Har i den ene stuen lappet sammen et 2.0 anlegg av komponenter jeg har funnet i "bruktesken" min. Kjører fra en Squeezebox receiver (Duet) digitalt til en Audio GD compass DAC, videre til en gammel NAD 916 (6 kanals) effektforsterker, så har jeg hengt på et par DALI 104 høytalere som jeg en gang i tiden brukte som bakhøytalere i et hjemmekino anlegg.
Er veldig fornøyd med dette "low cost" anlegget når det kommer til stereoperspektiv og den biten. Det er faktisk bedre på de områdene enn hoved anlegget mitt. Det jeg kunne ha tenkt meg mere av er bass. Har pønsket en stund på å kjøpe et par billige subber fra feks XTZ, men begynte for et par dager siden å lure på om nye høytalere kanskje kunne være like greit? Da plass til subber egentlig er et lite problem liksom.
La oss si 3-3500 kr maks. Har noen eksempler nedenfor.

Jamo S606 Komplett.no - Jamo S606 gulvhøyttalere
Qln 603 MKII Qln 603 MKII Qln | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
DV M-65 Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Er ute etter bedre trykk i bassen MEN det må ikke gå utover andre kvaliteter. Blir feks stereoperspektivet og dybden i seg selv dårligere ser jeg heller på subber.
Tanker fra folket??

Heller imot de Jamo`ene foreløpig men tar gjerne imot tips og meninger.