Noen her som har sammenlignet Klipsch RF Mk2 og Dali Ikon Mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen her som har sammenlignet Klipsch RF Mk2 og Dali Ikon Mk2?

Har RF-82II nå, men i påvente av nye diskanter kikker jeg rundtomkring om jeg rett og slett skal prøve noen andre høyttalere, klarer jo ikke få ro i nerva vettu..hehe.

Er det noen her inne som har hørt både Ikon og Klipsch om hverandre og kan si noen korte trekk om hva de største forskjellene er? Personlig liker jeg at det er mye detaljer i lydbildet, men også at det er moro å høre på.

Kommer til å bruke sub´er til å ta seg av bassen uansett pga stua mi, så om det ikke er noe særlig punch i Ikon i forhold til RF betyr ikke så veldig mye da de uansett blir delt på 80Hz...

Kult om noen har innspill 8) Bruker anlegget ca 50/50 til musikk og film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt fullt surround oppsett av Dali mk 2 på hifiklubben i Grimstad, og må si det er nydelige høyttalere! De spiller høyt og varmt med mye detaljer.
    Kontra Klipsch spiller de ikke like høyt og det vil "grøte" seg til i lydbildet før Klipsch, men de spiller med en deilig tilnærming i ørene, spesielt til musikk. .

Ang match tror jeg absolutt Parasound er bra, en Denon receiver som prosessor vil være knallmatch.
    Tar jeg ikke helt feil var det 4311 eller 4308 som stod oppkoblet i Grimstad når jeg hørte.

Hvis du ringer Dan på klubben i Grimstad kan han svare på det, og tar jeg ikke feil har de fortsatt oppsettet stående( med 4 Ikon subber )
    Du som kjører endel kan jo bare ta en svipptur innom å høre på evt!

MVH Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at det meste av trøkket ligger over 80Hz, da...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Bare husk at det meste av trøkket ligger over 80Hz, da...
    Det har du helt sikkert rett i Får ta de instillingene når basseren kommer, bare slang ut et tall så folk skulle skjønne tegninga 8)

Typisk nok hadde jeg Denon 4311 for en stund siden, men solgte den og kjøpte Yamaha 3067 pa Denonen lagde veldig skarp og ubehagelig lyd i Klipschene.... Yamahaen hadde vel kanskje blitt litt for varm igjen for Ikon den da kanskje?

Hmm....om de ikke spiller like høyt, kanskje jeg bare skal holde meg til Klipsch. Liker å spille høyt

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Det har du helt sikkert rett i Får ta de instillingene når basseren kommer, bare slang ut et tall så folk skulle skjønne tegninga 8)

Typisk nok hadde jeg Denon 4311 for en stund siden, men solgte den og kjøpte Yamaha 3067 pa Denonen lagde veldig skarp og ubehagelig lyd i Klipschene.... Yamahaen hadde vel kanskje blitt litt for varm igjen for Ikon den da kanskje?

Hmm....om de ikke spiller like høyt, kanskje jeg bare skal holde meg til Klipsch. Liker å spille høyt
    yamaha er ein allarounder vil jeg si , passer til alle slags høytalere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt MK1 versjoner av begge. dvs har hørt MK2 også, men ikke så mye som mk1. Jeg har Ikon6+XTI4000, som subber har jeg CVA121+CV HFA18+DIY-SVS tuber. Jeg deler på 150 hz. Da jeg liker det bedre, og vil heller at 18"+21" skal gi meg massasje i brystet enn 4x6,5". Mange som låser seg til 80hz virker det som. De som har store fronter, og da mener jeg store som klarer 80-150hz området bra, så er det jo best å dele med 80. Men det er ikke så mange i 10k klassen som klarer det skikkelig. Jeg syntes verken Ikon, Klipsch, B&W683 eller så mange andre klarer det.

Ikonene kan virke litt slappere enn 82ene, men med effektforsterker så våkner Ikonene skikkelig til. MK2 av ikon er enda lettere å matche med effektforsterkere. Diskanten til Ikon er i grunn det som er så digg. Du kan sitte hvor som helst i rommet og ha sweetspott, og trenger derfor ikke sitte på en bestemt plass for å få god lyd. Skulle vært en Ikon10. Det hadde vært en temmelig digg høyttaler. :shock:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg har hørt MK1 versjoner av begge. dvs har hørt MK2 også, men ikke så mye som mk1. Jeg har Ikon6+XTI4000, som subber har jeg CVA121+CV HFA18+DIY-SVS tuber. Jeg deler på 150 hz. Da jeg liker det bedre, og vil heller at 18"+21" skal gi meg massasje i brystet enn 4x6,5". Mange som låser seg til 80hz virker det som. De som har store fronter, og da mener jeg store som klarer 80-150hz området bra, så er det jo best å dele med 80. Men det er ikke så mange i 10k klassen som klarer det skikkelig. Jeg syntes verken Ikon, Klipsch, B&W683 eller så mange andre klarer det.

Ikonene kan virke litt slappere enn 82ene, men med effektforsterker så våkner Ikonene skikkelig til. MK2 av ikon er enda lettere å matche med effektforsterkere. Diskanten til Ikon er i grunn det som er så digg. Du kan sitte hvor som helst i rommet og ha sweetspott, og trenger derfor ikke sitte på en bestemt plass for å få god lyd. Skulle vært en Ikon10. Det hadde vært en temmelig digg høyttaler. :shock:
    Så oppsettet ditt Ostemann og det så ut som et utrolig nice oppsett Blir en 21" Stroker her og så om du er fornøyd blir vel sikkert jeg fornøyd også :P

Får høre med HiFi-Klubben når jeg kommer hjem til helga om jeg kan låne et par med meg hjem og høre. Om jeg faller pladask så "må" jeg vel bytte resten av HT også, det er vel eneste ulempen :lol: Eller ville de glidd godt sammen? Tviler men

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    yamaha er ein allarounder vil jeg si , passer til alle slags høytalere
    Høres bra ut 8) Bare lurte litt siden folk anbefaler Denon, og når jeg gikk fra Denon til Yamaha på Klipschene så blei det en god del varmere klang. Var redd det kanskje ble for varmt på Ikon

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Magnalf]Høres bra ut 8) Bare lurte litt siden folk anbefaler Denon, og når jeg gikk fra Denon til Yamaha på Klipschene så blei det en god del varmere klang. Var redd det kanskje ble for varmt på Ikon [/QUOTE

De fleste liker et varmere lydbilde til musikk, til film er det ikke så kritisk. .

Jeg tror ikke det blir for varmt med Yamaha og Parasound, men jeg kjenner dårlig de nyere modellene. . Uansett er det jo veien som er målet og Yamaha er jo lettsolgt som bare det. .

Josephsen her på forumet selger en fet Denon dog, ligger her på torget!
    Det var den de brukte på demo i Grimstad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •