Finnes det en sub som er like god på midbass, som SVS er på dypbass?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det en sub som er like god på midbass, som SVS er på dypbass?

Hejhej

Har en PC13-Ultra nå og den er jo kongen når jeg ser på film... :smile:

Den er grei nok på musikk også, men jeg savner litt bryst-pønsj! Noen her som har prøvd noe kombo av noe slag med andre sub´er sammen med SVS´en?

Kan jo kjøpe meg større HT, f.eks RF-7 og større effekttrinn, men har en følelse av at det blir langt mer bang 4 buck ved å kjøpe én eller to sub´er til til å ta seg av brystbassen, og heller dele SVS´en til de lavere.....HVIS det finnes noe bra alternativ da. Liten vits i å kjøpe noe hvis det viser seg at SVS´en fortsatt er kraftigere :smile:

Hadde vært moro å hørt hva folk har prøvd? Eller er større fronter en bedre vei og gå alikevel?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hejhej

Den er grei nok på musikk også, men jeg savner litt bryst-pønsj! Noen her som har prøvd noe kombo av noe slag med andre sub´er sammen med SVS´en?

Kan jo kjøpe meg større HT, f.eks RF-7 og større effekttrinn, men har en følelse av at det blir langt mer bang 4 buck ved å kjøpe én eller to sub´er til til å ta seg av brystbassen, og heller dele SVS´en til de lavere.....HVIS det finnes noe bra alternativ da. Liten vits i å kjøpe noe hvis det viser seg at SVS´en fortsatt er kraftigere :smile:

Hadde vært moro å hørt hva folk har prøvd? Eller er større fronter en bedre vei og gå alikevel?

Er trykket man kjenner i brystet bass altså?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Vil da si det! Men det er vel 100 forskjellige meninger om det. Vet ikke helt hva annet ord jeg skal sette på det.........."Discobass"?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få er vel bedre på brystkassetrykk enn Cerwin Vega!

Hva med en HFA/CVA 18 eller 21?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man Epic! Se på LSound..

Masse tråder her på forumet rundt disse samt flere har testet de sammen med svs med bra resultater så vidt jeg husker 8) ikke er de så voldsomt dyre heller.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    hva skulle det ellers være?

det typiske trykket du kjenner i brystet ligger normalt mellom 80-120 hz, og jeg vil kalle all lyd mellom 30 og 120-140 hz for bass, og alt under 30-40hz for dyp bass

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hejhej

Rf-7 med god plassering og litt effekt, så gir disse deg godt trykk i brystkassa.
    Epik empire har jo sine beste kvaliteter fra 40 og oppover, med hadde savnet dypet fra svs om ikke jeg hadde hatt fler, slik at det kan kjøres litt eq i bunnen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA basser. Høy følsomhet og lav forvrengning. Jeg hadde tre kasser tunet til ca 40Hz som spilte opp til 300. Det sparket bra det. Hadde en under hver fronthøyttaler.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du et par dedikerte mellombasser:
    HSU MBM-12 Mid-bass Module
    Subs
    Du finner også en del PA/Pro suber som fungerer veldig bra. Se på utstyr til studiobruk.

Tanken din er meget god. Det er langt bedre å kombinere en sub med en eller flere mellombasser framfor å bruke flere suber som mange gjør. Utfordringen er selvsagt integreringen, men det finner man gode verktøy til.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV sin 18" og 21" har et voldsomt trykk i midbassen! Prisen (med tanke på at det leveres med 5års reklamasjon etter norsk lov) må sies å være knallbra. .

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CV sin 18" og 21" har et voldsomt trykk i midbassen! Prisen (med tanke på at det leveres med 5års reklamasjon etter norsk lov) må sies å være knallbra. .
    Og sikkert bøtter med forvrengning og mangel på stramhet. Må si jeg er skeptisk basert på det jeg har hørt av CV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte disse:
    Eminence 3015LF

100 liters kasser tunet til 40Hz så spiller det deilig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Og sikkert bøtter med forvrengning og mangel på stramhet. Må si jeg er skeptisk basert på det jeg har hørt av CV.
    Det er nettopp det det ikke er... Nå vet ikke jeg hva du har hørt av CV, men det viktigeste med CV er hva det er koblet til... oftest underdimisjonert amps etc. Men HFA subbene er noe helt anna enn forvregning og slapt...

CV har iallefall en helt anna kvalitet på bassen enn mange andre produsenter. Tester av XLS og HFA sier også det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Skorob. Har hørt CV spille veldig tøft, og faktisk med helt ok kvaliteter oppover også, om man gir de gode betingelser. Men de fleste fjortiser leser 'lettdrevet' og tror dermed de kan dra doble 15" med 2x60 plastwatt. Sårri, Sam. Not gonna happen. Gi dem 2kW hver, så blir det andre boller.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror CV er riktig vei for trådstarter egentlig, etter det jeg har lest av tidligere tråder her.

Spesielt om man skal dra til med en fest også, så er det ganske deilig bruke CV.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for PA bassere som er tunet til ca 40hz! Billigere enn CV, mer potensiale for godt utseende og så slenger du bare på effektforsterker etter ønske. Husk at disse er ekstremt lettdrevne, så du trenger ikke noen ekstremt stor forsterker.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er nettopp det det ikke er... Nå vet ikke jeg hva du har hørt av CV, men det viktigeste med CV er hva det er koblet til... oftest underdimisjonert amps etc. Men HFA subbene er noe helt anna enn forvregning og slapt...

CV har iallefall en helt anna kvalitet på bassen enn mange andre produsenter. Tester av XLS og HFA sier også det samme.
    +1.

Har selv en HFA 18sx på vei i posten.. blir nok av midbass utover nyåret

Tror de som er skeptiske til CV, ikke har hørt Xls serien med nok hestekrefter.. det spiller tight, brutalt og i mine ører, meget behagelig selv ved høye volum.

HFA er en no-brainer hvis en ønsker plenty brystkassetrykk, uten å bygge selv, og ikke minst..den oser av mannlighet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg simulert dette elementet som man får for 1500kr stk hos ljudia.

Som du ser så spiller det så og si flatt ned til 50hz som er ønsket. Kassen i dette tilfellet portet og tunet til 50hz og størrelsen er 90 liter. Som du ser så spiller dette uhorvelig høyt! Ett tolv tommers element spiller 121db (uten roomgain og uten gain fra kassa) med bare 100w inn. Med to slike og litt større forsterker (elementene er oppgitt til å tåle 500wrms) så spiller det lett fletta av CV sine råeste midbass høyttalere over 50hz. Ettersom dette er en tolv tommer så er jo kassen halvparten så stor som det minste av CV sine hundehus

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Her har jeg simulert dette elementet som man får for 1500kr stk hos ljudia.

Som du ser så spiller det så og si flatt ned til 50hz som er ønsket. Kassen i dette tilfellet portet og tunet til 50hz og størrelsen er 90 liter. Som du ser så spiller dette uhorvelig høyt! Ett tolv tommers element spiller 121db (uten roomgain og uten gain fra kassa) med bare 100w inn. Med to slike og litt større forsterker (elementene er oppgitt til å tåle 500wrms) så spiller det lett fletta av CV sine råeste midbass høyttalere over 50hz. Ettersom dette er en tolv tommer så er jo kassen halvparten så stor som det minste av CV sine hundehus
    Dersom du synes dette virker rått så burde du prøve å simulere elementene selv med WinISD og eksperimentere litt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0