Surround system maks 14000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 112
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oops, det var jo Einar herinne som nevnte det med Zensor og tungdriving:

http://avforum.no/forum/produktomtal...sor-serie.html

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    RF-82 nye til 6 000 er eit bra kjøp. Den SVS suben veit eg ingenting om. Men eg veit det er mange som svergar til SVS.

DefTec har eg heller ingen kjennskap til, men det ser veldig spanande ut.
    Jeg synes også DefTec så veldig spendende ut men Kef ser veldig fine ut og. Men håper på og få noen kommentarer om hvordan disse merkene låter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderer Definitive technology til den nye heimakinoen min, som kjem i løpet av året. Men dersom det vert dei, vert det utan tvil ein av dei større modellane. Aktiv bass i høgtalaren trur eg gir mykje moro. Kanskje til og med fjernar behovet for sub.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderer Definitive technology til den nye heimakinoen min, som kjem i løpet av året. Men dersom det vert dei, vert det utan tvil ein av dei større modellane. Aktiv bass i høgtalaren trur eg gir mykje moro. Kanskje til og med fjernar behovet for sub.
    Kanskje du ikke trenger sub da men heller kan gå til inkjøp av et romperister system?

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Rf82 og Rc62 i front og kjøpe romperistere for og få litt risting i sofaen?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jeg vert deg , så har jeg godt med dali zensor 5.1 systemet , og yamaha rx-v 3900 eller 3065/3067...systemet har fått utrolig mye bra kritikk...du får utrolig mye for pengene...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Klipsch RB-81 (største stativhøgtalaren, med 1x8" bass) og RC-62 no. Syns det fungerer meget bra. Det er overraskande bra trykk i RB-81, til å vera stativmodell. Så eg vil nok tru det er bra basstrykk i RF-82, som jo har dobbelt så mykje basselementareal.

Sjølv brukar eg høgtalarane mine saman med ein 12" sub, som eg ikkje ville vert utan. Fronthøgtalarane tar seg av mellombassen, mens suben tar seg av dei lavaste frekvensane.

Eg vurderer å testa romperistarar i tillegg, for moro skuld. Dei får nok sofaen til å vibrera godt, men lagar ingen lyde. Derfor trur eg nok ikkje rumperistarar kan erstatta ein god sub.

Var eg deg ville eg brukt 14 000 på god receiver og klipsch. RF-82, RC-62, RS-42/52 og den beste receiveren du kan finna på brukten for resten av pengane (lurt med receiver med pre out).

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikter veldig på det klipsch systemet de har på elkjøp eller zensor systemet men hvilken receiver?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nå ble vel Zensor nylig testet i Hjemmekino eller L&B og det at de var litt tungdrevne var vel det eneste ankepunktet?? Eller husker jeg feil?

Tror Klipsch på Yamaha ville passet bedre.
    Er dette sant så er jeg helt enig med deg. Jeg har ikke lest Zensor testen fullstendig forstår jeg. For meg har Dali alltid vært sett på som lettdrevne.

Noe som er sikkert er iallefall at Klipsch som du sier er lettdrevne, så da er kanskje dette det beste alternativet også iom at det kjøres kampanje på Klipsch hos Elkjøp nå.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Jeg sikter veldig på det klipsch systemet de har på elkjøp eller zensor systemet men hvilken receiver?
    Mange sier at Klipsch og Yamaha går hånd i hånd, så f.eks en brukt Yamaha RX-V767? Da har du mulighet til å bygge ut med effektforsterker senere...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Klipsch går som hånd i hanske, det er vel noe som går igjen her på forumet, og når alle sier det så stemmer det nok...

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg kombinert Klipsch med yamaha, og synes at det er knall på film, og sånn passe til musikk. Hørte på et som var kombinert med onkyo, og det var vel kansje bedre på musikk, men igjen ikke bedre på film. tamato potato

Du blir nok fornøyd uansett hva du velger

Lykke til med julegaven din

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali zensor 5.1 systemet er litt tungdrevent men , jeg ville ha absolutt gått for det , det har jo ikke fått noe anet ein skryt dettte høytaler systemet....
    og hva med ein yamaha rx-a 1010 eller 2010 , eller den gode gamle rx-v 3900...men dette er jo du som bestemmer , og klipsch som folk sier her , så er det yamaha som er best for for drive di...men med klipsch igjen så liker det utrolig med strøm før det , kommer til live , jeg kjører ein yamaha rx-v 767 og ein rotel rb-1562 effektforsterker på mitt klipsch synergy f20 5.0 surround sett , men selv da synes jeg det blir for lite strøm... klipsch er noen krevende høytalere for og få di til og låte optimalt...men for ein lyd du får når alt er perfekt...men gå for dali , trur ikke du blir misfornøyd

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på elkjøp her om dagen og hørte på Klipsch systemet på yamaha og det låt veldig pent tenkte og dra på hfk og høre på zensor systemet om ikke så lenge.

Men passer denon på zensor tenkte jeg kanskje kunne få en fin pakkepris på et system med denon og zensor.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt på Zensor 1 og 7. Det var vannvittig overraskende og positiv lytting.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hørt på Zensor 1 og 7. Det var vannvittig overraskende og positiv lytting.
    Jeg kommer til og lytte på zensor 5 og 1 og vokal som er det zensor systemet består av.

Men denon på dali er det noe og satse på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen aning på korleis denon og dali spelar i lag. Men dersom du skal lytta på dali, kan du jo ber om å få høyra dei saman med denon, om det er mogleg.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen aning på korleis denon og dali spelar i lag. Men dersom du skal lytta på dali, kan du jo ber om å få høyra dei saman med denon, om det er mogleg.
    Jeg var innom hfk her om dagen og de hadde det meste av receivere fra denon i min pris klasse på lager så er sikkert mulig og få hørt på dali med denon der.

Ps de haddde dali der å.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då ville eg ha sørga for å høyrt den aktuelle komboen. Så er det berre å velja det du likar best av Klipsch eller Dali

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då ville eg ha sørga for å høyrt den aktuelle komboen. Så er det berre å velja det du likar best av Klipsch eller Dali
    Hfk hadde nettop fått inn en hel lastebil med zensor serien og dali så tror ikke det er noe problem med og høre den komboen:grin:

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •