Innkjøp av gulvstående høyttaler ti 10.000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    B&W 683 er en av de som gir best lyd i den prisklassen.
    Dessverre har jeg aldri fått de til å spille godt på rock, og synes de fort mister kvalitet med for liten forsterkerkraft. Til jazz og akustisk er de knallgode! :-)

Når man får de brukt til rundt 6k, kan det virke som en meget god deal.
    Men husk at dedikerte B&W bakhøyttalere er relativt dyre, og senteren(e) i 600-serien ikke yter frontene rettferdighet.
    Er enig at 683 er et meget godt valg i denne klassen. Har selv hatt denne, og foret med Emotiva ble det veldig bra. Stort pluss for at den er lett å få tak i brukt til 5-6 tusen..

Men man MÅ jo ikke ha samme merke bakhøyttalere som fronter..

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et par JBL LS60 på bruktbørsen på hifisentralen, 2 000,- over budsjett, riktignok, men så låter det langt over budsjett også!
    Jeg hadde et par sånne hjemme på lån, mens jeg ventet på mine LS80, og jeg ble kraftig overrasket over lyd kontra størrelse, på tross av at det ikke er en veldig liten høyttaler.

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det tatt en hurtig en hurtig avgjørelse i går kveld. Jeg kjøpte meg ett par med B&W CDM 9NT.

Har ikke fått testet dem noe serlig enda, men gleder meg til å sette meg ned i kveld og noen dager fremmover.

Nå er det bare å begynne og lete etter elektronikk som kan være passende. Sattser på å finne noe brukt. :-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    så lenge 683 får nok effekt så syns jeg de fungerer greit på rock også.
    Og jeg syns HTM61 passer bra sammen med 683. (nå får den 200w fra emotiva xpa 5) har tenkt over at de som ikke syns noe om den ikke har hatt noe annet enn bare receiver til å dra den.(i mange tilfeller)
    Dessverre så "forsvinner" ikke den kritikkverdige lydsignaturen (bokslyd) i HTM61/62 med mer effekt, det har ikke jeg opplevd ihvertfall. At det er en grei senter, skal jeg være enig i. Men til prisen og at den dårlig matcher 683, så er den dessverre ikke et naturlig valg.

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Er enig at 683 er et meget godt valg i denne klassen. Har selv hatt denne, og foret med Emotiva ble det veldig bra. Stort pluss for at den er lett å få tak i brukt til 5-6 tusen..

Men man MÅ jo ikke ha samme merke bakhøyttalere som fronter..
    Nei, man må ikke ha bakhøyttalere fra samme produsent.
    Er nok noen som foretrekker det pga design, men dedikerte dipole høyttalere anbefales :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •