30 m2 elektrostater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

30 m2 elektrostater?

Har en åpen stue der hovedrommet høytalerane skal stå er på er ca 30m2.Hadde engang ML mk2? og var kjempefornøyd med åpen klar stor lyd, men ble lei dem og etter mange andre dårlige høytalere lurer jeg på ml igjen. Men det er så mange modeller at jeg går i surr. Er det noen som vet bakfra i tid hvem som er minst og oppover?, fram til idag? Og Har en onkyo tx-nr609 , er det noen vits i og sette på en effektforsterker på den? Eller burde jeg kjøpe noe annet? Takker for råd og tips

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke modeller der er minst? Se på nettsiden til ML.
    Du kan ikke koble en ekstern effektforsterker på Onkyo 609, den har ikke PreOut terminaler.
    ML MK II?? Vet ikke hvilken model det er du mener, de har navne, som Sequel II, Monolith II...
    Du bør kanskje se på ElectroMotion modellene, disse skal kunne drives av en receiver, de ordinære elektrostatmodeller kan du glemme på en vanlig receiver.
    MartinLogan ElectroMotion® Series, Premium full-sized electrostatic based home theater speakers
    De eldre modeller, Aerius f.eks. vil heller ikke fungere på en vanlig receiver, du vil få lyd men den vil vil være ganske dårlig og uinteressant.
    Martin Logan Purity er aktiv med innebygde forsterkere, men du trenger fortsatt en receiver eller forsterker med preout terminaler for å drive de.
    Clarity er heller ikke produsert lenger, og jeg er veldig usikker på om en receiver ville kunne drive de faktisk.
    MartinLogan | Clarity

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •