[LØST]Problem med "rumperistere".

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[LØST]Problem med "rumperistere".

Kjøpte for 1 års tid siden en Dreamscreen Cineseat 4 seter. Samtidig kjøpte jeg også 4 stk TST239 Silver rumperistere medfølgende 4 stk Clark Synthesis 150W forsterkere. Er endelig ferdig med ombygging av hjemmekino og biljardrom, så da skulle stolene med rumperistere opp.

Problemet er at jeg ikke får liv i rumperisterne.
    Skal prøve å forklare best som mulig hvordan jeg har koblet det (Sikkert jeg som har gjort feil).

Kjører en Yamaha RX-V2067 forsterker med 2 sub utganger. Den ene er koblet til min SVS sub, mens den andre går til rumperisteren. Jeg har aktivert for bruk av 2 subs i Yamaha'en. Det går en "vanlig" RCA kabel fra sub utgang 2 inn på 1 inngang på rumperister forsterkeren. Ser at det faktisk er 2 input inganger på forsterkeren. Er jeg nødt til å splitte (y kobling) signalet for å få liv, eller holder det bare med å bruke 1 inngang på rumperister forsterkeren?

Høytaler kablene på rumperister elementet er selvfølgelig koblet inn på forsterkeren.

Ser også at hver forsterker har 2 stk output. Regner med at det er for å seriekoble til neste forsterker/rumperister.

Et annet problem er: Hvor skal dette skrues fast under Dreamscreen Cineseat? Er heller dårlig plass til rumperister og forsterker under der.

Alle innspill mottas med STOR takk!!!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har noen bilder i min tråd, har en annen type rumperister, men du bør skru de fast i den mest solide bjelken/treverk under stolen.

Var en annen som hadde laget en tråd angående dette også med flere bilder av den du har, bare søke på montering rumperister på forumet.

Prøv med å koble y-splitt inn på forsterkeren, kan hende den må ha signal i begge, i tillegg kan det hende du må skru på max guffe før det blir noe liv, jeg måtte det på mine når jeg fikk 4 stk under sofaen, husk at det må kobles i parallell eller seriekobling for å få riktig motstand til forsterkeren, dette har jeg også tegning av på min tråd, som du finner i mitt signaturfelt under denne posten

Prøv også med y splitt fra den ene subutgangen som du har svsen på eventuelt

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ar-bilder.html

På side 1 og 3 er det noen med samme type som du har

Mr.Chill svarte vel på det meste med kobling

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den jeg tenkte på ja

Vet ikke hvordan de du har er med tanke på oppheng, men virker som de er litt mer kromlete skru/koble fast. Men igjen disse er ganske bra, mye bedre en ljudia sakene jeg har

pass på at sofaen ikke faller sammen :P hehe

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var endelig rumperisterene montert. Borret et hull i jernstaget hvor motorpumpen på Cineseat er montert. Skrudde deretter forsterker fast i bakenden på sitteputen på stolene. Knotet noe forferdelig med å få lyd i dem. Det viste seg at det som gjaldt var volum, volum og mer volum. Kjørte opp lydnivået kraftig på Sub 2 kanal, og voila, rene jordskjelvet!! Synes egentlig det ble litt for mye av det gode, så her må litt finjustering til. Testet Jurrassic Park, scenen hvor Mr. T-Rex kommer. Mye dyyyp og delig riste bass der ja!

Takk for alle innspill.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det løste seg. Dersom du skriver [LØST] i tittelen, så er det lettere å kunne referere til en tråd som har en løsning, kontra en der det bare er diskusjon.

Dersom du ikke vet hvordan du endrer tittel:
    For å endre trykker du bare "endre" i første post, deretter "avansert endring" (eller noe slikt). Da får du opp mulighet for å endre alt, samt de fleste funksjoner for å redigere posten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Der var endelig rumperisterene montert. Borret et hull i jernstaget hvor motorpumpen på Cineseat er montert. Skrudde deretter forsterker fast i bakenden på sitteputen på stolene. Knotet noe forferdelig med å få lyd i dem. Det viste seg at det som gjaldt var volum, volum og mer volum. Kjørte opp lydnivået kraftig på Sub 2 kanal, og voila, rene jordskjelvet!! Synes egentlig det ble litt for mye av det gode, så her må litt finjustering til. Testet Jurrassic Park, scenen hvor Mr. T-Rex kommer. Mye dyyyp og delig riste bass der ja!

Takk for alle innspill.
    Jeg har samme rumperistere, og jeg har de langt fra på maks, det synes jeg også blir for voldsomt. Synes ikke sofaen skal riste hele tiden, men trøkke til når det virkelig skjer noe. Da får man mest effekt, synes hvertfall jeg.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0