Cerwin vega VE15 KOPI !!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Ler like godt hver gang jeg ser billebro legger ut nye annonser på finn! Har prøvd en av høyttalerene deres, og det var ikke mye å skryte av... Kjøpte heldigvis bare ett stk TNT215 av dem, tragiske greier :P Skulle vist veie 60 kg uten embalasje, men når jeg fikk den fra DHL sto det at pakken med embalsaje veide 35kg... For dust Kent Billebro er! Og nå drar han det enda lenger med å begynne å selge "ve 15/12", flaut!
    Du må da forstå det at Billebro bruker peak vekt. RMS vekten som DHL målte teller ikke.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vist i Bilstereo fra "cv" også ser jeg
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du må da forstå det at Billebro bruker peak vekt. RMS vekten som DHL målte teller ikke.
    Hahah! Billebro regner maksimal vekt som kabinettkonstruksjonen kan tåle ja, må dere jo skjønne ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser på dene mr bilbasj sin nett side at han også bruker cv youtube klipp på ve12 ble kvalm og gikk ut av siden :/ herre noen må jo ha prøvd dete r*v mølle...?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flaks da at du slapp å betale frakt for 60 kg

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    ser på dene mr bilbasj sin nett side at han også bruker cv youtube klipp på ve12 ble kvalm og gikk ut av siden :/ herre noen må jo ha prøvd dete r*v mølle...?
    Han linker til folks videoer av CV produkter ja..Lurer på om han forhører seg med dem, om han kan linke til deres videoer - som ikke engang er av samme produkt!

Jeg har blitt venn med Kentern på FB nå.. UTROLIG mye underholdning!! Han har 20min lange videoer hvor han sitter å pjatter om rendyrket svada:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en klovn. Gliser få øre til øre her. Noen som har et par og faktisk har åpnet de for sammenligning med ekte CV?. CV blir jo produsert i kina nå og da er det jo til en viss grad fritt frem for fabrikken og gjøre som de vil. Hadde selv et par Dc1515 i en uke eller to når de kom. Ja det var trykk men herregud så slitsomt og høre på. Inni var det heler slunkent. Bygde meg et par vifa jonglering med dobbel 15t under. Det spilte nesten like høyt med mye mer dypbass. Lydkvaliten var overlegen,og jeg sparte en lapp.funka for en 16-18 åring det

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ikke sant har ikke hat ork til og lette opp mr basj på fb syns det er tåplig og linke til et anet produkt man har "funnet " på youtube... vert intresangt og handlet et sett (hentet) for og prøve opp mot mine egne v12f...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb youtube vid

Sitat Opprinnelig postet av jan_m

mulighet og slenge ut noen linker ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + 1

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av charger87
    mulighet og slenge ut noen linker ?
    Sjekk nederst her, plenty med videoer av VE serien;

Billebro Eventure | VE-15 från Cerwin Vega fabrik | Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av charger87
    ja må først starte og si att dette må være noe av det værste jeg har vært borti på laang tid

vet det er mange kopier ute og går men ta en titt på det her
    og det sies at billebro lager "cerwin vega "

men ett sted går grensen synes jeg

skulle ikke vært lov !
    Jeg skjønner at piratkopi ikke er lovlig, men jeg forstår ikke helt, eller tror ikke helt at vi virkelig har moral som lar oss syte over at dette er gale, uten at det blir dobbel moral.

Selv vil jeg tro at det ikke er mange av oss som bryr oss særlig om det å laste ned kopier av filmer/musikk via nettet. Heller ikke hever vi øyenbryna dersom vi kommer over billige merkeklær i utlandet som er så billig at det må være kopi. Selvsagt vil det være noen her inne som har en dvd samling eller cd samling som derfor vil påberope seg en høy nok moral til å fordømme det å lage piratkopier.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor grensen skal settes akkurat her ved ved denne kopien? Er det fordi noen har kjennskap til mannen bak dette, og fordi han er dust/idiot/bakvendt/osv osv?

Hvis vi går ut ifra at dette er som annonsert, laget på samme fabrikk med samme materialer, så er dette sikkert såkalte piratkopier muligens laget for et asiatisk marked. Det kommer vel fram i annonsen at dette ikke er de originale CV som selges. Jeg skjønner at dette muligens er ulovlig, men jeg ser ikke problemet utover det. Det er som sagt flere produkter der ute som kopier som nevnt tidligere.

Jeg har selv hatt Dynavoice F-6 kopier fra netthandelen. De lød ikke merkbart annerledes enn originale F-6. Så hvis dette er det samme med CV, så høres de sikkert like bra eller dårlig (skjønner folk er uenige der) som de originale. Mulig at disse er mye dårligere enn originalen, men det er uansett billigere, og da et godt alternativ for en billig start på interessen.

Billige kopier, bra for kjøperen, dårlig for selskapene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du trekker inn film/musikk:
    er nå litt forskjell på å laste ned en film til eget bruk - mot på laste ned for å selge som så godt som ekte ekte vare...:evil:

Billige kopier, bra for kjøperen, dårlig for selskapene
    skal man tro erfaringene her så er det ikke bra for kjøperne heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt komisk også må jeg si :O Ve15 flexing filmen den er min :P jeg er sadoking på youtube ! han får ett fint brev nå de *******

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brille83
    Jeg skjønner at piratkopi ikke er lovlig, men jeg forstår ikke helt, eller tror ikke helt at vi virkelig har moral som lar oss syte over at dette er gale, uten at det blir dobbel moral.

Selv vil jeg tro at det ikke er mange av oss som bryr oss særlig om det å laste ned kopier av filmer/musikk via nettet.

Både og..

Heller ikke hever vi øyenbryna dersom vi kommer over billige merkeklær i utlandet som er så billig at det må være kopi. Selvsagt vil det være noen her inne som har en dvd samling eller cd samling som derfor vil påberope seg en høy nok moral til å fordømme det å lage piratkopier.

Tollmyndighetene stopper det meste som kommer fra slike land (type China) hvor de misstenker piratkopier. Hvorfor folk kjøper kopier aner jeg ikke, og det er bare tåpelig. Blir som å pisse i buksen for å holde varmen. Sparer noen penger atm. men i det lange løp så sender du penger feilt sted. Da du støtter noen som utnytter et produkt du ønsker. If you like it, buy it. Vi i Norge er de siste som skal si at noe er dyrt. For det er det ikke i forhold til hva vi tjener. Dog vil jeg si at piratkopiering av musikk var av en grunn. Plateselskapene har nå begynt å forstå at internett er til for å bli, og streaming også. Prisene som var på musikk var faktisk dyre. Prisen Itunes nå tar for et album er ganske grei.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor grensen skal settes akkurat her ved ved denne kopien? Er det fordi noen har kjennskap til mannen bak dette, og fordi han er dust/idiot/bakvendt/osv osv?

Ta et raskt søk på "Kent Billebro" eller "erfaringer med billebro". Evt. Svenske sider. Da finner du ut hvordan han er... Grensen går fordi:
    - Kaller produktet det samme som orginalen
    - Bruker produktteksten til Hifi-klubben
    - Benytter samme røde ring rundt elementet. Hvorfor ikke svarte som alle andre?

Grensen går sikkert med andre produkter fra andre ting og typer. Det er jo bare å lage en tråd det. :wink:

Hvis vi går ut ifra at dette er som annonsert, laget på samme fabrikk med samme materialer, så er dette sikkert såkalte piratkopier muligens laget for et asiatisk marked. Det kommer vel fram i annonsen at dette ikke er de originale CV som selges. Jeg skjønner at dette muligens er ulovlig, men jeg ser ikke problemet utover det. Det er som sagt flere produkter der ute som kopier som nevnt tidligere.

Jeg har selv hatt Dynavoice F-6 kopier fra netthandelen. De lød ikke merkbart annerledes enn originale F-6. Så hvis dette er det samme med CV, så høres de sikkert like bra eller dårlig (skjønner folk er uenige der) som de originale. Mulig at disse er mye dårligere enn originalen, men det er uansett billigere, og da et godt alternativ for en billig start på interessen.

Hvor mye kostet kopien i fohold til orginalen da? Det er grenser for hvor stor forskjell det blir når htt. koster rundt 1000kr. Du kan jo finne en B&W 800D kopi, og se om den låter likt. Dersom jeg tar meg tid så skal jeg kjøpe meg en slik VE12 eller VE15 fra billebro. Håpe på at jeg får den, kutte den i to. Se hva som er inni, og brenne den til ST.Hans.

Billige kopier, bra for kjøperen, dårlig for selskapene.

Hvordan kan du mene det er bra for kjøperen???????? Så dersom CV går konk eller må senke kvaliteten på kabinetter/elementer pga kopier, så vil det være bra for oss? Hvor langt tenker du? ref. Pisse i buksen for å holde seg varm
    Sjekk kommentarer i rødt :wink:

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står i teksten att det er akkurat samme. merkelig hvordan elementa da ser annerledes ut :P

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen... Nå bør vi vel gå ut ifra hva annonsen sier, at disse er laget i samme fabrikk, og at delene er tilnærmet eller like. (husker ikke nøyaktig hva som stod) Er annonsen feilaktig derimot er saken en helt annen. Men vi trenger ikke gå utifra at kabinettet er laget av papp osv. Det vi vet om høyttalerne er det som står. Dette er billige kopier av billige høyttalere som ikke er kjent for kvalitetslyd av klasse. På samme måte som Dynavoice.
    Som sagt så forstår jeg at piratkopier er ulovlig, jeg påberoper meg bare ikke høy nok moral til å fordømme det, at at flere kan tenke seg om og vurdere sin egen. Jeg vil si at dersom man synes fet er greit å laste ned film og musikk så støtter man piratbransjen. Så kan vi ikke klage. Så får man ta et standpunkt da, om mann tror at musikk og høyttaler bransjen går konkurs dersom dette fortsetter eller om de overlever. Personlig tror jeg at de håver inn $$$ uansett.

edit: skulle skrive dette inn bak "Dynavoice" men dett gikk ikke fra mobilen: Det er selvsgat noe annet dersom man lager kopi av veldig dyre høyttalere Som BW, selger dem til 1500 og forventer samme lyd. Hele cluet må jo være om man er informert at dette ikke er originale. Noe gjerne skjønner utifra annonsen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brille83
    Ostemannen... Nå bør vi vel gå ut ifra hva annonsen sier, at disse er laget i samme fabrikk, og at delene er tilnærmet eller like. (husker ikke nøyaktig hva som stod) Er annonsen feilaktig derimot er saken en helt annen. Men vi trenger ikke gå utifra at kabinettet er laget av papp osv. Det vi vet om høyttalerne er det som står. Dette er billige kopier av billige høyttalere som ikke er kjent for kvalitetslyd av klasse. På samme måte som Dynavoice.
    Som sagt så forstår jeg at piratkopier er ulovlig, jeg påberoper meg bare ikke høy nok moral til å fordømme det, at at flere kan tenke seg om og vurdere sin egen. Jeg vil si at dersom man synes fet er greit å laste ned film og musikk så støtter man piratbransjen. Så kan vi ikke klage. Så får man ta et standpunkt da, om mann tror at musikk og høyttaler bransjen går konkurs dersom dette fortsetter eller om de overlever. Personlig tror jeg at de håver inn $$$ uansett.

edit: skulle skrive dette inn bak "Dynavoice" men dett gikk ikke fra mobilen: Det er selvsgat noe annet dersom man lager kopi av veldig dyre høyttalere Som BW, selger dem til 1500 og forventer samme lyd. Hele cluet må jo være om man er informert at dette ikke er originale. Noe gjerne skjønner utifra annonsen.
    Joda, men hvordan skal man vite hva som er ekte og hva som er falskt når det står det samme i den annonsen og på HFK sine sider???

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Klag i brevsform!

Sitat Opprinnelig postet av CerwinSondre
    Jeg gjorde det samme for noen måneder siden, fikk aldri svar... :neutral:
    Skriv heller et brev, ikke sikkert at de tar eposter like seriøst. Et slikt firma får sikkert masse eposter hver dag om slike tilfeller. Jeg ville heller ha skrevet et brev til den norske importøren (adresse på http://www.cerwinvega.no), så fikk heller de tatt det opp videre. Tror det blir mer tyngde rundt klagen da. Førstemann til mølla, greit å luke ut piratene som gir hobbien vår et useriøst preg.

Jeg kjenner ikke til produktene til denne fyren, men hvis påstandene deres er rette er dette alvorlige brudd på flere lover i Norge: Piratvirksomhet ogsÃ¥ i Norge

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Joda, men hvordan skal man vite hva som er ekte og hva som er falskt når det står det samme i den annonsen og på HFK sine sider???
    Det er et godt poeng. Blir kjøperen lurt så synes jeg det er gale. Det synes jeg ikke er greit på noen måte. Det burde vel stå at dette IKKE er CV, men.. osv...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •