Greit kjøp? (Pioneer VSX-921-K og HKTS 30 høyttalerpakke)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Greit kjøp? (Pioneer VSX-921-K og HKTS 30 høyttalerpakke)

Trenger ny lyd i stua (20 kvm). Ønsker et surroundoppsett som gir gode filmopplevelser, men også fungerer til å spille musikk til hverdags og fest. For at fruen skal bli fornøyd kan ikke fronthøyttalerne være altfor store, slik at de kan stå på TV-benken.

Ser at Komplett har tilbud på Pioneer VSX-921-K reciever (2495,-) og at Soundgarden har tilbud på H/K HKTS 30 høyttalerpakke (4995,-).

Er dette noe å slå til på, eller kan jeg gjøre andre bedre kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone? =)

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elax
    Trenger ny lyd i stua (20 kvm). Ønsker et surroundoppsett som gir gode filmopplevelser, men også fungerer til å spille musikk til hverdags og fest. For at fruen skal bli fornøyd kan ikke fronthøyttalerne være altfor store, slik at de kan stå på TV-benken.

Ser at Komplett har tilbud på Pioneer VSX-921-K reciever (2495,-) og at Soundgarden har tilbud på H/K HKTS 30 høyttalerpakke (4995,-).

Er dette noe å slå til på, eller kan jeg gjøre andre bedre kjøp?
    Det er helt sikkert ålreit. Til denne prisen kan man ikke forvente så mye og det er nok derfor mange lar seg vente med å svare. Man kan få god lyd til denne prisen, men da helst i stereo :S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng! Er villig til å tøye studentbudsjettet og gå opp noen tusenlapper i pris hvis det er noe å hente på det. F.eks. 10000-12000, vil det gi meg mere lydhygge?

Bakhøyttalerne bør være så diskrete som mulig, har ikke så lyst til å ha to sorte "klumper" på veggen. Så har tenkt tanken å kjøpe to hvite takhøyttalere og bruke disse på bakkanalene (kommer til fra loftet).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går for stereo og budsjettet blir utvidet til 10000kr så begynner det for alvor å ligne noe! Problemet er jo at det da ikke blir surround :/

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Pioneer receiveren er etter det jeg har lest svært bra lyd- og målemessig. Anbefales på det sterkeste. Problemet er at den ikke bør matches med tungdrevne høyttalere. Vet særdeles lite om den aktuelle ht pakken, men sensitivitet på 86 dB høres ikke bra ut.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel noe av det beste du får til den prisen om du skal ha alt på en gang..

Evt. kan du vurdere å gå til innkjøp av en receiver nå samt rf62/82 som er biiillig på elkjop/lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill Bestilte Pioneeren nå, må jo være mye for penga. Dessuten ble den enda billigere av at den har AirPlay, for hadde egentlig Airport Express på handlelista også...

Fronthøyttalere må være bokhyllestørrelse. Stua er ganske liten, og har Dynavoice M65 der nå, fått streng beskjed om at de skal UT :wink:

Takk for tipset Arthur, da dropper jeg det HK-settet og prøver å finne noe som spiller bedre med forsterkeren...

Som sagt vurderer jeg takhøyttalere som bakhøyttalere. Er det tilrådelig? Kanskje jeg skulle kjørt fire høyttalere i tak, og fått full 7.1?

Legger ved et bilde av stua. (Kommer ny og bredere TV-benk i hvit høyglans, og gulvhøyttalerne skal bort)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •