Sikringer til Cerwin Vega.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sikringer til Cerwin Vega.

Hei!
    Greide i går å ryke sikringene på mine xls 15 for første gang !
    Jeg har vært en tur på Clas Ohlson å kjøpt sikringer. Problemet er det at de hadde 4a 250v(Sikringene som følger med til xls 15), men de var desverre for små. Så jeg tok med meg sikringer som var på 5a 250v. Jeg har testet nå og det fungerer. Men det som jeg er livredd for, er om sikringene ikke ryker om det går for høyt eller om elementet kan sprenge lettere
    Håper noen har erfaring med dette og ikke ber meg søke på google
    Takk på forhånd! :-D

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok fint med 1A mere, men det tyder jo på at noe ikke er som det skal ettersom det er 4A som skal stå i, og den orginale størrelsen skal igrunn gi god nok margin til at du kan spille høyt.
    Ostemannen kan nok gi deg et bra svar på dette, send han en PM
    http://avforum.no/forum/testkategori/

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    største grunnen til att sikringene ryker er klipping pga for liten forsterker.
    jeg har ikke sikringer i mine cerwin men bruker ørene å skrur ned om det blir forvregning.
    har ikke sprengt noe enda å jeg har hatt cerwin siden 1998
    sprengte foresten en bass i clsc12 når jeg tenker meg om. men dette var 100% selvforskyldt

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å sette i en større sikring er litt risikabel om den klipper, den vil nok mest sansynelig ikke gå, sikring som er mindre går bra, men vil gå litt oftere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    å sette i en større sikring er litt risikabel om den klipper, den vil nok mest sansynelig ikke gå, sikring som er mindre går bra, men vil gå litt oftere
    +1.

Det er ganske mange steder som har sikringer. Jeg vet ikke hvor du bor i landet, så hvilke butikker som er nærmest er litt vanskelig å vite.

liten liste:
    - Biltema
    - Classern (du har sjekket de ser jeg)
    - Lokal lysbutikk
    - Lokal bensinstasjon
    - Lokal HFK eller annen elektronikkbutikk
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    største grunnen til att sikringene ryker er klipping pga for liten forsterker.
    jeg har ikke sikringer i mine cerwin men bruker ørene å skrur ned om det blir forvregning.
    har ikke sprengt noe enda å jeg har hatt cerwin siden 1998
    sprengte foresten en bass i clsc12 når jeg tenker meg om. men dette var 100% selvforskyldt
    Jeg kjører cxa 8 på dem. Jeg spilte av en bass test("Bass can u hear me") og dro på godt. Det rare var at det vrengte seg ikke... Jeg har fått det til å vrenge før, men da har jeg bare skrudd ned...

Sendte epost til hifi klubben, da sa de følgende: "Sikringer er for å forhindre skade på komponenter når det blir for høy belastning på dem, og når man tillater 5A i stedenfor 4A å gå inn i produktet vil ikke sikringen ryke når den skal, og man kan skade forsterkermodulet og/eller elementet - det vil i såfall ikke bli dekket av garantien hvis det skjer noe med subben, så man må alltid bruke orginal størrelse på sikring med mindre
    man får beskjed via en servicerevisjon om at det skal sitte en annen størrelse der."

Tror jeg fortsetter sikringjakten i morgen og lar være å bruke dem i dag :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •