Nye engasjerende høyttalere, hvilke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye engasjerende høyttalere, hvilke?

Hei

Etter at katalogen fra Soundgarden datt ned i postkassen her hjemme med gode tilbud på System Audio Explorer og JBL LS80, har lysten til å prøve noe nytt kommet over meg. Har tenkt på det en god stund, kunne godt tenkt meg noen mer engasjerende høyttalere, med rask snappy mid-bass.

Som dere ser i signaturen, har/er jeg en skikkelig B&W fan, men har den siste tiden savnet litt mer råskap, en mer engasjerende høyttaler og ikke minst en høyttaler med noe mer bass.

B&W CM høyttalerne er enormt gode allround høyttalere synes jeg, men kommer litt til kort på enkelte sjangre synes jeg, og derfor ønsker jeg å prøve noe nytt.

Ønsker for en eventuell ny høyttaler er at den er:
    -relativt lettdreven
    -ikke dipper for langt ned i impedanse
    -er engasjerende
    -har en rask og god snappy mid-bass

Høyttalere som jeg selv har tenkt kan være aktuelle, er som sagt noe fra System Audio, JBL, PSB. Prisklasse 10-20.000.kr

Tilbudet fra Soundgarden og Explorer høyttalerne gikk unna som varmt hvetebrød, så dem er nok bare å glemme, men hva med Mantra 60?, JBL LS60?, PSB Image T6? eller PSB Synchrony Two?.

Musikk smaken min er som sagt veldig variert, men musikk som absolutt bør komme til sin rett er R&B, listepop, Rap (G-Funk) og Rock.

Låter som beskriver musikksmaken min, og låter jeg selv gjerne kommer til å bruke som testlåter, Rihanna - Don't Stop The Music, Rihanna - Rude Boy, Timbaland - The Way I Are, John Olav Nilsen - Hull i himmelen, John Olav Nilsen - Ti ganger tusen, Usher - DJ Got Us Fallin In Love Again.

Med andre ord, musikk som låter best på over middels volum, er engasjerende, og har endel bass. Hvilke høyttalere er verdt å sjekke ut her?

Setter stor pris på tilbakemeldinger og svar her!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Etter at katalogen fra Soundgarden datt ned i postkassen her hjemme med gode tilbud på System Audio Explorer og JBL LS80, har lysten til å prøve noe nytt kommet over meg. Har tenkt på det en god stund, kunne godt tenkt meg noen mer engasjerende høyttalere, med rask snappy mid-bass.

Som dere ser i signaturen, har/er jeg en skikkelig B&W fan, men har den siste tiden savnet litt mer råskap, en mer engasjerende høyttaler og ikke minst en høyttaler med noe mer bass.

B&W CM høyttalerne er enormt gode allround høyttalere synes jeg, men kommer litt til kort på enkelte sjangre synes jeg, og derfor ønsker jeg å prøve noe nytt.

Ønsker for en eventuell ny høyttaler er at den er:
    -relativt lettdreven
    -ikke dipper for langt ned i impedanse
    -er engasjerende
    -har en rask og god snappy mid-bass

Høyttalere som jeg selv har tenkt kan være aktuelle, er som sagt noe fra System Audio, JBL, PSB. Prisklasse 10-20.000.kr

Tilbudet fra Soundgarden og Explorer høyttalerne gikk unna som varmt hvetebrød, så dem er nok bare å glemme, men hva med Mantra 60?, JBL LS60?, PSB Image T6? eller PSB Synchrony Two?.

Musikk smaken min er som sagt veldig variert, men musikk som absolutt bør komme til sin rett er R&B, listepop, Rap (G-Funk) og Rock.

Låter som beskriver musikksmaken min, og låter jeg selv gjerne kommer til å bruke som testlåter, Rihanna - Don't Stop The Music, Rihanna - Rude Boy, Timbaland - The Way I Are, John Olav Nilsen - Hull i himmelen, John Olav Nilsen - Ti ganger tusen, Usher - DJ Got Us Fallin In Love Again.

Med andre ord, musikk som låter best på over middels volum, er engasjerende, og har endel bass. Hvilke høyttalere er verdt å sjekke ut her?

Setter stor pris på tilbakemeldinger og svar her!
    hva med jbl studio 190 5.2 pakke , har vunnet utallige priser + eisa awards for beste høytaler

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    hva med jbl studio 190 5.2 pakke , har vunnet utallige priser + eisa awards for beste høytaler
    Hei

Er ikke LS-serien fra JBL her en bedre høyttaler?
    Glemte å nevne at jeg er ute etter et stereo oppsett her først og fremst.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

jeg har vert selv hos soundgarden og hørt på disse , med harman kardon reciver og di spiller sinnsykt bra...di fra soundgarden synes selv jbl studio høytalerene spiller sinnsykt bra , di har solgt utrolig mye av di , meir enn denne ls serien...jeg har selv vurdert og bytte fra klipsch til jbl studio serien
    og di er også perfekt til stereo oppsett med harman kardon sine forsterkere og di tåler og spilles utrolig høyt og di trykker bra også , du må nesten dra til soundgarden og høre på di...du kommer til og bli veldig overasket , det ble soundgarden selv her i bergen i hvertfall he he

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dette er ikke sammenlignbart. LS er MYE bedre. At Studio 190 selger mer er da en selvfølge. H/K lydplanker selger forresten bedre enn Studio 190.....

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vist jbl es serien er bedre , så er det bare til og kjøre på da...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    ja vist jbl es serien er bedre , så er det bare til og kjøre på da...
    Hei

LS-serie, ikke ES-serie ! ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dette er ikke sammenlignbart. LS er MYE bedre. At Studio 190 selger mer er da en selvfølge. H/K lydplanker selger forresten bedre enn Studio 190.....
    Hei

Kjenner du denne høyttaleren godt?, tenker på LS60/LS80?

-Forskjeller på LS60 vs LS80 annet enn bass?
    -Lettdrevne eller tungdrevne?
    -Anbefallt forsterker/receiver kraft?
    -Musikk som kommer til sin rett på LS-serie?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

LS-serie, ikke ES-serie ! ;-)
    unnskyld der , har sett feil jeg...ls serien ja , da begynner vi og snakker om ein helt anen liga her he he...her har du noe så kan intrisere deg JBL LS 80 GulvstÃ¥ende høyttaler - Ebony

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjenner du denne høyttaleren godt?, tenker på LS60/LS80?

-Forskjeller på LS60 vs LS80 annet enn bass?
    -Lettdrevne eller tungdrevne?
    -Anbefallt forsterker/receiver kraft?
    -Musikk som kommer til sin rett på LS-serie?

1: Ikke så mye annet nei. MEN LS80 vil oppleves mer kontrollert når du spiller høyt, pga større elementer som ikke trenger jobbe like hardt. Går også noe dypere

2/3: Sånn middels. Går greit med en middels kraftig forsterkere, men gevinsten er stor ved å ha en som virkelig røsker. Ville ikke gått for noe mindre enn en god 100watter på disse. Synes f.eks at HK980 var å tøye strikken litt for langt. Jeg ville biampet. En rimelig PA forsterkere på bassene og en mindre, og velloppløst forsterker på toppen. Primare kunne kanskje være noe (for å holde oss til lydhagen).

4: Dersom du får plassert å matchet dem riktig kan de by på gode allroundegenskaper. Bommer du, kan det låte virkelig fælt. Dette synes jeg egentlig er felles for de fleste gode hornkonstruksjoner. De er mer avslørende synes jeg.

NB: De trenger litt plass rundt seg for at ikke bassen skal bli vel mektig.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom både Hifi-klubben og Soundgarden i romjulen og fikk hørt på B&W CM8/9 og SA Mantra 60.

Mantra 60 ligger nok nærmere CM9 enn CM8 i størrelse på lydbilde og trøkk, men er usikker på om dette vil være en oppgradering for din del..
    Mulig de SA er mer engasjerende, men noen voldsomme forskjeller til dine CM9 får du nok ikke..

Anbefaler deg å få en skikkelig demo, evt hjemlån før du slår til i så fall..

LS80 er nok brutale, men de er jo ikke akkurat designhøyttalere heller..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Var innom både Hifi-klubben og Soundgarden i romjulen og fikk hørt på B&W CM8/9 og SA Mantra 60.

Mantra 60 ligger nok nærmere CM9 enn CM8 i størrelse på lydbilde og trøkk, men er usikker på om dette vil være en oppgradering for din del..
    Mulig de SA er mer engasjerende, men noen voldsomme forskjeller til dine CM9 får du nok ikke..

Anbefaler deg å få en skikkelig demo, evt hjemlån før du slår til i så fall..

LS80 er nok brutale, men de er jo ikke akkurat designhøyttalere heller..
    Hei

Av det jeg har funnet av tester av disse høyttalerne, Mantra 60, er jo bassen noe av det som blir trukket fram, som en av egenskapene som er bra, har selv vært litt skeptisk til at så små elementer kan skape så mye bass. Når det gjelder CM-serien, CM9/CM8 er bassen gjerne noe som også blir trukket fram, at den er noe begrenset. Inntrykket mitt etter å ha lest diverse tester av spesiellt Mantra 60 vs CM9 er jo at Mantra 60 har en mer framtredende bass, mer punch i mellombassen enn CM9. Hva med System Audio Ranger Master?

Newcomer veggis96 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, reis på hifi klubben og hør på dali

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt på ferdig innspilte Klipsch ?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Av det jeg har funnet av tester av disse høyttalerne, Mantra 60, er jo bassen noe av det som blir trukket fram, som en av egenskapene som er bra, har selv vært litt skeptisk til at så små elementer kan skape så mye bass. Når det gjelder CM-serien, CM9/CM8 er bassen gjerne noe som også blir trukket fram, at den er noe begrenset. Inntrykket mitt etter å ha lest diverse tester av spesiellt Mantra 60 vs CM9 er jo at Mantra 60 har en mer framtredende bass, mer punch i mellombassen enn CM9. Hva med System Audio Ranger Master?
    Det skal sies at det var stor forskjell på demolokalene. HFK hadde et eget lytterom. Hos Soundgarden var det demo i butikk. Mulig det er mer bass i SA Mantra 60, men under forholdene jeg hørte de i, var det mye likt der.. Jeg hadde klart valgt Mantra 60 foran CM8.. Men litt usikker om jeg hadde foretrukket disse foran CM9... Men de er smekre disse Mantra 60..

Forhørte meg også om Ranger Master, men spurte ikke om demo.. I følge selgeren hadde disse "mer av alt"..

Du har ikke vurdert JBL TL260? Disse går jo billig for tiden, og skal ha morofaktor i bøtter og spann...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •