Oppgradering av fronthøytallere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer wilson65 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av fronthøytallere

Hei, jeg er på utgikk etter et par nye fronter som kan ta plassen til mine QLN 603 MK2 Jeg har en Harman Kardon Avr 330 som styrer alt, og da lurer jeg på hvilke høytallere jeg bør kikke på til maks 6 000kr som passer til forsterkeren min. Har selv kikket litt på Cerwin Wega VE-15F. Klarer forsterkeren min å kjøre disse?

Kom gjerne med gode merker og alternative høytallere som jeg se litt på

Takker for svar

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilson65
    Hei, jeg er på utgikk etter et par nye fronter som kan ta plassen til mine QLN 603 MK2 Jeg har en Harman Kardon Avr 330 som styrer alt, og da lurer jeg på hvilke høytallere jeg bør kikke på til maks 6 000kr som passer til forsterkeren min. Har selv kikket litt på Cerwin Wega VE-15F. Klarer forsterkeren min å kjøre disse?

Kom gjerne med gode merker og alternative høytallere som jeg se litt på

Takker for svar
    Den forsterkarn kan ikke drive VE-15F, er det HT med mye bass du ønsker?

Åssen lyd kunne du tenke deg? hva slaks musikk spiller du.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker mer bass i lydbilde ja Ser mest på film, men det hender jeg spiller musikk på anlegget. Har du noen høytallere som jeg kan se på som forsterkeren min klarer?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilson65
    Jeg ønsker mer bass i lydbilde ja Ser mest på film, men det hender jeg spiller musikk på anlegget. Har du noen høytallere som jeg kan se på som forsterkeren min klarer?
    Det finnes veldig mye bra der ute så kan være litt lurt å høre på diverse.

Cerwin vega er for dem som liker å spille høyt med en del bass og er en sikker vinner for dem som ønsker dette, men dem har noen minus også.
    Kvaliteten på lyden er ikke noe særlig god, hvis dette ikke er så farlig.

Til den forsterkarn kan du sette på for eksempel Cerwin vega CLS-10,clsc-10 som er i 8 ohm. Ønsker du litt større HT så er jo eldre CV med 4 ohm veldig gode som DC-12,AL-750,AT-80 osv.

Ellers så kan muligens Klipsch være noe for deg, dem spiller høyt, god bass, go lyd og er yppelig til film.
    Men dem er dessverre veldig kravstore på elektronikk og HK er ikke helt den beste matchen syns jeg. Kanskje du syns det passer bra sammen?

Klipsch RF serie er en serie som er verdt å se litt på, for eksempel RF-82 eller RF-35.

RF-35 vil passe din forsterker bedre enn RF-82.

Hvor stort er rommet ditt forresten?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser mye film ville jeg ihvertfall styrt unna Cerwin Vega. Da går du glipp av fantastisk mye av det faktiske lydbildet. Jeg måtte se mange filmer på nytt etter jeg kastet ut mine CV høyttalere, og da oppgraderte jeg til Dynavoice (les: billig). Har nå noen Klipsch RF-82 som driver å spilles inn. Har veldig stor tro på disse.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ellers fornøyd med dine høyttalere, og ønsker mer bass, da kjøper du en subwoofer, XTZ f.eks, men det har du kanskje allerede?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Velodyne subwoofer fra før av, men ønsker da enda mer trøkk fra frontene (hvis dere skjønner hva jeg mener). Synes de jeg har er litt spinkle når jeg spiller høyt. Hva synes dere om QLN 606 MK2?? Jeg er på utgikk etter en oppgradering fra mine gamle til noen som har god bass og et klart lydbilde, som forsterkeren min også klarer

Rommet mitt er ca. 20 kvm.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det finnes veldig mye bra der ute så kan være litt lurt å høre på diverse.

Cerwin vega er for dem som liker å spille høyt med en del bass og er en sikker vinner for dem som ønsker dette, men dem har noen minus også.
    Kvaliteten på lyden er ikke noe særlig god, hvis dette ikke er så farlig.

Til den forsterkarn kan du sette på for eksempel Cerwin vega CLS-10,clsc-10 som er i 8 ohm. Ønsker du litt større HT så er jo eldre CV med 4 ohm veldig gode som DC-12,AL-750,AT-80 osv.

Ellers så kan muligens Klipsch være noe for deg, dem spiller høyt, god bass, go lyd og er yppelig til film.
    Men dem er dessverre veldig kravstore på elektronikk og HK er ikke helt den beste matchen syns jeg. Kanskje du syns det passer bra sammen?

Klipsch RF serie er en serie som er verdt å se litt på, for eksempel RF-82 eller RF-35.

RF-35 vil passe din forsterker bedre enn RF-82.

Hvor stort er rommet ditt forresten?
    AL-750 er en av de høyttalerne CV har laget som låter best/riktigst, men de
    lager omtrent ikke lyd under 50 Hz, selv med store forsterkere.
    Bra satelitthøyttaler som kan spille høyt og ganske rent, men helt avhengig
    av en god SUB/basskasse i tillegg.
    Uansett de spiller OK også på små forsterkere, men ikke dyp bass i det hele tatt.

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har dc12, er ganske fornøyd med de, de låter veldig bra, men er vel ikke for den som liker opera eller klassisk musikk! Disse ligger brukte på finn veldig billig, ellers kan du også gå for klipsch som er ganske bra

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på surround.no. Der fant jeg disse: Dynavoice Challenger M-65 EX Black Oak V.3 Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Dynavoice Challenger M-85 EX Black oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Noen som har erfaringer eller mening om disse? Vil de kunne spille på HK Avr 330'en min?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du kunne kalle det oppgradering må du nok opp en god del i pris på høytallerne , samtidig må du bytte til langt kraftigere forsterker som også vil koste mye penger, grunnen til att de du har spiller spinkelt når du spiller høyt er mest sannsynlig att forsterkeren din er for snau, prøv først med en god kvalitets forsterker de burde holde til bra trøkk på 20 kvm. ellers kan du prøve større høytallere etter att du har byttet forsterkeren. feks dali lektor 8.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er høytalere med bra trøkk DALI ZENSOR 7 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    skal du kunne kalle det oppgradering må du nok opp en god del i pris på høytallerne , samtidig må du bytte til langt kraftigere forsterker som også vil koste mye penger, grunnen til att de du har spiller spinkelt når du spiller høyt er mest sannsynlig att forsterkeren din er for snau, prøv først med en god kvalitets forsterker de burde holde til bra trøkk på 20 kvm. ellers kan du prøve større høytallere etter att du har byttet forsterkeren. feks dali lektor 8.
    Som han sier, da burde du se på brukten, om du kjøper for 4000 på brukten, så får du mye mer lyd også, en å kjøpe nytt

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere skriver så ser jeg at jeg er nødt til å få oppgradert forsterkeren min for å få enda bedre lyd. Kan dere da komme med noen gode forslag på en god forsterker til 5.1/7.1lyd og et par høytallere som passer til. Til nå har både jeg og broren min vært veldig fornøyd med Hk. Jeg kikket da litt på soundgarden og fant HK AVR 265. Hva synes dere om den? Kom gjerne med alternativ.

Takk for svar forresten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •