vurderer hjemmekino med cm8 - pio lx75 reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vurderer hjemmekino med cm8 - pio lx75 reciever?

Hei

Har vurdert lenge å gå til innkjøp av et skikkelig lydsystem, men ble ikke overbevist før jeg fikk nyte gleden hos en kamerat.

Jeg har sett en del på b&w cm8, som bl.a er snakket en del om her, men ikke funnet noen tråder som dekker mitt behov.

Grunnen til cm8 er kort fortalt: De er er såppas små og fine at de passer perfekt inn i leiligheten. Jeg var i utgangspunktet ikke ute etter gulvstående høyttalere, men de var så tiltrekkende at jeg fort kom på andre baner.

Så, jeg har prøvd disse på hifiklubben, med en nad stereoforsterker. Jeg har svært lite greie på lyd, men de imponerte STORT på godt produsert musikk, det de hadde av radio-musikk hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Er dette kun noe cm8-greie, eller gjelder dette også andre høyttalere i likt prisområde?

Jeg er altså ganske overbevist på cm8, mindre sikker på reciever.
    Har googlet meg i hjel på området og spørt meg litt rundt.
    Den som interesserer meg mest nå er Pioneer SC-LX75 (som er på tilbud på soundgarden nå). De fleste meninger på forums osv, viser til at pioneer recievere og cm8 er en svært bra kombinasjon. Jeg ser enkelte her på forumet også har lx-83, men den er noe større.
    Jeg tenker å begynne med et stereopppsett, så ta veien videre til 5.1 når det er på plass.

Så det jeg lurer på er, holder den, mtp kraft? Noen som har erfaring med likt oppsett? Jeg vurderer å anskaffe høyttalerne, bestille forsterkeren, og evt. returnere om den ikke skulle falle i smak. Kabler? Tips/råd/ linker til god info?

tl;dr: b&w cm8 + pioneer lx75 i både stereo/hjemmekino = sant ?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror du trygt kan gå til innkjøp av B&W CM8 og Pioneer SCLX75/85!
    Som du nevner selv, er det mange fornøyde brukere her på forumet som er fornøyd med denne kombinasjonen, inkludert meg selv.
    Jeg er også en av dem som har valgt receiver som løsning selv om det er stereo som er viktigst for meg. Er veldig fornøyd med denne kombinasjonen, kan forøvrig nevne at jeg tidligere hadde Denon 3808A og også har hatt Denon 4810 og 4310 innom dørene for test.
    Angrer ikke på at jeg gikk for Pioneer senere, først SCLX82, også videre med SCLX83 og nå SCLX85.
    Hvis hjemmekino/surround også er meget høyt priotert hos deg ville jeg også vurdert Denon 4311 pga. Audyssey.
    Som sagt, tror ikke du vil angre på kombinasjonen B&W CM-serie og Pioneer SCLX receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar

grunnen til at jeg var så usikker er pga jeg har sett en del her inne med lx85 men ingen med lx75. Noen spesiell grunn til det?

Ingen Audyssey? Hvor viktig er det? Jeg tok det mer som en selvfølge at den hadde det, da jeg har sett så mange andre (billigere merke-modeller) med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at lx75/85 har tilsvarende romkorreksjon (avansert MCACC), som viser seg til å ikke være så værst, etter litt google-fu.

Høyttalerne er iaf bestillt, så tror jeg at jeg får låne en denon fra hifiklubben når jeg henter de, samtidig som jeg låner en lx-75 fra soundgarden, så da får jeg iaf testet og sammenliknet litt

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crys
    Hei

Har vurdert lenge å gå til innkjøp av et skikkelig lydsystem, men ble ikke overbevist før jeg fikk nyte gleden hos en kamerat.

Jeg har sett en del på b&w cm8, som bl.a er snakket en del om her, men ikke funnet noen tråder som dekker mitt behov.

Grunnen til cm8 er kort fortalt: De er er såppas små og fine at de passer perfekt inn i leiligheten. Jeg var i utgangspunktet ikke ute etter gulvstående høyttalere, men de var så tiltrekkende at jeg fort kom på andre baner.

Så, jeg har prøvd disse på hifiklubben, med en nad stereoforsterker. Jeg har svært lite greie på lyd, men de imponerte STORT på godt produsert musikk, det de hadde av radio-musikk hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Er dette kun noe cm8-greie, eller gjelder dette også andre høyttalere i likt prisområde?

Jeg er altså ganske overbevist på cm8, mindre sikker på reciever.
    Har googlet meg i hjel på området og spørt meg litt rundt.
    Den som interesserer meg mest nå er Pioneer SC-LX75 (som er på tilbud på soundgarden nå). De fleste meninger på forums osv, viser til at pioneer recievere og cm8 er en svært bra kombinasjon. Jeg ser enkelte her på forumet også har lx-83, men den er noe større.
    Jeg tenker å begynne med et stereopppsett, så ta veien videre til 5.1 når det er på plass.

Så det jeg lurer på er, holder den, mtp kraft? Noen som har erfaring med likt oppsett? Jeg vurderer å anskaffe høyttalerne, bestille forsterkeren, og evt. returnere om den ikke skulle falle i smak. Kabler? Tips/råd/ linker til god info?

tl;dr: b&w cm8 + pioneer lx75 i både stereo/hjemmekino = sant ?

Hva med kjøpe deg reciver fra hi fi klubben? Som kanksje gir best kombinasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ganske enkelt fordi de ikke har den jeg er mest interessert i

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar

grunnen til at jeg var så usikker er pga jeg har sett en del her inne med lx85 men ingen med lx75. Noen spesiell grunn til det?

Ingen Audyssey? Hvor viktig er det? Jeg tok det mer som en selvfølge at den hadde det, da jeg har sett så mange andre (billigere merke-modeller) med det.
    Hei

Tror nok at det dukker opp endel med LX75 rundt omkring etterhvert også.
    De nye Pioneer receiverne er såpass nye enda at det tar litt tid før mannen i gaten har kjøpt. Er gjerne entusiaster som er veldig tidlig ute med kjøp av nye modeller, og de går gjerne for toppmidellen med det samme og bruker gjerne noen kroner ekstra for å få alle funksjonene.
    Er ikke i tvil om at LX75 kommer til å drive CM8 like godt som LX85 da disse er like kraftig. Forskjellen på disse er vel at LX85 har en litt bedre DAC, følger med en bedre kontroll og trådløst WiFi sånn grovt sett.
    Både fjernkontrollen og den WiFi greien kan kjøpes som ekstra utstyr til LX75.
    LX75 har vel bare muligheten for bi-amping av fronthøyttalerne, men LX85 kan bi-ampe fronter og surround, fronter og senter, eller bare fronter.
    LX75 og LX85 har samme RK som du nevner, men LX85 har noen flere muligheter og funksjoner.

Grunnen til at jeg nevner Denon og Audyssey er at 4311 har siste utgave av Audyssey og muligheter for Pro-Kittet.
    Det kan være verdt å teste ut.

Tror uansett at du kommer til å bli fornøyd med LX75 til CM8, også selges den nå til en god pris.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audio:Physic
    Hva med kjøpe deg reciver fra hi fi klubben? Som kanksje gir best kombinasjon?
    Det er ikke gitt at receiver fra HFK gir deg best kombinasjon!
    Dette er jo en smakssak, hvilken receiver/forsterker man synes låter bra/best med gitte høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Nå er cm8 i hus! Hittil hører de veldig bra ut

Sitter nå med en denon 3312 og pioneer sc-lx75 her. Har ikke fått testet noe pioneeren enda, men denon fungerer i alle fall veldig bra.

Litt usikker på hvordan jeg kan sammenlikne/teste disse best. Er det noe spesielt jeg bør teste, konfigurere, høre etter?

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ganske enkelt fordi de ikke har den jeg er mest interessert i
    OOOK

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ingen dum løsning du har gått for her, med å få testet begge to hjemme hos deg selv.

Test begge i stereo "out of the box" i stereo i Pure Direct Modus på begge.
    Også tester du begge igjenn etter å ha kjørt gjennom RK på begge, Audyssey på Denon og MCACC på Pioneer, bruk alle målepunktene på Audyssey.

Ville også testet med og uten å bi-ampe høyttalerne hvis du har muligheter for det. Også er det bare å nyte musikk å høre hva DU synes låter best.

Ville funnet fram noen låter du kjenner godt også testet med disse.
    Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips der ja.
    Jeg har nå fått testet de med litt forskjellig musikk.

I starten hørte jeg knapt forskjell, men etter litt lytting så kom forskjellene fram ganske klart. Kanskje litt urettferdig for Denon siden den var halve prisen av pioneer; skulle helst ha lånt 4312 istedenfor 3112, men sånn var det.

Denonen hadde en veldig varm lyd, det likte jeg, men den manglet litt punch og mellomtonen ble ikke helt bra. La merke til at det var noen toner på gitarspilling som ikke var helt rent; usikker på om det var instillingene mine eller hva det var. Var liksom ikke helt 100%.

Pioneeren imponerte på hvor presis den var. Detaljene kom godt fram, og jeg merket den hadde en del mer å gi enn Denonen. Kraftigere bass, og spilte bedre høyt. Gitar på mellomtonen ble ikke gromsete på denne, som jeg opplevde på Denon. Det jeg har å utsette på, kanskje det eneste, var at den var kanskje litt kald i diskanten / toppen. Merket dette godt når jeg hadde spilt på pioneer en halv dag, så byttet til Denon. Dette gjør egentlig ikke noe da jeg ikke hadde noe problem med det når jeg hørte på Pioneeren.

Jeg har nå bestilt lx75. Litt usikker på om jeg burde lånt med meg en denon 4312 først, og kanskje også NAD t777 når den kommer i januar. Vet ikke om det er vits mtp at jeg (og ikke minst min bedre halvdel ) er såppas fornøyd med lyden med pioneeren

Kan ikke si noe annet en at jeg er ekstremt fornøyd med høyttalerne i alle fall.

Btw. pioneeren har ikke on-screen meny for lydjusteringer (eller lydnivå)? Eneste jeg så var MCACC-menyen, som ikke hadde så stort å by på annet enn receiver innstillinger/høyttaleroppsett. Sånn sett likte jeg Denon sine menyer en del bedre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er helt enig at OSD til Denon er milevis langt forann Pioneer, her har Pioneer virkelig en jobb å gjøre.
    Du sier diskanten er litt spiss/krass på Pioneer, dette kan du justere inne i menyen på X-Curve, her kan du temme diskanten hvis ønskelig.
    Er også enig at Denon og B&W låter veldig tiltalende sammen, kjørte selv Denon og Pioneer i 10.år før jeg skiftet til Pioneer, låter som du sier varmt og behagelig. Men ønsker man en mer nøytral og korrekt lyd uten for mye farging, mener jeg helt klart at Pioneer og CM-serie er en mye bedre match.
    Uansett artig og høre dine erfaringer her, og valget du har tatt.
    Gratulerer med flott oppsett !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal jeg huske på; jeg vet jeg var inne i x-curve å kikket, men ville ikke tukle med for mye.

Enig i det du sier, varmen er fin, men pioneeren hadde det lille ekstra, wow factor, if you will.

Da wrapper jeg opp her, takk for hjelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •