Montere romperister, noen som har bilder? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 118
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig bra, Star1! Då prøver me på det

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Husk at signalet du henter fra subutgangen potensielt sett ikke er på linjenivå (avhenging av hvilke justeringer i reciever), dvs du vil kunne oppleve å måtte stille volumet rimeilg høyt på kenwoodn før du merker noe særlig risting.
    Jeg måtte kjøre forsterkeren (80 watt) på nesten fullt ved volum -20 på receiver før det ble risting hos meg. Drev også med troubleshooting før jeg fikk hjelp her på forumet.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Jeg måtte kjøre forsterkeren (80 watt) på nesten fullt ved volum -20 på receiver før det ble risting hos meg. Drev også med troubleshooting før jeg fikk hjelp her på forumet.
    Hvis du har lydtrykk-måler så kan du jo justere opp lfe kanalen og volumet bak på subben tilsvarende ned for å få opp utgangsvolumet på sub signalet..

Det måtte jeg gjøre for å få litt mer trøkk i tactilene. Driver dem med en kanal på en 5x120w effektforsterker uten mulighet å justere volum opp. Så når jeg fikk den vol/hz kontrolleren jeg linka til tidligere, så ville jeg ha sub signalet ganske mye opp slik at jeg hadde endel headroom..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner bli litt flere som skaffer seg dette nå Syns det er morro Absolutt værdt den lille investeringen

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Begynner bli litt flere som skaffer seg dette nå Syns det er morro Absolutt værdt den lille investeringen
    Jeg har kino i kjeller nesten rett på murgulv, og er helt avhengig av Tactiles for å få litt bevegelse i sofaen..

Men det hjelper å ha fått oppleve det først. Satt selv på gjerdet helt til jeg hadde vært på besøk hos Nobleman i sin tid
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vurderer Tactile romperistere og tenker på å kjøpe flere: De krever ganske mye effekt. Så det er ikke sikkert det duger å finne frem en gammel receiver eller stereoforsterker på loftet for å drive to eller flere slike. Litt avhengig av hvordan man monterer de og hvor mye risting man forventer da, vel og merke.

Jeg har to stk Tactile under sofaen i kinorommet, og har en 2x120W integrert forsterker koblet til (Luxman eller noe). Det er helt på grensen at den har nok effekt.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    For de som vurderer Tactile romperistere og tenker på å kjøpe flere: De krever ganske mye effekt. Så det er ikke sikkert det duger å finne frem en gammel receiver eller stereoforsterker på loftet for å drive to eller flere slike. Litt avhengig av hvordan man monterer de og hvor mye risting man forventer da, vel og merke.

Jeg har to stk Tactile under sofaen i kinorommet, og har en 2x120W integrert forsterker koblet til (Luxman eller noe). Det er helt på grensen at den har nok effekt.
    Jeg har 2x tst229 seriekoplet på en 120w 8 ohm rotel kanal og har aldri savnet noe effekt

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette for sinus live basspumps også? Eller bare disse tactile som de selger på avshop?

Tror du 2 stk til blir for mye for min dsw-400 forsterker? vil bli fra 2 som er i 8ohm tilsammen nå og fra 4 som blir til 4ohm tilsammen, forsterkeren yter jo mer i 4ohm.

Er det forsåvidt noe forskjell på lydkvaliteten fra 8 til 4ohm? Eller har det ikke noe si?

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått mine til å virke. Jeg vet ikke akkurat hva som var gale først, men gikk gjennom alle punktene Mr.Chill skrev på en gang. Har nå 2 stk basspumps under stolen.

Om jeg er fornøyd er en annen ting. De lager mer lyd enn de rister, så sikkert noe med monteringen... Jeg festet de på samme måte som Mr.Chill, altså med ene skruefestet løst. Jeg tror det er dette som gjer det. Så imorgen om jeg får tid skal jeg skru fast en planke der jeg fester de skikkelig.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    Jeg har fått mine til å virke. Jeg vet ikke akkurat hva som var gale først, men gikk gjennom alle punktene Mr.Chill skrev på en gang. Har nå 2 stk basspumps under stolen.

Om jeg er fornøyd er en annen ting. De lager mer lyd enn de rister, så sikkert noe med monteringen... Jeg festet de på samme måte som Mr.Chill, altså med ene skruefestet løst. Jeg tror det er dette som gjer det. Så imorgen om jeg får tid skal jeg skru fast en planke der jeg fester de skikkelig.

kan nokvære det ja, det skal jo mekanisk overføring til stolen så da må det sitte så godt som mulig.

Hvordan syns du det ble etter å testet litt mer?

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    kan nokvære det ja, det skal jo mekanisk overføring til stolen så da må det sitte så godt som mulig.

Hvordan syns du det ble etter å testet litt mer?

Jeg har bare fått prøvd de på en film; The Green Hornet.
    De laget mer lyd enn jeg kjente risting. Så skal prøve å få festet de skikkelig imorgen. Kan skrive litt mer etter testing i neste veke.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har 2x tst229 seriekoplet på en 120w 8 ohm rotel kanal og har aldri savnet noe effekt
    Strengt tatt ikke jeg heller, men jeg mistenker at jeg har de skrudd mye lavere enn mange andre. Og jeg vil tippe din Rotel er langt mer strømsterk enn min gamle Luxman.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare fått prøvd de på en film; The Green Hornet.
    De laget mer lyd enn jeg kjente risting. Så skal prøve å få festet de skikkelig imorgen. Kan skrive litt mer etter testing i neste veke.
    Mine bråkte også, men etter å ha flyttet dem og skrudd dem skikkelig fast ble det noe helt annet..morsomt ja. Bruker forvridd en gammel Kenwood forsterker...funker flott med Sinus sine

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 2 x TS239 som drives av en NAD T763v2 2 x 150 watt i 8 ohm. Og har nok av krefter!

Skrudde fast 2 stk 2"4" i sofaen som vist på bildet. Funker veldig bra! Montert i en IKEA Karlstad sofa.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine sitter forsåvidt DØNN fast selvom det mangler en skrue, merker ikke noe ulyd. Om du merker at de sitter løst ville jeg prøvd en annen plass eller løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har Komlo bestilt seg 4 romperistara og subforsterkar frå Ljudia

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå innstallert 4 stk rumperistere under sofaen, se min tråd for bilder og info

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Litt dumt spørsmål men:wink: ; er det lyd romperisterne, er det noe naboene mine vil merke, bor i blokk? Virker som en god erstatning til sub??

God jul

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en pakke med vaskemaskin gummiknotter på expert og satt dem under sofaen for æ være på den sikre siden

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei gummiknottane var ingen dum ide!

Nokon som veit om den Zachary subampen frå ljudia er god nok til 4 sånne sinus live basspumps III (4ohm)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •