Surround system maks 14000kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 112
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hva med denne effekten?Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier
    Men hva bli ca importpris på denne?
    Hvis du regner pris i $ x10 så får du en tilnærmet totalkostnad inkl. moms og frakt.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hvis du regner pris i $ x10 så får du en tilnærmet totalkostnad inkl. moms og frakt.
    Jeg tenkte det samme så da blir emotivaen rundt 3000,- + Moms og frakt:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommelfingerregelen er at du ganger dollarprisen med 10. Då får du omtrent det den kostar INKL. moms og frakt. T.d: Emotiva til 650dollarx10=6500kr inkl. frakt og moms.

Trur Yamahaen til 3 000 saman med Emotiva eller anna effekt er noko du kjem til å verta fornøyde med. Men eg ville kjøpt receiver og høgtalarar først. Så ser du etter det kor mykje du har å bruka på effekt og sub.

P.S. Dersom du allereie har Yamahaen kan du jo spørra om det er mogleg å ta den med til HFK og få høyrt Daliane på den...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Tommelfingerregelen er at du ganger dollarprisen med 10. Då får du omtrent det den kostar INKL. moms og frakt. T.d: Emotiva til 650dollarx10=6500kr inkl. frakt og moms.

Trur Yamahaen til 3 000 saman med Emotiva eller anna effekt er noko du kjem til å verta fornøyde med. Men eg ville kjøpt receiver og høgtalarar først. Så ser du etter det kor mykje du har å bruka på effekt og sub.

P.S. Dersom du allereie har Yamahaen kan du jo spørra om det er mogleg å ta den med til HFK og få høyrt Daliane på den...
    Har desvere ikke Yamahaen ennå men den blir nokk kjøpt så fort som mulig men bli ikke emotivaen 3000 importert? 289$ x 10 = 2890?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, då skal det bli ca. 3 000kr
    Var vel eg som ikkje las tidligare post nøye nok...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Jo, då skal det bli ca. 3 000kr
    Var vel eg som ikkje las tidligare post nøye nok...
    Ok men hva trur dere om NAD 747? Hfk har den på tilbud nå:-D

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og kjøpe stativ høytalere? Burde jeg da ha en eller to subber? Men burde det være 10 eller 12 tommer? Snakker da om xtz subber:-D

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og kjøpe stativ høytalere? Burde jeg da ha en eller to subber? Men burde det være 10 eller 12 tommer? Snakker da om xtz subber:-D
    du får mye meir futt i gulv høytalere synes jeg , ellers må du så mye opp i penger for og få brae stativ høytalere... men du kan gå for alt i xtz da , jeg har 2 12 tommere fra xtz og di trykker bra + di går ganske dypt...
    hva med yamaha rx-v 767 + den nad effektforsterkeren og XTZ 99.36/25 Surroundsystem 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten eller dali zensor systemet da , einaste stativ høytalerene jeg vet det er futt i er disse 2 foran 2 bak XTZ 99.26 Walnut XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten og centeren da XTZ 99.26 Center Walnut XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    du får mye meir futt i gulv høytalere synes jeg , ellers må du så mye opp i penger for og få brae stativ høytalere... men du kan gå for alt i xtz da , jeg har 2 12 tommere fra xtz og di trykker bra + di går ganske dypt...
    hva med yamaha rx-v 767 + den nad effektforsterkeren og XTZ 99.36/25 Surroundsystem 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten eller dali zensor systemet da , einaste stativ høytalerene jeg vet det er futt i er disse 2 foran 2 bak XTZ 99.26 Walnut XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten og centeren da XTZ 99.26 Center Walnut XTZ High End | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Hva med B&W dm 686? Og 2 xtz 10 tommere?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med B&W dm 686? Og 2 xtz 10 tommere?
    xtz slo b&w dm sine stativ høytalere på test og , det var bw stativhøytalere som kostet over 20000 kr meir vist ikke jeg tar feil

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz slo b&w dm sine stativ høytalere på test
    Ok men tenkte at jeg skulle kjøpe dm 683 når jeg har penger nokk

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok men tenkte at jeg skulle kjøpe dm 683 når jeg har penger nokk
    hmmm jeg har villet godt for noe anet da , men det er du som bestemmer....
    det var xtz 99.25 som slo bW 805d til 35000kr i testen , xtz er sinnsyke til og lage bra høytalere til billig pris...men b&w er da fine høytalere det , men ikke min smak da har jeg heller godt for noe anet...men gå for det du synes er best

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm jeg har villet godt for noe anet da , men det er du som bestemmer....
    det var xtz 99.25 som slo bW 805d til 35000kr i testen , xtz er sinnsyke til og lage bra høytalere til billig pris...men b&w er da fine høytalere det , men ikke min smak da har jeg heller godt for noe anet...men gå for det du synes er best
    Har du link til testen?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode stativhøytalere er da betydelig billigere enn tilsvarende gode gulvhøytalere?!?

Får ofte vel så mye trøkk med stativhøytalere + sub, enn med kun gulvhøytalere.

Likeså får man "bedre/dyrere serie" for prisen i statisvhøytalere enn gulvhøyttalere. Da vil man ofte få mer kvalitet, men mindre høytalere som gjerne trenger sub.

Personliger liker jeg best gulvstående, men kvalitet er ofte bedre enn kvantitet.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Gode stativhøytalere er da betydelig billigere enn tilsvarende gode gulvhøytalere?!?

Får ofte vel så mye trøkk med stativhøytalere + sub, enn med kun gulvhøytalere.

Likeså får man "bedre/dyrere serie" for prisen i statisvhøytalere enn gulvhøyttalere. Da vil man ofte få mer kvalitet, men mindre høytalere som gjerne trenger sub.

Personliger liker jeg best gulvstående, men kvalitet er ofte bedre enn kvantitet.
    Det er jo ikke et så stort rom så jeg tror nokk stativ høytalere pluss sub vil fungere utmerket:-D

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om jeg skal kjøpe dm 683 og bruke de som et rent stereo stystem til jeg har penger til og utvide til surround system tenker da og bruke yamahaen til forsterker så slipper jeg og kjøpe en reciver ved en senere anledning jeg skjønte i dag at jeg sparte ca 5000 kr på og kjøpe dm 683 først med en xtz 12" sub. Dette avhenger jo av at jeg liker lyden i dm 683.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne pakken den virker veldig intresang B&W system pluss en xtz sub? Ikke så dyrt heller så da slipper jeg og bare kjøpe stereo først

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om jeg skal kjøpe dm 683 og bruke de som et rent stereo stystem til jeg har penger til og utvide til surround system tenker da og bruke yamahaen til forsterker så slipper jeg og kjøpe en reciver ved en senere anledning jeg skjønte i dag at jeg sparte ca 5000 kr på og kjøpe dm 683 først med en xtz 12" sub. Dette avhenger jo av at jeg liker lyden i dm 683.
    Du kommer langt med et par B&W DM683 og en strømsterk forsterker. Rett og slett knallbra høyttalere når de drives skikkelig..

Så mitt råd må være, 683 + skikkelig med effekt. Så får du heller avgjøre OM du trenger sub...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [U
    [/U]LarsGr]Du kommer langt med et par B&W DM683 og en strømsterk forsterker. Rett og slett knallbra høyttalere når de drives skikkelig..

Så mitt råd må være, 683 + skikkelig med effekt. Så får du heller avgjøre OM du trenger sub...
    Så hvis heller kanskje kjøper sub ved en senere anledning har jeg ca 7000kr til surround reciver men hvilken burde jeg kjøpe? Effekt?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis heller kanskje kjøper sub ved en senere anledning har jeg ca 8000kr til surround reciver men hvilken burde jeg kjøpe? Effekt?
    Tja, da kan du kanskje kjøpe en rimelig med pre-out altså inngang for effektforsterker til frontene. Feks en Yamaha RXV767. Så kan du supplere med en passende effektforsterker. Kanskje en Rotel RB1070 eller RB1080...

Gi de gode 100/150W pr kanal så burde du få frem potensialet i 683ene..

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •