Jamo S606 vs. Dynavoice F-6 EX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo S606 vs. Dynavoice F-6 EX

Hei!
    Jeg har søkt litt rundt her, men finner ikke noe om gulvhøyttalerne til Jamo (S606), kun litt om surroundpakken i forhold til forsterker osv. Så jeg håper det er mulig å få litt hjelp når jeg nå lurer på hvor god disse er.

For øyeblikket har jeg noen gamle Proson (arvet) hvor den ene er sprengt og skurrer, så jeg har tenkt å kjøpe Dynavoice F-6 EX lenge. Men nå når jeg tenkte å gå til innkjøp av dem, begynte jeg å stusse litt på om jeg helle burde satse på Jamo S606.

Jeg sliter derimot med å finne noen gode tester av disse høyttalerne, i motsetning til F-6ene. Jamo kan derimot vise til meget gode produktanmeldelser på komplett feks, og koster jo i utgangspunktet 1500 kr mer. Når de nå er på tilbud til 2500 og jeg kun betaler 100 i frakt, får jeg dem til 600 mer totalt, noe jeg er villig til å betale for å få noe bedre. Men rundt 2500 ligger også grensen min.

Det jeg også ser er at S606 veier nesten 10 kg mer enn F-6, noe som kanskje er positivt? Eller?

Setter stor pris på hjelp! Det er som sagt helst innspill om Jamo S606 jeg trenger, da jeg har forstått at Dynavoicene er flotte "budsjetthøyttalere".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Jamo S606. Jeg har hatt de i 3-4 uker, eller litt mer, husker ikke helt nøyaktig. Jeg personlig syntes de spiller veldig bra, med det mener jeg at de er veldig klare lyden. Eneste tingen var at jeg hadde håpa på mer bass fra de integrerte 8 tommerne i sia, men man burde jo uansett ha subwoofer ved siden av.

Som du sa, så er de veldig tunge. De veier vel ca 25 kg hver. Fra det jeg har blitt fortalt er det positivt at de er tunge. Konstruksjonen er robust, men jeg har enda ikke spilt de inn helt(tror jeg).

Alt i alt er de gode høytalere med utrolig klar lyd, men ikke så mye bass som man håper på. Uansett så er det verdt det. Jeg spiller de forresten på en Pioneer VSX-921. Håper det hjalp litt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Far min har 606, og er syns eg det er voldsomt mykje bass, til å vera enkel 8". Diskanten er klar og fin. Saknar kanskje litt betre mellomtone/samspel mellom øvre og nedre register.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Larseern17: Jo, takk for det. Alt hjelper. Jeg heller mot disse høyttalerne, så at du mener de er bra er absolutt positivt

Komlo: Takk for ditt innspill også, ettersom bassen nå høres bedre ut enn det jeg kunne frykte da Larseern beskrev den :P (Har lest tidligere at bassen på disse skulle være ganske kraftig)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til.
    Bør jeg ha surround-pakken for at det skal være best mulig lyd når jeg ser på TV og film mtp. dialog og sånn? Det er vel senterhøyttaleren som kanskje er viktig her? Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe den, men hvis det blir mye bedre da, kan det hende jeg må vurdere det. Jeg tror ikke jeg får brukt de to bakhøyttalerne pga "layouten" i rommet. Noen som vet? :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg syns absolutikkje bassen i 606 står tilbake for nokon andre høgtalarar i same prisklasse. Går du for dei, får du i tillegg meget pene høgtalarar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg syns absolutikkje bassen i 606 står tilbake for nokon andre høgtalarar i same prisklasse. Går du for dei, får du i tillegg meget pene høgtalarar
    Det høres bra ut! Har du prøvd å se på film/TV med dem uten noen senterhøyttaler? Hvordan er det eventuelt?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen det snakkes om ville jeg sterkt vurdert å ta en titt på bruktmarkedet. - Og fått mye mer for pengene, ved å kjøpe pent brukt.

Hvor i landet holder du til trullien?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Det er kanskje ikke et dumt forslag det nei. Men når jeg kommer til å se en del film og litt tv på dem, holder det da med to gulvhøyttalere?

Jeg holder til i Bergen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg til kjøpe seg et ok høyttalerpar og utvide etterhver som økonomien tillater dette.

Så er det store spørsmålet - hva slags forsterker har du til rådighet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, så du mener det holder med 2 stk høyttalere ala s606 og at disse fungerer bra på dialog (tv og film) ?
    Jeg har en Onkyo TX-SR608. Holder det? Jeg regner med det, men har ikke peiling. Så fint hvis du/noen gidder å bekrefte!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel bare kresen på bass
    Men jo altså, det fungerer uten senter. Men det blir på en måte bedre å høre på med center fordi dialogen blir enklere å høre på en måte.. Det er jo ikke så altfor dyrt eller, men dersom økonomien ikke tillater dette er det ikke akkurat et kjempe problem, går veldig greit uten

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig gått et lite hakk opp på for eks Dynavoice sitt sortement til M65. Dynavoice Challenger M-65 EX Black Oak V.3 Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Har såvidt hørt på 606 en gang i butikk, så kan ikke uttale meg så veldig om disse, men syntes at disse oser av plastikk og har noe " billig bling bling" over seg av utseendet.

M65 har jeg selv hatt for noen år siden i påvente av nye høyttalere. - Syntes dette var aldeles mye for pengene. Disse krever dog litt av forsterkeren / reciveren - men mener å huske at 608 er sånn midt på treet i budsjettklassen.

Eneste er vel at denne ikke har pre-out for videre oppgraderinger med større forsterkeri.

Kjøp deg senere en Xtz.12.16 XTZ 99 W12.16 Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten og du har en god start for filmkvelder fremmover.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Larseern: Hehe, ja du er nok litt mer kresen enn meg! Jeg liker skikkelig bass jeg og da, men bor i leilighet så det spørs hvor kraftig bass naboene tolerer. Tenker egentlig det holder med den innebygde enn så lenge. Så jeg heller egentlig mot s606.

Bjarne: Har sett litt på bruktmarkedet, men har ikke så veldig god peiling på hva som er hva. Synes også det er en del mindre pene høyttalere i omløp så jeg tror kanskje jeg heller mot s606.

Og der kom du med to alternativ fra surround ja! Ja, de M-65 der fristet. Blir alltid litt roligere når jeg ser tester som bekrefter at de er meget gode. Men samtidig ender prisen her på 3800 fremfor 2600 (s606), og som en student som eeegentlig hadde siktet seg inn på F-6 EX til totalt 2000 (inkl. frakt) blir gjerne, og dessverre, det dobbelte akkurat litt i overkant. Selv om jeg må innrømme at jeg vurderer det litt likevel.... :???:

Suben kommer med årene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oser av plastikk? De veier like mye som de du linka som hadde 4-5 elementer, og Jamo har 2-3. De er robuste som pokkern, så konstruksjonen er ikke noe å tenke på.

Men de så gromme ut de du linka Bjarne, til en grei pris og Fikk nesten litt lyst på de.

Jeg ville sagt gå for s606.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-lyd og film fungerer heilt topp med berre 2 høgtalarar. Film vert sjølvsagt tatt til eit nytt nivå når ein får senter, surr. og sub. Men det er ikkje noko problem å utvida med etterkvart som økonomien tillet det.

Far min brukar Jamo 606 5.1 sett på ein Onkyo TX-SR707. Det fungerer godt til både film og musikk. Sjølv om 608 er litt svakare, trur eg den skal fungera godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror nå jeg går for S606 selv om Bjarne frister med M-65, som så veldig bra ut. Må ta et par runder med meg selv og saldoen først. Irriterende at surround.no har så høy pris på frakt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •