hvor mange watt til Audiovector Mi1 Avantgarde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor mange watt til Audiovector Mi1 Avantgarde

er i forhandlinger om kjøp av et brukt Audiovector Mi1 Avantgarde. Selgeren nevnte at jeg burde drive dem med en forsterker med minst 140W.

Stemmer dette?
    Holder min Abrahamsen V2.0 til disse høyttalerne?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er høyttalere som blomstrer med kvalitetselektronikk. Hvis du ikke skal spille øredøvende høyt, burde du klare deg godt med din Abrahamsen V2 - rent klangmessig tror jeg det vil være en god match. Ikke tenk for mye på disse 140 Wattene - hvor får man slike tall fra, forresten? Jeg har hørt forgjenteren til Mi1 - M1 (i Signature-versjon) - og den fungerte helt utmerket på en Electrocompaniet integrert forsterker. Ikke noe voldsomt med Watt der heller - men det låt veldig bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mi1 Signature som bakhøyttalere og driver dem bi-ampet på 2x120w hver (rotel rmb 1075). Tidligere hadde jeg dem single på 200w hver (rb 993) før jeg flyttet denne amp'en frem til biamp på Mi3.

Powerhandlig på Avantgarde er 180w 8 ohm (160w/8ohm på Signature) så du har nok å gå på.

Du får deg noen fantastisk høyttalere med disse. Har alltid kun brukt dem som bakhøyttalere, men da jeg testa dem hos hificenter dengang, så sørga jeg for å teste Mi1'ene som standalone fronter, og de sparker ræv
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Shalow,...kan du si noe flere ord om Audiovector Mi1 Signature?
    Jeg har nettopp bestilt et par brukt, og er veldig interessert i din mening.
    Takk:-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Hei Shalow,...kan du si noe flere ord om Audiovector Mi1 Signature?
    Jeg har nettopp bestilt et par brukt, og er veldig interessert i din mening.
    Takk:-D
    Nå er jeg ikke såå veldig flink til å beskrive lyd å sånnt da.. Og ikke hørt noe mye på dem som 2 ch. Men de er jo 'bare' en litt mindre utgave a Mi3s som er helt fantastiske
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde fortjener det beste du har av effekt. Ikke watt, men strøm. De vokser med hva du kobler de mot og er et par fantastiske høyttalere. Rimelig lette å plassere er de også.

Lykke til
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •