Subwoofer til film og musikk, helst en som er kjapp... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man vil IKKE mangle midbass med Klipsch høytalere så lenge man gir de nok pudder. Ihvertfall ikke fra RF-82 og oppover. Skal ikke si noe sikkert om RF-62, da jeg ikke har hørt de, men vil tro det samme gjelder her.....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har liten tro på at Epik vil fungere spesielt bra over 100-110 Hz.
    Man må over på noe slikt:
    HSU MBM-12 Mid-bass Module
    Subwoofer for både filmlyd og musikk | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Man vil IKKE mangle midbass med Klipsch høytalere så lenge man gir de nok pudder. Ihvertfall ikke fra RF-82 og oppover. Skal ikke si noe sikkert om RF-62, da jeg ikke har hørt de, men vil tro det samme gjelder her.....
    Har du noen i rommet målinger som bekrefter det?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt nok Klipsch i forskjellige rom der jeg har bodd opp igjennom årene, og kan si meg enig at Klipsch ikke er for alle. Men å si at de mangler punch i bassen er bare tull. Da må man isåfall sitte i ett rom som sluker akkurat den bassen, eller drevet de men en Reciever eller ihvertfall en forsterker som har levert alt for lite strøm. Rimelig nylig har RF-82, RF-83 og RF-7 vært innom hos meg, og matet med nok strøm (var igjennom disse forsterkerene, men ikke alle på hver høyttaler selvsagt) RB-1090, RB-1092, XPA-5, XPA-2 og Adcom GFA-7805 sparket ihvertfall disse som en hest i mellomgulvet.

[YOUTUBE]XqZ4UUDoZGs[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt nok Klipsch i forskjellige rom der jeg har bodd opp igjennom årene, og kan si meg enig at Klipsch ikke er for alle. Men å si at de mangler punch i bassen er bare tull. ]
    Hvem er det som sier at det bare er tull?
    Jeg bare lurer på om du har noen målinger. Jeg ville tro at Klipsch har som andre høyttalere den typiske gulvkanselleringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne CHT-12Q Subwoofer - Sort

Har selv Velodyne SPL-1000 Ultra (kjøpt brukt for 6000,-), og denne er utrolig bra på musikk sammen med MonitorAudio RS6.
    Spiller også rått på film i stue på ca. 22kvm. Receiver Yamaha RXV767.

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med at om en mater Klipsch nok så sparker den godt ifra seg, men før jeg kjøper effekt vil jeg ha en sub. (Kjører bare en receiver på RF-62.

Hvordan er CV-subbene? F.eks. CV XLS-125 ?

Jeg ser at det er en som selger en REL T5 sub på hifisentralen, men jeg får ikke laget med bruker så jeg kan ikke få kontaktet han...
    Ellers lurer jeg på om jeg skal kjøpe en av svs tubene brukte her på forumet...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvem er det som sier at det bare er tull?
    Jeg bare lurer på om du har noen målinger. Jeg ville tro at Klipsch har som andre høyttalere den typiske gulvkanselleringen.
    Hvis du quoter HELE innlegget så står der saker i neste setning som er av relevanse idenne sammenheng.

Ikke klipp vekk relevant info nårdu quoter, bare for å spørre et spørsmål somegentlig delvis blir besvart i samme innlegg som du quoter.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Klipsch sine nye suber? Tror at lokale elkjøp har en som står fremme som kan prøves..

Da tenker jeg altså på denne: Klipsch SW-112

Enten den eller 10" de har inne..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    Hvordan er Klipsch sine nye suber? Tror at lokale elkjøp har en som står fremme som kan prøves..

Da tenker jeg altså på denne: Klipsch SW-112

Enten den eller 10" de har inne..
    Har ikke testet de nye, menhar testet detmeste fra de gromme tidligere utgavene. Hadde blant annet forrige "grom" utgave.

Helt klart gode subber,menmener likevel at til en gitt prisklasse er det andre du også bør vurdere.

Jeg er klipsch mann av rang, men på subwoofer fronten har til gode av å bli "wow'et" av klipsch subber.

Så jeg har flere klipsch høytalere, i 2 oppsett pr idag,og hatt enda flere. Men har andre merker til sub somjeg mener utfyller Klipsch sine mindre gode styrker bedre.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi et konkret eksempel på en til 5000kr da c-v ?

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det og ende opp med 2x XTZ W12.16 skal vel ikke utelukkes ?

De er jo til stadighet oppe på brukten, og jeg sikra meg to slike i høst, og jeg er strålende fornøyd! Har dog ikke så mye og sammenligne med.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    Kan du gi et konkret eksempel på en til 5000kr da c-v ?

Hvilken høytalere og forsterker har du. og hva er det du egentlig ønsker?

F.eks: med Klipsch Reference vil man med eg god forsterker få nok midbass og dynamikk,punch etc. det de mangler litt på er helt i bunn ( i film sammenheng) Hvis man i tillegg deler de på 80-60hz eller området der vil både høytalerne og forsterker få konsentrere seg på det høytalerne er aller best på etter min mening, og dette området vil også bli bedre i de fleste tilfeller.

Klipsch sine subwoofere er som man kan tenke seg til gode produkter, men de har som alt annet Klipsch sin lydfilosofi (har man hørt om, eller hørt på Reference høytalere vet man hva det dreier seg om) og subwooferne har tydelig samme fokus på lyd som høytalerne (Jeg har, igjen, ikke hørt de seneste modellene fra årets linje)
    De subwooferne vil nok gå dypt nok for de fleste, og i tillegg spille "hurtig" som noen kaller det - på lik linje med høytalerne fra Klipsch.

Men kjøper man subwoofere som er litt mer fokusert i bånn, samtidig vil man da avlaste klipsch høytalerne ög forsterker i bånn, slik de vil yte bedre oppover og da spesielt midbass. Dette blir ikke et fasitsvar selvsagt, men etter å ha hatt flere Klipsch oppsett i hus, i flere hus og rom, samt hatt og hørt flere Klipsch mid-range og toppmodeller i subwoofer i reference serien, så har jeg kommet meg dit at de spiller tøft og "hurtig" men føler ikke de utfyller klipsch høytalere perfekt. De spiller liksom best på samme områder som høytalerne spiller best, fremfor å spille best der hvor høytalerene egentlig kunne hatt behov for litt ekstra drahjelp.

og så spørs det på smak, pris og selvsagt bruken: film/musikk.

Husk at midbass ofte er over delefrekvens og arbeidsområdet til sub, slik du ikke blir sluffet over en subwoofer du kjøper. -Likevel; Klipsch sine subber slår hardt når de er godt kalibrert, det er det liten tvil om.

EDIT:

ser at du har RF62, jeg har dessverre midnre erfaring i modeller under RF82, men en Yamaha receiver som du har klarer du nok å spille både høyt og tøft, men midbass mangel du eventuelt måtte ha i ditt oppsett, kan nok komme av både rommet ditt, og forsterker for å være ærlig.

En av de tingene jeg merket best når jeg i sin tid gikk fra "kun" receiver over på effektforsterker, var nettopp midbassen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det gikk her, men her har du en jeg tror du vil bli fornøyd med http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/84873

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Vet ikke hvordan det gikk her, men her har du en jeg tror du vil bli fornøyd med http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/84873
    Enkleste valget som finnes i denne prisklassen. Anbefales.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men den kom endag forsent... Kjøpte en brukt SVS pci 25-31

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Gi oss en rapport om hva du synes da.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre når jeg har prøvd den en ukes tid

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sb13pluss fra svs.....

Svs er mest kjent for de portede kassene eller rørene sine men de er ikke kjappe nok om man er kresen på musikk.....Sb13pluss er i lukket kasse og er noe av det raskeste jeg har testet...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •