DALI eller JBL ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI eller JBL ?

Jeg tenkte jeg sku oppgradere hjemmekinoen litt med nye høytalere og har funnet ett par valg. Men jeg lurer på om det er noen her på forumet som kan hjelpe meg å bestemme hvilken som er best?

Det jeg har sett på er DALI ZENSOR høytalerpakke fra hifi klubben og JBL ES80 høytalerpakke fra soundgarden.

link:
    DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

link:
    JBL ES80 Høyttalerpakke - Sort

Takker for svar på forhånd

Mvh. Thomas Johansen

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt dali, men jbl pakken der inponerte meg ikke i det heletatt når jeg hørte på de. Ville heller valgt JBL Studio 180 Høyttalerpakke - Sort
    pluss en svs sub eller noe slikt
    men hva som spiller best av jbl og dale vet jeg ikke. Kan tenke meg at dali spiller renere, og egner seg bedre til musikk, mens jbl trykker bedre og er bedre til film

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på å bytte ut Zensor 5 med Zensor 7 i den pakken fra Dali. Noen her inne som her personlig erfaring med noen av disse?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL ES 90 pakken er bare litt dyrer enn ES 80 pakka, den har større sub og 2*8" istedet for 2*6,5 gå for den istedet

JBL vs Dali, til kino JBL helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

På Soundgarden i Trondheim imponerte ES80 pakken utrolig mye!

Har selv kjøpt Studio 180 som jeg skal bruke i front, og er veldig spent på hvordan disse vil klare seg sammen med subben min, ( NTD FSW120 ).
    Jeg kan uansett anbefale denne pakken, har også hørt Dali sin, men jeg ble ikke helt imponert, kan ha noe med akkustikken i butikken også. Bassen var jo smellfet den, men de trives bedre til musikk etter min mening, subben i hvertfall. JBL kan jeg uansett anbefale på det sterkeste, har en bror som hadde E80 og E90 for en stund siden, utrolig mye lyd for penga i begge to!

Hvordan forsterker har du?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali zensor pakken , utrolig høytalere før ein hyggelig pris.jeg hørt dem med ein rekke recivere , yamaha + dali zensor = sant...varm fyldig klang i høytalerene , blir aldri lytte lei...

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJohansen
    Har tenkt litt på å bytte ut Zensor 5 med Zensor 7 i den pakken fra Dali. Noen her inne som her personlig erfaring med noen av disse?
    Har Zensor 7 og er en flott høytaler nå som rommet er bedret. Uansett så vil jeg selge den når kinorommet står klart til høsten. Trenger en mer "kinohøytaler"

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJohansen
    Jeg tenkte jeg sku oppgradere hjemmekinoen litt med nye høytalere og har funnet ett par valg. Men jeg lurer på om det er noen her på forumet som kan hjelpe meg å bestemme hvilken som er best?

Det jeg har sett på er DALI ZENSOR høytalerpakke fra hifi klubben og JBL ES80 høytalerpakke fra soundgarden.

link:
    DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

link:
    JBL ES80 Høyttalerpakke - Sort

Takker for svar på forhånd

Mvh. Thomas Johansen
    dali zensor pakken er heilt utrolig , skulle jeg gått for jbl , da har jeg ville anbefalt dette legger ved linker , JBL Studio 190 GulvstÃ¥ende høyttaler - Sort i front , JBL Studio 120C Senterhøyttaler - Sort , JBL Studio 130 Stativhøyttaler - Sort og 2 JBL Studio 550P 10" subwoofer - Sort vist du har sagt til soundgarden , hvor mye di ville ha gått ned på denne pakken du har lagt sammen...så har dere nok kommet til ein enighet... at du har greid og fått presset prisen ned til 17000kr er jeg sikker på...

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ES-serien til JBL er noe av det mer skuffende jeg har hørt, kjenner ikke Zensor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Zensor-serien hjemme. Zensor 5 i front. Men jeg valgte å bytte senteren med Ikon Vokal 2. Dette grunnet at jeg følte zensor-vokalen var litt tam. Det er selvsagt smak og behag

Har ikke hørt JBL-pakken, men dersom du skal bruke høyttalerne til musikk og film anbefaler jeg Zensor på det varmeste.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •