du skal spille stereo, altså for det meste musikk. 5.1 er hjemmekino, for mere filmtitting osv, men på de logitech høyttalerene er det mange innstilinger! Som gjør at du kan bare spille på 2 høyttalere om gangen osv..

Kablene plugges i subwooferen den fungerer som en "forsterker" , ganske enkelt og kan ikke gå galt, det blir noen kabler rundt omkring men de er veldig tynne (de følger med i pakken) og er lett å skjule under teppe eller lignende.

Høyttalerene du skal ha på badet tror jeg noen andre kanskje kan hjelpe deg med :P Et billig 2.1 system tror jeg skal fungere greit, men hvis det er betong vegger med fliser og sånt vet jeg ikke helt hvordan lyden blir

Edit: Hvis du vurderer et 2.1 system i stua, så kan du skjekke ut "Bose" disse finner du på elkjøp, expert, komplett og mange flere butikker, men disse koster også litt mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •